Cum sa opresti sforaitul: dispozitive anti-sforait, remedii pentru sforait si multe altele

Daca ti-a placut articolul, apreciaza-l cu un share!

A afla cum sa opresti sfoaraitul este de obicei ceva pe care partenerii sforaitorilor cronici doresc sa-l gaseasca. Sforaitul poate provoca nopti nedormite si stres pentru ceilalti, mai ales daca persoana care sforaie poate fi ignorata de problema sa. Vestea buna este ca exista multe remedii pentru sforait care ajuta la vindecarea sforaitulaui, astfel incat toata lumea sa poata avea un somn bun.

In unele cazuri, cele mai bune solutii pentru sforait sunt legate de schimbarile stilului de viata. Foarte des, poti reduce sforaitul slabind, evitand alcoolul inainte de culcare sau investind intr-o perna buna. Chiar si doar schimbarea pozitiei de dormit poate opri sforaitul imediat.

Exista, de asemenea, dispozitive eficiente impotriva sforaitului, care au ajutat multi oameni sa opreasca sforaitul. De exemplu, ati putea preveni sau chiar opri sforaitul folosind ajutoare pentru sforait, cum ar fi benzile nazale, piese bucale anti-sforait sau dispozitive pentru sforait pentru a preveni somnul pe spate.

In acest articol, voi analiza unele dintre cele mai bune remedii naturale pentru sforait care pot ajuta la reducerea sforaitului sau la oprirea acestuia definitiv. Veti gasi, de asemenea, modalitati practice de a preveni sforaitul pentru a ajuta la alinarea celorlalti din familie.

De ce sforaie oamenii?

Oamenii sforaie din cauza unei obstacole in respiratie in timp ce dorm. Sforaitul poate suna ca orice, de la un zgomot usor de zgarieturi, pana la un tractor care trece prin dormitor.

Cercetatorii de la Johns Hopkins Medicine raporteaza ca motivele pentru care oamenii sforaie se datoreaza, in general, tesutului voluminos din partea din spate a gatului sau tonusului muscular slab. Congestia nazala cauzata de alergii sau raceala poate provoca, de asemenea, sforait temporar la unele persoane. ( 1 )

O alta cauza a sforaitului ar putea fi cauzata de o afectiune numita apnee in somn. Institutul National al Inimii, Plamanilor si Sangelui spune ca apneea in somn este cauzata de obstructiile repetate ale cailor aeriene superioare in timpul somnului. Acest lucru face ca respiratia sa se opreasca si sa inceapa si poate duce la sforait puternic si cronic, care seamana gafaituri puternice. ( 1 , 2 )

Cercetatorii raporteaza, de asemenea, ca multe femei se plang ca sotul lor sforaie. Unele estimari spun ca cel putin jumatate dintre barbatii cu varsta de 50 de ani si peste sforaie. In unele cazuri, „sforaitul obstructiv” poate deveni grav si poate duce la zgomote puternice si neregulate de sforait. ( 3 )

Cum sa opresti sforaitul

Cunoasterea cauzelor sforaitului poate ajuta uneori la identificarea modalitatilor de a obtine alinare din sforait. Deoarece sforaitul poate fi cauzat de anumiti factori ai stilului de viata, abordarea acestora poate fi o solutie buna pentru sforait.

In unele cazuri, poate fi necesar sa cautati dispozitive anti-sforait pentru a reduce perturbarea puternica a somnului dvs. si al persoanei iubite. De exemplu, unele remedii pentru sforait ajuta la mentinerea cailor nazale deschise pentru a preveni sforaitul puternic din cauza congestiei. Alte ajutoare pentru sforait sunt „piesele bucale pentru sforait” pentru a ajuta la pozitionarea maxilarului astfel incat caile respiratorii sa fie mentinute deschise in timpul noptii.

Alte remedii naturale pentru sforait pot include dispozitive care ajuta la dormit intr-o pozitie mai buna. De exemplu, pernele special concepute pot ajuta la reducerea severitatii sforaitului. De asemenea, antrenorii de pozitie de somn pot ajuta la prevenirea sforaitului, nepermitandu-va sa dormiti pe spate.

Daca apneea in somn va cauzeaza sforaitul, medicii va pot recomanda dispozitive de sforait care pompeaza aer sub presiune prin caile respiratorii. Aceste dispozitive de apnee in somn, numite presiune pozitiva continua a cailor respiratorii (CPAP), previn obstructiile cailor respiratorii care va pot face sa sforaiti puternic sau sa va treziti cu gafaituri puternice.

