10 alimente ieftine pentru slabit si sfaturi pentru un stil de viata sanatos

Daca ti-a placut articolul, apreciaza-l cu un share!
  • 27
  •  
  • 1
  •  
    28
    Shares

Dorinta de a pierde in greutate nu inseamna ca trebuie sa cheltuiti bani pentru un abonament la sala sau suplimente scumpe. Una dintre cele mai bune modalitati de a-ti mentine greutatea sub control este dieta. Schimband ceea ce mananci si felul in care mananci, poti slabi cateva kilograme.

O dieta de slabire se poate potrivi oricarui buget. Exista multe alimente extraordinar de sanatoase pe care le poti cumpara atunci cand ai un buget redus. In acelasi timp, cumpararea de alimente prietenoase cu bugetul nu inseamna ca trebuie sa faceti compromisuri la gust.

De asemenea, atunci cand aveti un buget redus, puteti economisi bani gatind acasa cat mai mult posibil, cumparand alimente de sezon si cumparand anumite articole in vrac.

Pierderea in greutate este o sarcina grea, dar a sti ce alimente ieftine pentru slabit sunt bune pentru tine este jumatate din lupta.

Iata top 10 cele mai bune alimente ieftine pentru slabit.

1. Ovaz

Cand vine vorba de pierderea in greutate, un mic dejun sanatos este o necesitate. O optiune de mic dejun delicioasa si sanatoasa care se poate potrivi oricarui buget sunt fulgii de ovaz.

Fulgii de ovaz sunt o sursa buna de fibre solubile care va pot mentine sa va simtiti satul mai mult timp si va pot mentine senzatia de foame sub control pana la urmatoarea masa.

Un castron de fulgi de ovaz zilnic va poate ajuta, de asemenea, sanatatea metabolica.

Un studiu din 2016 publicat in Nutrients concluzioneaza ca atat consumul de ovaz pe termen scurt, cat si pe termen lung a avut efecte semnificative asupra controlului hiperglicemiei, scaderii lipidelor din sange si scaderii greutatii. Studiul recomanda ovazul ca cereale integrale bune pentru diabeticii supraponderali.

Cand mancati fulgi de ovaz, evitati sa adaugati zahar. Foloseste in schimb stevia, miere sau condimente precum scortisoara sau nucsoara pentru a-i da aroma. De asemenea, il puteti acoperi cu nuci si fructe sanatoase.

Lectura suplimentara: Ovaz si seminte chia: cea mai buna combinatie pentru a avea abdomen plat

2. Iaurt grecesc

O alta optiune buna si sanatoasa de mic dejun este iaurtul grecesc. Cumpararea unui recipient cu iaurt nu te va costa mult.

Acest iaurt contine bacterii probiotice care pot imbunatati functionarea intestinului, care la randul sau protejeaza impotriva inflamatiei si a rezistentei la leptine, principalul factor hormonal al obezitatii.

Proteinele din iaurt va pot ajuta sa va simtiti plini mai mult timp si sa atenuati foamea, mentinand nivelul zaharului din sange constant.

De asemenea, cantitatea mare de calciu din acesta sustine procesul de pierdere in greutate.

Un studiu din 2003 al Universitatii din Tennessee a constatat ca consumul a trei portii de iaurt pe zi poate creste pierderea de grasime.

In plus, continutul de proteine ​​din iaurtul grecesc provoaca o foame redusa, o satietate crescuta si o alimentatie ulterioara intarziata, potrivit unui studiu din 2013 publicat in Appetite.

3. Popcorn simplu gatit acasa

Daca va place sa mancati floricele de porumb simple, in ​​loc de floricele de porumb sarate sau cu unt, incercati floricele de porumb facute in casa amestecate cu diferite amestecuri de condimente. Acesta este mult mai ieftin si, de asemenea, ajuta la slabit.

O ceasca de floricele de porumb simplu, facute cu aparatul de popcorn, contine foarte putine calorii si o cantitate buna de fibre, care va pot mentine satul pentru mai mult timp. Floricele de porumb contin, de asemenea, cantitati mici de vitamine si minerale, cum ar fi magneziu, potasiu, vitamina A, fosfor, zinc, mangan, fier si cupru.

Intr-un studiu din 2012 publicat in Nutrition Journal, participantii au raportat mai putina foame, mai multa satisfactie si estimari mai scazute ale consumului alimentar potential dupa 6 cani de floricele de porumb in comparatie cu chipsurile de cartofi.

Un alt studiu din 2012 publicat de American Chemical Society a constatat ca floricelele de porumb contin mai multe substante antioxidante sanatoase numite polifenoli decat fructele si legumele.

Puteti manca niste floricele de porumb, oricand va este foame, pentru a va mentine sa va simtiti satul, fara a adauga o multime de calorii suplimentare.

