Esti femeie si ai implinit 50 de ani? Incepe sa traiesti pentru tine!

Daca ti-a placut articolul, apreciaza-l cu un share!

A fi femeie peste 50 de ani nu inseamna ca trebuie renunti la tine. Majoritatea femeilor considera menopauza ca o serie de plangeri, chiar daca poate fi inceputul unei noi etape a vietii in care femeile isi pot acorda din nou mai multa atentie.

In timpul menopauzei au loc mai multe modificari hormonale, dintre care cea mai importanta este incetarea productiei de hormoni estrogen si progesteron. Aceasta poate fi insotita de multe plangeri: bufeuri, transpiratii nocturne, tensiune, anxietate, modificari ale dispozitiei, tulburari de somn, dificultati de concentrare, oboseala, palpitatii, scaderea libidoului, uscaciune vaginala sau dureri de cap frecvente.

Alte simptome ale menopauzei

Pe langa simptomele tipice, pot fi detectate si modificari ale aspectului exterior. Cresterea in greutate este obisnuita, iar procesul de imbatranire a pielii si muschilor se accelereaza. Pot aparea si tulburari locomotorii. Toate femeile percep schimbarea, dar sunt in primul rand constiente de efectele negative. Cu toate acestea, pentru multe femei, o noua faza a vietii poate incepe in acest moment, cand isi pot dedica mai mult timp si atentie.

De ce este bine sa fii femeie peste 50 de ani? Schimbarea varstei nu inseamna doar sfarsitul a ceva, ci si inceputul unei noi ere, care ne poate aduce multe bucurii. In loc sa ne oprim asupra trecutului, merita sa ne concentram asupra avantajelor trecerii timpului.

Este posibil sa ne pastram feminitatea, putem fi echilibrati in fata schimbarilor hormonale, ce putem face pentru noi insine, pentru increderea noastra zguduita?

Sa gasim noi obiective in viata!

Prima sarcina este de a gasi noi obiective, care desigur pot fi legate de munca, dar pot fi si complet diferite de aceasta. Obiectivele semnificative ne sustin stima de sine, ne fac sa ne simtim mai eficienti si mai increzatori. Tot ceea ce dobandim, invatam, da structura si sens vietii noastre si vietii noastre de zi cu zi . Aceasta ar putea fi invatarea unei limbi noi, pictura, desenul, munca comunitara sau de caritate, pentru care nu mai avem nici timp, nici energie pana acum in afara de familie, gospodarie, cariera.

In loc de obiective externe, pe care mediul nostru le asteapta de la noi, merita sa cautam obiective interne. Obiectivele interne ne satisfac de la sine, ne dezvolta personalitatea si devenim mai maturi emotional. Obiectivele interne se caracterizeaza prin relaxare buna, activitati semnificative si placute.

Obiectivele intrinseci sunt activitati semnificative si placute. 

Sa ne concentram pe micile bucurii ale vietii!

A doua sarcina este sa te bucuri si sa experimentezi micile placeri zilnice . Se aude adesea ca o plangere ca exista mult stres si asteptari pe care cu greu le putem indeplini, asa ca nu este nimic de care sa ne bucuram. Bucuriile mici sunt mereu „la indemana”, trebuie doar sa le observam si sa ne facem timp pentru a le experimenta. Cand admiram un buchet de flori sau ascultam melodia noastra preferata, purtam o conversatie buna cu cineva si ne bucuram de momentul acela, ne cufundam in experienta, devenim eliberati, ne relaxam. Gaseste cel putin trei mici bucurii in viata de zi cu zi, traieste momentul, pentru ca depinde doar de noi.

Motivul pentru care nu suntem fericiti este simplu: pentru ca suntem ocupati cu rutina zilnica toata ziua. 

Exercitiile fizice regulate sunt importante

A treia sarcina este exercitiul fizic regulat , care este cel mai bun „medicament” pentru a atenua simptomele neplacute in timpul menopauzei. Niciodata nu este prea tarziu pentru a incepe sa te misti. In orice caz, trebuie luate in considerare nivelul tau de fitness si greutatea corporala, iar o incarcare treptata trebuie dezvoltata in consecinta. Un antrenor personal ne poate ajuta in acest sens, dar putem incerca si nenumarate alte optiuni de exercitii, incepand cu cluburile de alergare.

O serie de studii demonstreaza ca femeile care fac sport cel putin 30 de minute pe zi pot trece mai usor de menopauza, atat fizic, cat si psihic. Mersul viguros este la fel de benefic ca alergatul si inotul. Principalul lucru este regularitatea si durata, care ar trebui sa fie de cel putin 30 de minute. Gaseste un partener cu care sa te misti, va fi mult mai usor si mai distractiv decat suferinta singura. Merita sa pre-desemnati zilele si orele din zi in care va faceti timp pentru a va intretine corpul.

Sa incercam meditatia!

A patra sarcina, care ajuta foarte mult la depasirea tulburarilor de somn si la mentinerea echilibrului nostru, este meditatia. Exista multe tehnici de meditatie. O conditie esentiala pentru toate acestea este intarirea atentiei constiente .

Meditatia regulata reduce susceptibilitatea la stres, creste buna dispozitie, stima de sine si sentimentul ca ne putem influenta viata. Chiar si 10 minute de meditatie pe zi sunt benefice, principalul lucru este regularitatea si persistenta. Linisterea mintii noastre este rezultatul unui proces de invatare, care poate avea succes doar pentru cateva secunde la inceput. Trebuie sa fii acceptabil si rabdator cu tine insuti, rezultatul cu siguranta nu va ramane cu mult in urma!

Sa avem grija de noi!

A cincea sarcina: sa avem grija de aspectul nostru. Datorita imbatranirii si subtierii pielii, merita sa alegeti produse speciale de ingrijire a fetei care ajuta la inlocuirea lipsei de apa si la mentinerea elasticitatii pielii. Odata cu menopauza, metabolismul nostru incetineste , ceea ce ne face mai predispusi la cresterea in greutate, asa ca merita sa consumam mai putine calorii.

(Visited 97 times, 1 visits today)

Daca ti-a placut articolul, apreciaza-l cu un share!

Lasă un răspuns

Specify Twitter Consumer Key and Secret in the Super Socializer > Social Login section in the admin panel for Twitter Login to work

Don`t copy text!