Remedii ce ajuta sa opresti sforaitul

Sa privim mai in detaliu unele dintre cele mai bune solutii de sforait pentru a te ajuta sa dormi mai bine. S-ar putea sa descoperi ca utilizarea acestor remedii naturale pentru sforait iti va oferi mai multa energie in timpul zilei si, de asemenea, va preveni tensiunea dintre tine si partenerul tau.

Schimbati-va pozitia de dormit pentru a opri imediat sforaitul

Una dintre primele moduri de a incerca sa preveniti sforaitul este sa va asigurati ca dormiti pe o parte, nu pe spate.

Medicii de la Clinica Mayo spun ca o cauza comuna a sforaitului este dormitul pe spate. Daca dormi pe spate, limba iti poate bloca caile respiratorii, ceea ce duce la sforait. Foarte des, tu si partenerul tau poti obtine usurarea sforaitului daca exersezi sa dormi pe o parte. ( 4 )

Cercetarile publicate in 2018 au descoperit ca solutiile pentru sforait sau dispozitivele concepute pentru a modifica pozitia de somn pot ajuta oamenii sa nu mai sforaiasca. Studiul a aratat ca, atunci cand folosesc dispozitive anti-sforait, sforaitorii si partenerii lor au raportat niveluri si frecventa scazute de sforait intr-o perioada de 6 saptamani. ( 5 )

La finalul articolului, poti afla despre unul dintre cele mai bune dispozitive anti-sforait care te ajuta sa dormi pe partea ta.

Cu toate acestea, ati putea incerca sa va faceti propriul remediu pentru sforait cusand o minge de tenis in spatele pijamalei. Acest lucru va face practic imposibil sa dormi pe spate si te poate ajuta sa reduci sforaitul.

In multe cazuri, doar schimbarea pozitiei de dormit din spate in parte poate opri imediat sforaitul in timp ce dormi.

Lectura suplimentara:  Nu uitati! Dormiti intotdeauna pe partea stanga a corpului! Iata de ce

Slabitul ajuta la reducerea sforaitului

Desi s-ar putea sa nu opreasca sforaitul instantaneu, scaderea in greutate poate ajuta la reducerea treptata a intensitatii sforaitului in timp.

Cercetarile privind obezitatea au aratat ca persoanele supraponderale sunt mai susceptibile de a sforai decat persoanele cu o greutate sanatoasa. Cercetatorii au descoperit ca persoanele supraponderale cu un IMC mare au avut tendinta de a sforai mai mult, mai ales daca aveau o circumferinta mare a gatului. Cu toate acestea, cercetatorii au descoperit ca pierderea in greutate nu i-a ajutat pe toti sforaitorii cronici. ( 6 )

Un studiu a aratat ca o combinatie de remedii pentru sforait, inclusiv pierderea in greutate, a fost eficienta in a scapa de sforait. Pierderea in greutate impreuna cu dormitul pe o parte si mentinerea cailor respiratorii libere in timpul somnului este eficienta pentru reducerea sforaitului. ( 7 )

Aflati mai multe aici 10 alimente ieftine pentru slabit si sfaturi pentru un stil de viata sanatos .

Nu beti alcool inainte de a merge la culcare pentru a preveni sforaitul

Consumul de bere, vin sau bauturi alcoolice inainte de a merge la culcare va poate agrava sforaitul, mai ales daca aveti apnee in somn.

Motivul pentru care este posibil sa sforaiti dupa ce ati baut este ca alcoolul relaxeaza muschii gatului. Cercetatorii au descoperit ca cantitatile excesive de alcool in timpul serii perturba calitatea somnului din cauza sforaitului. Sforaitul puternic poate fi un motiv pentru trezirea sforaitorului sau a partenerului de dormit in timpul noptii. ( 8 )

Un studiu care a implicat 20 de barbati a constatat ca alcoolul exacerba frecventa si zgomotul sforaitului la persoanele care au deja o problema cu sforaitul. ( 9 )

Pentru a va ajuta sa dormiti mai bine si pentru a nu mai bea alcool cititi Alcoolism – Ce inseamna, efecte secundare si tratament .

Evitati medicamentele pentru somn pentru a preveni sforaitul

Unul dintre remediile recomandate pentru sforait pentru a ajuta la reducerea sforaitului este evitarea administrarii de somnifere pentru a adormi.

Motivele pentru care somniferele pot provoca sforait sunt similare cu efectele pe care alcoolul le are asupra muschilor gatului si maxilarului. Medicamentele pentru somn au tendinta de a relaxa muschii din spatele gurii, ceea ce poate duce la sforait puternic.

