3 pasi pentru a elimina zaharul din alimentatie

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

 

Esti pregatit sa renunti la zahar? Multi dintre noi mananca prea multe dulciuri, bauturi indulcite si alimente incarcate cu zahar. Aceasta rutina, pe termen ne poate afecta sanatatea. Alimentatia cu prea mult zahar poate provoca diabet de tip II, cresteri in greutate sau alte afectiuni cronice.

Deci, ce ati putea face pentru a reduce consumul de zahar? Nu e asa usor precum ati crede.

Pentru a reduce consumul de zahar trebuie sa depuneti un pic de efort, dar totul pentru un scop. Daca veti reusi sa va imbunatati dieta, veti arata si va veti simti mai bine in corpul vostru in mai putin de 2 – 4 saptamani.

sugar-evil-

Pasul 1 – elimimina a 3 alimente

Sifon, bauturi indulcite, cafea (frappe, cappuccino, macchiato). O mare parte din zaharul pe care-l consumam nu provine din alimente ci din bauturile pe care le consumam. De fapt, multe dintre bauturile considerate sanatoase sunt de multe ori bauturi care va ruineaza dieta. Se recomanda sa stati departe de toate tipurile de bauturi cu zahar si mai bine consumati apa. Dar, daca simtiti nevoia sa sa beti ceva dulce puteti adauga stevie in loc de zahar. Stevia este un indulcitor pe baza de plante, care practic nu are calorii si este sanatos.

Bomboane, produse de patiserie, deserturi congelate, si “junk food”. Daca nu sunteti sigur cat de mult zahar contine mancarea procesata verificati eticheta cu informatiile nutritionale. Este de evitat oricare produs care contine mai mult de grame de zahar pe portie.

Sucurile din legume si fructe naturale. Acestea pe langa o multime de vitamine si antioxidanti contin si fructoza. S-a descoperit ca un consum ridicat de fructoza afecteaza si colesterolul ,,rau”, ceea ce poate creste riscul de afectiuni cardiovasculare. Riscul de afectiuni cardiovasculare creste si din cauza trigliceridelor si acidul uric, compusi rezultati in urma procesarii fructozei de catre celulele hepatice.

Diferite studii au aratat ca fructoza nu produce senzatia de satietate si astfel poate favoriza cresterea in greutate.

Pasul 2- cautati zaharurile acunse

Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS) considera ca zaharurile ar trebui sa reprezinte doar 10% din aportul energetic, indiferent de varsta. Acest procent ar fi echivalentul a 50 de grame de zahar (12 lingurite) pe zi. OMS spune ca o mare parte din zaharurile consumate in prezent sunt „ascunse“ in alimente care nu sunt considerate dulciuri. O lingura de ketchup inseamna 4 grame de zahar, iar o doza de bautura gazoasa indulcita poate contine pana la 40 de grame (10 lingurite). Un studiu recent a scos la iveala faptul ca aproximativ 80% din alimentele vandute in magazine contin zaharuri „ascunse“.

Pasul 3 – controlarea poftei de zahar

In scopul de a gestiona poftele cu care va veti lovi atunci cand va schimbati dieta, Dan DeFigio va poate oferi trei sfaturi esentiale:

  • Mancati des pe parcursul zilei
  • Beti apa suficienta
  • Planificati-va mesele

Orice schimbare in dieta are nevoie de timp si de vointa. Acesti pasi, nu sunt confortabili sau “normali” la inceput, dar dupa cateva saptamani, veti avea o viata cu zahar mai putin si va veti bucura de beneficiile aduse de o alimentatie mai sanatoasa.

Surse:

Basu S, Yoffe P, Hills N, Lustig RH The Relationship of Sugar to Population-Level Diabetes Prevalence: An Econometric Analysis of Repeated Cross-Sectional Data. PLoS ONE 8(2): e57873. doi:10.1371/journal.pone.0057873.  February 27, 2013

Centers for Disease Control and Prevention.  Rethink Your Drink. Accessed September 5, 2013 http://www.cdc.gov/healthyweight/healthy_eating/drinks.html

Dan DeFigio.  Interview via email. August 29, 2013

(Visited 179 times, 1 visits today)

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Related posts

Leave a Comment