4. Grapefruit

Un fruct prietenos cu bugetul care merita sa fie pe aceasta lista este grapefruitul. Plin de vitamina C, fibre si apa, grapefruitul ajuta la pierderea in greutate. Continutul de vitamina C are un impact direct asupra metabolismului, care este important pentru arderea grasimilor.

De asemenea, are un continut scazut de calorii si va poate ajuta sa va simtiti plin mai mult timp. In plus, acest fruct este bogat in vitaminele A si B6, potasiu, folat, tiamina, calciu, fier, cupru, fosfor si magneziu.

Un studiu din 2006 publicat in Journal of Medicinal Food a constatat ca jumatate dintr-un grapefruit proaspat consumat inainte de masa a fost asociat cu o pierdere semnificativa in greutate. Desi mecanismul acestei pierderi in greutate este necunoscut, ar parea rezonabil sa includeti grapefruit intr-o dieta de slabit.

De fapt, un studiu din 2015, publicat in African Journal of Pharmacy and Pharmacology, a constatat ca sucul de grepfrut este mai bun decat sibutramina, un medicament impotriva obezitatii care mareste satietatea, deoarece efectul sau de scadere in greutate dureaza mai mult si, de asemenea, nu afecteaza noradrenalina creierului.

5. Merele

Mancatul unui mar zilnic nu numai ca va tine la distanta medicul, ci si va tine greutatea corporala sub control.

Pe langa faptul ca au un continut scazut de calorii, merele sunt o sursa bogata de fibre, ceea ce inseamna ca stomacul tau ramane satisfacut mai mult timp si te impiedica sa mananci in exces. In plus, antioxidantii din mere pot stimula metabolismul, ceea ce este important pentru a scapa de grasimea stocata.

Merele contin si alti nutrienti importanti, inclusiv vitamina C, vitamine din complexul B, calciu, potasiu si fosfor. De asemenea, au un continut scazut de calorii si nu contin grasimi sau colesterol.

Un studiu din 2003 publicat in Nutrition raporteaza ca merele pot ajuta sa slabiti.

Ori de cate ori va este foame intre mese, luati un mar. Deoarece majoritatea nutrientilor sunt prezenti chiar sub piele, este o idee buna sa mananci mere cu coaja. Asigurati-va ca clatiti bine pielea sub jet de apa. Sau, puteti inmuia merele intr-un castron umplut cu apa amestecata cu 1 lingurita de otet alb timp de 10 minute, apoi clatiti sub apa de la robinet si uscati-le cu un prosop de hartie.

6. Ceai verde

Daca ai obiceiul de a bea cafea, atunci este timpul sa treci la ceai verde. Indiferent daca faci cafea acasa sau cumperi o ceasca la o cafenea, cafeaua costa mai mult decat ceaiul verde.

De asemenea, ceaiul verde este mult mai sanatos decat cafeaua si chiar sustine pierderea in greutate.

Ceaiul verde este incarcat cu antioxidanti, care va pot stimula sistemul imunitar. De fapt, catechinele din ceaiul verde impiedica depozitarea grasimii din burta si ajuta la pierderea rapida in greutate.

Un studiu din 2014 de la Universitatea de Stat din Pennsylvania a constatat ca epigalocatechin galatul din ceaiul verde incetineste cresterea in greutate prin restrangerea absorbtiei grasimilor si cresterea capacitatii organismului de a arde grasimi.

7. Spanacul

O alta leguma prietenoasa cu bugetul pe care trebuie sa o incluzi in planul tau de dieta de slabire este spanacul. Aceasta leguma cu frunze verzi este foarte ieftina, dar are o valoare nutritiva foarte mare.

Spanacul are un continut scazut de calorii si carbohidrati si este plin de nutrienti si fibre pentru a va satura. Spanacul va creste volumul meselor tale, fara a creste caloriile.

De asemenea, contine calciu care ajuta la arderea grasimilor.

Un studiu realizat in 2014 la Universitatea Lund din Suedia a constatat ca un extract de spanac care contine membrane de frunze verzi numite tilacoizi reduce foamea hedonica (pofta de alimente nesanatoase) cu pana la 95% si creste pierderea in greutate cu 43%.

Va puteti bucura de aceasta mancare versatila intr-o salata, suc de legume, smoothie verde sau supa.

8. Fasole si leguminoase

Fasolea si leguminoasele sunt alimente sanatoase pe care le puteti cumpara in vrac si le puteti savura zilnic.

Sunt bogate in fibre si proteine. Aceasta inseamna ca doar un castron de fasole fiarta sau leguminoase va poate mentine satul pentru mai mult timp. De asemenea, contin putine grasimi sau deloc si nu contin colesterol.