Jurnalul medical german Sleep & Breath recomanda evitarea somniferelor pentru a ajuta la tratarea sforaitului in mod natural. Cercetatorii spun ca unele ajutoare pentru sforait pot ajuta persoanele sa reduca obstructia nazala, sau antrenamentul muscular ar putea fi, de asemenea, un remediu eficient impotriva sforaitului. ( 10 )

Pastrati pasajele nazale deschise in timp ce dormiti

Deoarece congestia nazala este o cauza comuna a sforaitului puternic care trezeste alte persoane, mentinerea cailor respiratorii libere poate ajuta la reducerea sforaitului.

Un studiu pe o perioada de 5 ani care a implicat aproape 5.000 de adulti a constatat ca congestia nazala cronica a crescut cazurile de sforait. S-a descoperit ca caile respiratorii blocate pot duce la sforaitul obisnuit care interfereaza cu calitatea somnului si bunastarea generala. ( 11 )

Cercetarile publicate cu privire la efectele alergiilor si ale astmului au descoperit ca caile nazale congestionate pot creste simptomele apneei in somn, inclusiv sforaitul puternic. ( 12 )

Allergy, Asthma & Clinical Immunology a raportat ca alergiile la acarienii pot provoca afectiuni respiratorii care afecteaza tiparele de somn. S-a constatat ca reactiile alergice pot provoca sforait in peste 40% din cazurile care implica adulti si copii. Simptomele persistente ale alergiilor pot provoca perturbari semnificative ale calitatii somnului. ( 13 )

Un dispozitiv pe care il puteti folosi ca remediu natural pentru sforait daca aveti congestie nazala este un vas neti. 

De asemenea, puteti incerca aromaterapia pentru a ajuta la curatarea congestiei si a reduce sforaitul din cauza alergiilor. Unele uleiuri esentiale bune care va ajuta sa dormiti mai bine si sa va curatati caile respiratorii sunt uleiul de lavanda, eucalipt si menta.

Renunta la fumat

Un sondaj care a implicat peste 2.000 de adulti a constatat ca fumatul creste obstructia cailor respiratorii si duce la sforait cronic. Cercetatorii au descoperit, de asemenea, o legatura directa intre numarul de tigari fumate de o persoana si intensitatea sforaitului. Consumul de alcool inainte de culcare a crescut, de asemenea, frecventa sforaitului. ( 13 )

Renuntarea la fumat nu duce la oprirea imediata a sforaitului. In timp, numarul episoadelor de sforait scade treptat. In cadrul sondajului, majoritatea fostilor fumatori au incetat sa sforaiasca in decurs de 4 ani de la renuntarea la fumat. ( 13 )

Aflati cum sa renuntati la fumat in mod natural pentru a va imbunatati sanatatea generala si pentru a reduce riscul de a dezvolta boli cronice in acest articol Aceasta planta va ajuta sa renuntati la fumat!.

Exercitii pentru muschii gurii si maxilarului pentru a ajuta la reducerea sforaitului in timp

O modalitate prin care puteti obtine un somn mai bun pentru ca sforaiti mai putin este sa va exercitati in mod regulat muschii gurii si maxilarului pentru a le intari.

Un mic studiu publicat in revista Chest a constatat ca exercitarea muschilor gurii si maxilarului a ajutat la reducerea zgomotului si frecventa sforaitului. Exercitiile pentru gura au ajutat si ca ajutor pentru sforait pentru persoanele care sufera de apnee usoara in somn. ( 14 )

O meta-analiza a unor studii care au implicat peste 200 de persoane a constatat ca exercitarea muschilor gurii si a limbii a ajutat la reducerea sforaitului cu pana la 50% in unele cazuri. ( 15 )

Exercitiile de cantat pot, de asemenea, ajuta la oprirea sforaitului la persoanele care nu sunt supraponderale. Un mic studiu pilot care a implicat 20 de sforaitori cronici a constatat ca cantatul timp de 20 de minute pe zi au ajutat la remedierea eficienta a sforaitului la persoanele de varsta mijlocie. ( 16 )

La sfarsitul acestui articol, puteti gasi cateva exercitii usoare pentru a va ajuta sa va intariti muschii gurii si maxilarului pentru a opri definitiv sforaitul.

Dispozitive anti-sforait

Daca continuati sa sforaiti chiar si dupa ce ati facut multe schimbari in stilul de viata, atunci poate fi necesar sa utilizati dispozitive care au un efect dovedit ca remedii pentru sforait.

Benzile nazale sunt ajutoare bune pentru sforait

Una dintre cele mai populare solutii pentru sforait implica utilizarea unor benzi nazale mici pentru a va ajuta sa va mentineti caile nazale deschise in timp ce dormiti.

