Remedii naturiste eficiente pentru bufeuri si transpiratii nocturne la menopauza

  •  
  • 2
  •  
  •  
  •  
  •  
    2
    Shares

Bufeuri si transpiratii nocturne sunt unele dintre cele mai frecvente simptome ale menopauzei. Remediile naturiste pentru bufeuri ajuta la reducerea aspectului pielii inrosite, a transpiratiei excesive si daca ai palpitatii. Unele suplimente naturale sunt bune pentru bufeuri (valuri de caldura) ce includ cohosh negru, ulei de primrose, trifoi rosu si vitamina E.

In afara de suplimentele care ajuta la tratarea simptomelor bufeurilor, exista si cateva uleiuri esentiale eficiente pentru bufeuri. De fapt, aromaterapia folosind uleiuri cum ar fi uleiul de lavanda nu va ofera doar o usurare, dar poate preveni bufeurile si greata.

Stiind cum sa opriti transpiratiile nocturne si bufeurile poate reduce, de asemenea, nevoia de a utiliza terapia de inlocuire hormonala. Multe femei apeleaza acum la remedii naturale pentru menopauza din cauza ingrijorarilor cu privire la efectele secundare a terapiei de inlocuire hormonala.

In acest articol, veti afla cele mai bune remedii pentru bufeuri si cum sa opriti transpiratiile nocturne. Veti afla cele mai bune metode de a preveni aceste simptome ale menopauzei in mod natural.

Ce sunt bufeurile?

Bufeurile sunt un simptom al menopauzei care provoaca transpiratie, o senzatie de caldura brusca, instananee. In unele tari, bufeurile sunt de asemenea denumite val de caldura.

National Institute on Aging spune ca bufeurile seara sunt numite transpiratii nocturne. Exista multe optiuni de tratament disponibile pentru a scapa de bufeuri. Cu toate acestea, medicii recomanda de obicei sa incercati tratamente naturiste sau sa efectuati modificari ale stilului de viata pentru a va gestiona simptomele. 

Bufeurile se datoreaza in mare parte modificarilor nivelului de estrogen in timpul perimenopauzei si menopauzei. De asemenea, medicii cred ca bufeurile sunt rezultatul unui dezechilibru al hormonilor din organism. Aceasta poate provoca o crestere a temperaturii de baza a corpului. 

Simptome bufeuri

Majoritatea femeilor spun ca bufeurile se simt ca un val intens de caldura care vine peste ele. „Valul de caldura” este de obicei resimtit in primul rand in partea superioara a corpului si apoi se raspandeste in tot restul corpului.

Publicatia Informed Health Online raporteaza ca senzatia de caldura care depaseste organismul se datoreaza unui proces numit vasodilatatie. Se dilateaza vasele de sange, determinand sa curga mai mult sange si o crestere a temperaturii corpului. 

Revista Sleep Medicine Review spune ca bufeurile care apar noaptea se numesc transpiratii nocturne. Transpiratia excesiva din pat poate interfera cu modelele de somn si poate duce la oboseala si iritabilitate in timpul zilei. In unele cazuri, fumatul sau consumul de alcool pot creste severitatea transpiratiei nocturne. 

Cele mai eficiente remedii naturiste pentru bufeuri

Haideti sa analizam mai detaliat cum puteti opri bufeurile, folosind remedii naturiste pentru simptomele menopauzei.

Multi oameni de stiinta spun ca metodele alternative si complementare de tratament pentru bufeurile menopauzei au o multime de promisiuni pentru multe femei la sfarsitul anilor 40 si 50. Cititi mai departe pentru a afla cum sa folositi remedii naturale, cum ar fi cohosh negru, ulei de primrina de seara si vitamina E pentru a ajuta la eliminarea bufeurilor.

Vitamina E ajuta la ameliorarea bufeurilor

Un mod de a ajuta la oprirea transpiratiilor nocturne in mod natural este sa luati suplimente de vitamina E.

Un studiu dublu-orb controlat a constatat ca luarea a 400 UI capsule de vitamina E poate fi privita ca un remediu natural pentru befeuri. In cadrul procesului, peste 50 de femei au raportat ameliorarea simptomelor de valurilor de caldura dupa o perioada de 4 saptamani. 

Acidul folic ajuta la reducerea bufeurilor

Daca suferiti de bufeuri noaptea sau in timpul zilei, administrarea de acid folic ar putea ajuta la asigurarea ameliorarii menopauzei.

Un studiu care a implicat 70 de femei aflate la menopauza a constatat ca administrarea zilnica de 1 mg de acid folic a contribuit la reducerea frecventei bufeurilor. Studiul a concluzionat ca acidul folic actioneaza ca un remediu natural pentru bufeurile menopauzei. Oamenii de stiinta au observat ca acidul folic este bun pentru simptomele menopauzei, deoarece a ajutat la cresterea serotoninei si are un efect antidepresiv. 