In plus, sunt pline de fier, magneziu, potasiu si acid folic. Aceste alimente au, de asemenea, un indice glicemic scazut, ceea ce inseamna ca carbohidratii din ele nu cresc semnificativ nivelul zaharului din sange.

9. Branza de vaci

Branza de vaci facuta din lapte coagulat este usor disponibila pe piata sau o puteti face chiar acasa. Branza de vaci are un gust dulce si proaspat pe care majoritatea oamenilor le place.

Fiind un produs lactat, branza de vaci tinde sa fie bogata in proteine, ceea ce o face foarte satioasa si mentinandu-va satul pentru o perioada mai lunga de timp. Calciul ridicat din acesta ajuta, de asemenea, procesul de ardere a grasimilor.

In plus, branza de vaci contine vitamina A, fier, magneziu, fosfor, potasiu, seleniu si zinc.

Puteti manca branza de vaci ca o gustare dupa ce o asezonati cu cateva ierburi. Il poti folosi si in sandviciuri, salate, supe si preparate prajite. Asigurati-va ca optati pentru branza de vaci cu continut scazut de grasimi sau fara grasimi.

10. Morcovi

Este adevarat ca morcovii sunt buni pentru ochi, dar sunt buni si pentru greutatea si buzunarul tau.

Datorita continutului mare de fibre si apa din morcovi, acestia pot creste satietatea si pot scadea aportul de calorii.

Aceasta leguma crocanta si gustoasa este, de asemenea, o sursa buna de beta-caroten, vitamina K, potasiu si antioxidanti.

Un studiu din 2006 publicat in British Journal of Nutrition a constatat ca continutul de fibre si structura fizica a morcovilor au un efect pozitiv asupra satietatii si a aporturilor ulterioare atunci cand sunt consumati ca parte a unei mese mixte.

Puteti manca morcovi intre mese ca o gustare sanatoasa. Puteti chiar sa le scufundati in hummus sau salsa preferata pentru un plus de gust.

Intrebari si raspunsuri

Ce rol joaca metabolismul in starea ta de greutate?

Metabolismul este un proces biochimic complex si fascinant prin care ceea ce mananci si bei este transformat in energie de care corpul tau are nevoie pentru a functiona. In timpul acestui proces, caloriile pe care le absorbi prin alimente si bauturi sunt combinate cu oxigenul din sange pentru a produce energie pentru functiile tale corporale.

Chiar si in repaus, corpul tau are inca nevoie de energie pentru functii de baza, cum ar fi respiratia, repararea celulelor, circulatia sangelui si multe altele. Rata metabolica bazala este numarul de calorii pe care corpul dumneavoastra le utilizeaza pentru aceste functii vitale.

Factorii care ajuta la determinarea ratei metabolice bazale includ compozitia si dimensiunea corpului; daca ai corpul mai mare si/sau ai mai multa masa musculara vei avea un metabolism mai mare (arzi mai multe calorii) chiar si in stare de repaus. Mai multa masa musculara contribuie la o ardere calorica mai mare.

Genul tau joaca un rol si in rata metabolica bazala, din nou in raport cu masa musculara. Barbatii tind sa aiba mai multa masa musculara si mai putina masa grasa decat femeile de aceeasi greutate si varsta, contribuind astfel la o rata metabolica bazala crescuta pentru barbati.

Pe masura ce imbatranesti, masa musculara tinde sa scada in timp ce masa grasime creste, ceea ce contribuie la incetinirea ratei metabolice bazale, indiferent de sexul tau.

Metabolismul tau afecteaza cantitatea de energie de baza de care are nevoie corpul tau. Cat de mult mananci si bei impreuna cu nivelul de activitate fizica, masa musculara si adipoasa, varsta si sexul sunt lucrurile care determina in cele din urma starea ta de greutate (adica, mentinerea greutatii, cresterea sau pierderea).

Este posibil sa slabesti fara dieta?

Nu este posibil sa slabesti fara dieta. Este posibil sa scadeti in greutate prin dieta. Ambele afirmatii sunt adevarate.

In primul rand, va trebui sa stabilim ce inseamna cuvantul „dieta”, deoarece adesea a ajuns sa aiba conotatii negative asociate cu acesta. Mai simplu spus, din surse precum dictionarele Oxford, Meriam-Webster si Cambridge, cuvantul „dieta” se refera la alimentele si bauturile pe care o persoana le consuma in mod obisnuit.

Intrebarea adevarata este, care este jocul tau final cand vine vorba de mancarea pe care o mananci? Este pentru a ajuta mediul inconjurator, pentru a salva animale, pentru a urma doctrina religioasa, pentru a imbunatati diabetul, pentru a pierde in greutate sau pentru o combinatie a multor dintre aceste obiective? Subiectul devine acum destul de complex in simplitatea sa si, adesea, devine o sarcina care pare prea descurajanta pentru a fi preluata.