Unul dintre cele mai populare remedii naturale anti-sforait este Breathe Right pentru ameliorarea sforaitului. Exista, de asemenea, cercetari stiintifice care sustin afirmatiile ca aceste benzi nazale sunt ajutoare eficiente pentru sforait.

Cercetatorii au descoperit ca aplicarea Breathe Right Strips a ajutat la reducerea simptomelor de sforait la persoanele care sforaiesc cronic. Aceste benzi de nas pentru sforait au redus intensitatea si severitatea sforaitului, rezultand o calitate mai buna a somnului. Benzile nazale au fost eficiente la aproape 60% dintre pacientii care le-au folosit pentru a opri sforaitul. ( 17 )

Ventilatoare nazale (dilatator)

Un alt tip de ajutor pentru sforait care va ajuta sa va mentineti caile respiratorii curate pentru a nu mai tine pe toata lumea treaza noaptea cu sforaitul dvs. sunt orificiile de ventilatie nazale.

Orificiile de ventilatie nazale ajuta la dilatarea cailor nazale pentru a preveni obstructiile care ar putea sa va determine sforaitul. Orificiile sau supapele nazale sunt plasate in nari si ajuta la facilitarea respiratiei in timp ce dormiti.

Un studiu a constatat ca dilatatoarele nazale au ajutat la reducerea semnificativa a zgomotului, intensitatii si frecventei sforaitului. Dilatatoarele nazale au ajutat, de asemenea, la tratarea sforaitului la persoanele care au apnee usoara in somn. ( 18 )

Achizitionarea acestor dispozitive de sforait va poate ajuta sa nu mai sforaiti atat de tare si, in unele cazuri, sa nu mai sforaiti imediat.

Dispozitiv de avansare a mandibulei (MAD) pentru a opri sforaitul

Un tip de ajutor anti-sforait care va poate ajuta pe dumneavoastra si partenerul dumneavoastra sa dormiti mai bine este un mustiuc special conceput, numit dispozitiv de avansare a mandibulei (MAD).

Asociatia americana pentru tulburari de somn spune ca ajutoarele pentru sforait MAD ajuta la schimbarea pozitiei limbii, a maxilarului si a partilor moi ale cailor aeriene superioare. Aceste dispozitive de sforait au ajutat la vindecarea sforaitului obisnuit la multe persoane care sufera de la sforait simplu pana la apnee moderata in somn. ( 19 )

Cercetarile au aratat, de asemenea, ca musticulele pentru a opri sforaitul ajuta, de asemenea, la imbunatatirea calitatii somnului celor care nu sforaiesc a caror sotie sau sot sforaie in mod regulat. ( 19 )

O analiza din 2018 privind eficacitatea dispozitivelor de avansare a mandibulei pentru sforait a constatat ca acestea sunt o optiune de tratament eficienta pentru a trata sforaitul cronic. De asemenea, progresele in designul MAD le-au facut o optiune buna de tratament pentru persoanele care sforaie din cauza apneei de somn. ( 20 )

Antrenor de pozitie de somn

Daca dormitul pe spate va face sa sforaiti tare, atunci cele mai bune produse „nu mai sforaiti” sunt antrenorii pentru pozitie de somn.

Jurnalul Sleep and Breath a publicat in 2018 rezultatele unui studiu controlat randomizat asupra modului in care antrenorii de pozitie de somn ajuta la oprirea sforaitului. Studiul a implicat aproape 100 de sforaitori cronici si a constatat ca aceste dispozitive anti-sforait au fost eficiente la persoanele care sufera de apnee de somn usoara pana la moderata. Aceste ajutoare pentru sforait ar putea ajuta, de asemenea, la vindecarea sforaitului pe termen lung, deoarece pacientii erau dispusi sa-si continue utilizarea dupa perioada de proba. ( 21 )

Desi poti improviza facandu-ti propriul dispozitiv pentru a opri sforaitul folosind o minge de tenis, multe dispozitive moderne sunt mai eficiente. De exemplu, unele va permit sa adormi pe spate si apoi va semnaleaza sa va intoarceti pe o parte in timp ce dormiti.

Perna anti-sforait

A avea tipul adecvat de perna poate ajuta la prevenirea sforaitului si la eliminarea unora dintre motivele pentru care oamenii sforaie.

Cercetatorii au descoperit ca pernele personalizate pentru sforait ajuta la mentinerea gatului intr-o pozitie care impiedica sforaitul. Intr-un studiu, pernele anti-sforait au ajutat la imbunatatirea respiratiei in timp ce dormeau la persoanele cu apnee obstructiva severa in somn. ( 22 )

Un alt studiu a constatat ca prin simpla alegere a pernei potrivite pentru pozitia capului, puteti reduce rapid frecventa si intensitatea sforaitului. ( 23 )

Dispozitiv de sforait cu presiune pozitiva continua a cailor respiratorii (CPAP).