Un alt studiu a descoperit ca administrarea de 5 mg de acid folic zilnic poate actiona ca o alternativa la HRT pentru femeile aflate la menopauza. Administrarea de acid folic a ajutat la reducerea simptomelor de bufeuri la aproximativ 65% dintre femei. 

Exista, de asemenea, unele dovezi ca acidul folic actioneaza ca pastilele de estrogen pentru a ajuta la prevenirea simptomelor deficientei de estrogen in menopauza. 

Semintele de in sunt bune pentru bufeuri

Adaugarea unei portii de seminte de in in dieta poate ajuta la reducerea simptomelor de bufeuri si a scapa de transpiratii nocturne.

Un studiu in care au participat 30 de femei care doreau sa evite administrarea de pastile de estrogen pentru bufeuri a descoperit ca semintele de in zdrobite erau o alternativa naturala excelenta. Consumul de 40 g de seminte de in zi a fost suficient pentru a reduce bufeurile cu aproximativ 50%. 

Atunci cand luati seminte de in pentru a scurta durata de timp a bufeurilor, este important sa cumparati seminte de in intregi. Ar trebui sa le introduceti intr-o masina de macinat cafea chiar inainte de a le folosi, deoarece semintele de in macinate se pot absorbi repede. Semintele de in intregime pot trece prin intestinul tau nedigerat si asta inseamna ca nu vei obtine toate beneficiile.

40 g seminte de in intregi va ofera 100 mg de calciu pentru oasele tari, 160 mg de magneziu si 9 grame de acizi grasi omega-3 sub forma de ALA ( acid alfa- linolenic). Acestea sunt, de asemenea, substante nutritive care sustin o sanatate buna in timpul menopauzei. 

Puteti adauga seminte de in la iaurt sau mic dejun ovaz de mic dejun sau presarati deasupra altor feluri de mancare.

Valeriana ajuta la tratarea simptomelor bufeurilor in mod natural

Una dintre cele mai bune plante medicinale pentru a face fata bufeurilor este valeriana, deoarece te ajuta sa faci fata simptomelor menopauzei.

Studiile asupra proprietatilor terapeutice ale valerianei au descoperit ca acest remediu pe baza de plante pentru bufeuri are un efect asemanator estrogenului. Femeile care iau 255 mg de valerian de 3 ori pe zi au raportat bufeuri mai putine si mai putin severe dupa o perioada de 8 saptamani. Cercetatorii au recomandat tratamentul pe baza de valeriena pentru bufeuri, ca alternativa la pastilele de estrogen. 

Valeriana este, de asemenea, bine sa luati daca suferiti de transpiratii nocturne. Pe langa faptul ca va ajuta sa va reglati hormonii, valeriana este unul dintre cele mai bune remedii pe baza de plante care va ajuta sa dormiti.

A lua supliment de valeriana impreuna cu unele medicamente poate creste efectele secundare ale unor medicamente, asa ca discutati cu medicul dumneavoastra inainte de a lua valeriana.

Primula de seara pentru a ajuta scapati de bufeuri

Unul dintre modurile de a calma bufeurile este sa luati zilnic capsule cu ulei de primrose.

Uleiul de primula de seara este binecunoscut pentru beneficiile sale pentru sanatatea feminina. Exista, de asemenea, o multime de dovezi stiintifice ca luarea de ulei de primula de seara poate ajuta la reducerea intensitatii bufeurilor.

Cercetatorii au descoperit in 2013 ca administrarea a 500 mg de ulei de primula de seara de doua ori pe zi a ajutat la controlul simptomelor bufeurilor. Dintre cele 56 de femei din studiu, aproape 40% au raportat imbunatatiri ale frecventei si gravitatii bufeurilor. 

Trifoi rosu pentru tratarea bufeurilor

Trifoiul rosu este o planta populara pentru menopauza, care ajuta, de asemenea, la reducerea simptomelor precum bufeurile severe si uscaciunea vaginala.

Journal of Obstetrics and Gynaecology a raportat administrarea a 80 mg de trifoi rosu de zi cu zi ajuta la ameliorarea bufeurilor in mod natural. Cercetatorii au remarcat, de asemenea, ca luarea de trifoi rosu a ajutat la simptomele atrofiei vaginale. In general, studiul a aratat ca suplimentele de trifoi rosu sunt bune pentru ameliorarea menopauzei. 

Passiflora ajuta daca ai bufeuri si transpiratii de noapte

Unul dintre remediile eficiente de ,,valuri de caldura’’ pe care le puteti lua pentru ameliorarea simptmelor menopauzei sunt extractele de passiflora.

Floarea pasiunii (numita si passiflora) poate fi utilizata ca o alternativa la terapia de inlocuire hormonala in menopauza. In afara de ameliorarea multor simptome legate de menopauza, cum ar fi depresia si insomnia, floarea pasiunii ajuta, de asemenea, la ameliorarea bufeurilor. 

Un studiu a constatat ca prelevarea de extracte de passiflora a contribuit la reducerea numarului de bufeuri intr-o perioada de 4 saptamani. 