Deci, sa ne referim mai intai la ceea ce s-a spus aici despre rata metabolica bazala si factorii de influenta atunci cand cautam sa ne schimbam starea de greutate si apoi sa schimbam intrebarea de la „Este posibil sa scad in greutate fara a tine dieta” la „Oare actuala mea dieta contribuie la dorinta mea de a reduce greutatea”?

Iata cateva sfaturi pentru a incepe un stil de viata care ajuta sa slabesti.

  1. Miscare. 
  2. Ridicati greutati pentru a construi muschi. Nu este nevoie de sala de sport, echipament elegant sau tinuta draguta. Ai ceea ce ai nevoie la tine chiar acum in timp ce citesti asta. In medie, bratul tau cantareste aproximativ 5,3% din greutatea corporala totala, in functie de sexul tau si de alti factori. Un picior este aproximativ 17,5%. Aceasta inseamna pentru o persoana medie de 175 lb; un brat cantareste aproximativ 9 lire sau 4 kg si un picior cantareste 30,5 lire sau putin sub 14 kg. Ridicarea bratelor, ridicarile picioarelor efectuate in timp ce cititi acest articol va vor ajuta sa obtineti o activitate de constructie musculara folosindu-va de energie.
  3. Apa. Bea-l. Intotdeauna ca prima ta alegere. Deshidratarea apare mai intai ca foame, ceea ce face chiar si cea mai dedicata dieta de reducere mai greu de urmat. Ori de cate ori crezi ca ti-e putin foame, foloseste asta ca un indiciu pentru a bea un pahar cu apa. Desigur, daca medicul dumneavoastra a indicat ca trebuie sa respectati limitele specifice de aport de apa, urmati instructiunile medicului dumneavoastra.
  4. Umpleti jumatate din farfurie cu legume, un sfert cu legume cu amidon/carbohidrati si ultimul sfert cu proteine ​​slabe. Acest lucru va va ajuta sa va echilibrati aportul nutritional, sa reduceti portiile si caloriile pana cand va concentrati asupra unui program de dieta de slabire care functioneaza pentru dvs.
  5. Folositi farfurii mai mici. Dimensiunile farfuriilor au crescut cu 2 inci, in medie, in ultimele decenii. Farfurii mai mari = portii mai mari = greutate mai mare = esti nesanatos.
  6. Mananca mai incet. Studiile au aratat ca este nevoie de aproximativ douazeci de minute pentru ca burta sa spuna creierului ca esti satul. Daca mananci rapid, farfuria ta este goala inainte ca semnalul sa fie transmis si devine usor de ajuns pentru a doua sau chiar a treia portie. Incetini. Mesteca mai mult. Luati un pahar de apa intre muscaturi. Pune furculita jos intre muscaturi. Pune mai putin pe furculita. Fiti prezent la mese – fara ecrane sau mancati in masina. Acordati-va timp pentru a va bucura si a savura masa.
  7. Respecta-ti mancarea. Arata-i dragoste si apreciere.

Niciunul dintre aceste sapte sfaturi nu te costa bani, dar investitia in tine si in sanatatea ta este dincolo de nepretuita.

Noroc!

Resurse:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5037534/

https://www.eurekalert.org/pub_releases/2003-04/wsw-nsf041103.php

https://www.ars.usda .gov/research/publications/publication/?seqNo115=291371

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23022602

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2579293/

https://nutritionj.biomedcentral.com/articles/10.1186/1475-2891-11-71

https://www.sciencedaily.com/releases/2012/03/120325173008.htm

https://www.ncbi.nlm. nih.gov/pubmed/16579728

http://academicjournals.org/journal/AJPP/article-full-text-pdf/81888CE51349

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12620529

http://news .psu.edu/story/310179/2014/04/02/research/research-suggests-green-tea-exerciseboost-weight-loss-health

http://advances.nutrition.org/content/4/2/129.full

https://www.sciencedaily.com/releases/2014/09/140902114928.htm

https://www.sciencedaily.com/releases/ 2016/03/160330135255.htm

http://advances.nutrition.org/content/1/1/17.full

http://jn.nutrition.org/content/141/9/1626.long

https://www .ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16925866

https://www.cdc.gov/nccdphp/dnpa/nutrition/pdf/rtp_practitioner_10_07.pdf

(Visited 247 times, 1 visits today)

Daca ti-a placut articolul, apreciaza-l cu un share!
  • 27
  •  
  • 1
  •  
    28
    Shares

Lasă un răspuns

Specify Twitter Consumer Key and Secret in the Super Socializer > Social Login section in the admin panel for Twitter Login to work

Don`t copy text!