Daca apneea in somn este cauza sforaitului tau zgomotos si gafait, atunci medicii pot recomanda un dispozitiv de presiune pozitiva continua a cailor respiratorii (CPAC) pentru ameliorarea sforaitului.

Cercetatorii in tulburarile de somn spun ca dispozitivele CPAP ajuta la reducerea sforaitului prin fortarea aerului sub presiune in caile respiratorii. Acest lucru previne blocajele fluxului de aer in timpul somnului, ceea ce va poate trezi prin sforaitul brusc si respiratia rasuflata. Aceste ajutoare pentru sforait ajuta la imbunatatirea simptomelor de apnee in somn si au ca rezultat o calitate mai buna a somnului si bunastare. ( 24 )

Umidificatorul poate ajuta la remedierea sforaitului in mod natural

In functie de cauza sforaitului tau obisnuit, cronic, un umidificator de dormitor poate ajuta ca solutie pentru sforaitul tau.

O analiza a dispozitivelor de ajutor pentru somn publicata in 2015 a constatat ca umidificatoarele pot ajuta la imbunatatirea calitatii somnului persoanelor care sufera de astm si apnee in somn. ( 25 )

Desi din punct de vedere tehnic nu sunt vandute ca solutii pentru sforait, un umidificator va poate ajuta sa opriti sforaitul mentinand aerul umed si facilitand respiratia. Daca utilizati un aparat CPAP pentru apneea in somn, puteti atasa si un umidificator la dispozitiv pentru a va ajuta sa respirati mai usor si sa opriti sforaitul. ( 26 )

Exercitii anti-sforait

Exercitarea regulata a muschilor din jurul gurii este o modalitate de a opri sforaitul in timp ce dormi. De fapt, exercitiile pentru gat pot fi privite ca o strategie pe termen lung pentru a ajuta la oprirea sforaitului definitiv. Exercitiile pentru gura sunt cele mai eficiente pentru ameliorarea sforaitului atunci cand le faci in mod regulat timp de cel putin cateva saptamani.

Iata cateva exercitii simple pe care le puteti incerca pentru a va remedia problemele legate de sforait.

  • Spune toate vocalele aeiou cu voce tare timp de 3 minute. Repetati acest exercitiu de cateva ori pe zi pentru a va ajuta sa va intariti muschii gurii. De asemenea, puteti incerca sa cantati vocalele, deoarece unele studii arata ca cantatul poate ajuta la reducerea sforaitului. ( 27 )
  • Apasati-va limba pe palatul dur chiar in spatele dintilor. Tinand limba apasata, glisati-va limba inapoi si inainte timp de 3 minute pentru a va intari muschii limbii si gatului.
  • Un exercitiu pentru a ajuta la reducerea sforaitului implica deschiderea gurii si miscarea maxilarului spre dreapta. Tineti apasat timp de 30 de secunde si apoi repetati pe partea stanga. Repetati de 3 sau 4 ori in fiecare zi pentru a va ajuta sa va antrenati gura.
  • Deschideti gura larg si contractati muschii din spatele gatului. Daca te uiti intr-o oglinda, ar trebui sa vezi fragmentul care atarna in gat (uvula) miscandu-se in sus si in jos.

Chirurgie de sforait (somnoplastie)

In cele mai multe cazuri, remediile naturale pentru sforait ajuta la vindecarea sforaitului pentru a reduce suferinta si tulburarile nocturne pe care le provoaca. In cazurile severe de sforait cronic, medicii pot recomanda diverse proceduri pentru a rezolva definitiv problema, precum somnoplastia pentru a vindeca definitiv sforaitul.

Medicii spun ca operatia de sforait implica rigidizarea sau indepartarea uvulei si a tesuturilor moi din spatele gurii. Aceasta este o procedura minim invaziva care poate dura aproximativ 30 de minute. ( 27 )

Cu toate acestea, in toate cazurile de sforait – de la sforait usor pana la sever – medicii vor incerca sa remedieze sforaitul folosind o combinatie de modificari ale stilului de viata si dispozitive de sforait pentru a vedea care dintre ele functioneaza cel mai bine.

(Visited 319 times, 1 visits today)

Daca ti-a placut articolul, apreciaza-l cu un share!

Lasă un răspuns

Specify Twitter Consumer Key and Secret in the Super Socializer > Social Login section in the admin panel for Twitter Login to work

Don`t copy text!