Dong Quai ( Angelica sinensis ) pentru bufeuri la menopauza

Un supliment pentru menopauza care poate ajuta daca ai bufeuri si transpiratii nocturne este dong quai. Radacina acestei plante traditionale chinezesti este de obicei combinata cu alte plante medicinale pentru a trata problemele de reproducere ale femeilor.

Dong quai este un remediu atat de eficient pentru tratarea simptomelor pre si postmenopauza, incat se mai numeste ginseng feminin.

Un studiu care a implicat 55 de femei aflate in postmenopauza a descoperit ca o combinatie de dong quai si musetel a ajutat la ameliorarea rapida a bufeurilor. In studiu, femeile au luat un produs natural specific care contine dong quai si musetel. Aproape 70% dintre femei au raportat eliminarea imediata de bufeuri si aproximativ 90% au raportat o scadere a numarului de bufeuri pe o perioada de 12 saptamani.

Oamenii de stiinta recomanda dong quai si musetelul ca o alternativa la ceea ce pot face pastilele de estrogen ca terapie de inlocuire a hormonilor.

Radacina Maca pentru a scadea frecventa de bufeuri

Un alt tratament natural pentru bufeuri este sa luati suplimente de radacina maca.

Maca este o planta care creste in Muntii Anzi si radacina sa are proprietati medicinale similare cu cea a ginsengului.

Un studiu mic care a implicat 20 de femei care au fost in fazele incipiente ale menopauzei a constatat ca administrarea de capsule maca de 1.000 mg a fost eficienta pentru ameliorarea simptomelor menopauzei. Maca a ajutat la echilibrarea hormonilor pentru a asigura ameliorarea menopauzei. Studiul a descoperit ca 2 capsule maca pe zi de 500 mg fiecare au fost suficiente pentru a elimina complet bufeurile in multe cazuri. 

Soia fermentata pentru a ajuta la echilibrarea hormonilor si a preveni bufeurile

Produsele de soia au un efect asemanator estrogenului asupra organismului si pot ajuta la reglarea hormonilor in timpul menopauzei. Cu toate acestea, unele femei sunt ingrijorate de riscul de prea multe produse de soia crescand riscul lor de cancer de sani.

Soia este sanatos de luat in timpul menopauzei pentru bufeuri? Journal of Nutrition a raportat pe unele studii care arata ca consumul de soia in timpul menopauzei poate ajuta la ameliorarea multe simptome. Cu toate acestea, alte studii raporteaza rezultate contradictorii. 

Este important de mentionat ca un studiu clinic randomizat din 2018 a constatat ca luarea de extracte de soia in timpul menopauzei nu a crescut riscul de cancer de sani. Studiul a constatat ca luarea a 50 mg de izoflavona extrasa din soia a contribuit la reducerea frecventei bufeurilor fara a compromite tesutul mamar. 

Cu toate acestea, daca va preocupa efectul produselor de soia asupra sanatatii sanilor, atunci luarea produselor de soia fermentata poate ajuta, de asemenea, la oprirea bufeurilor si a transpiratiilor nocturne. Un studiu realizat din Japonia a constatat ca luarea a 10 mg de soia fermentata a ajutat la oprirea bufeurilor si a rigiditatii musculare. 

Omega 3 poate usura transpiratiile pe timp de noapte

Un studiu din 2018 a verificat efectul luarii suplimentului omega 3 asupra simptomelor vasomotorii la femeile aflate la menopauza. Oamenii de stiinta au descoperit ca suplimentele omega-3 pot atenua transpiratia nocturna, dar nu au niciun beneficiu in reducerea bufeurilor sau in imbunatatirea calitatii somnului si a calitatii vietii in perioada menopauzei. 

Cercetarea a analizat datele de la 483 de femei si a constatat ca femeile au raportat frecventa si severitate mai mica a transpiratiilor nocturne. Cercetatorii au comentat ca sunt necesare studii suplimentare pentru a concluziona daca suplimentele omega-3 sunt de folos in ameliorarea simptomelor vasomotorii la femeile aflate la menopauza.

Black Cohosh ar putea ajuta la tratarea bufeurilor, dar rezultatele sunt inconsistente

Black cohosh pentru menopauza este un supliment foarte popular pentru a ajuta bufeurile si alte simptome ale menopauzei.

Exista rezultate mixte obtinute din studii privind eficacitatea cohosh negru ca remediu natural pentru menopauza. Un studiu care a implicat peste 400 de femei aflate in postmenopauza a descoperit ca cohosh-ul negru a ajutat la reducerea simptomelor legate de menopauza. Dupa ce au luat suplimentul timp de un an, oamenii de stiinta au observat o imbunatatire a plangerilor legate de menopauza. 

Cu toate acestea, un alt studiu publicat in ziarul medical Menopause a descoperit ca luarea de cohosh negru si trifoi rosu timp de un an nu a dus la nicio imbunatatire a simptomelor vasomotorii. 

Simptomele vasomotorii sunt simptome legate de strangerea sau dilatarea vaselor de sange.

Potrivit Centrului National pentru Sanatate Complementara si Integrativa, studiile despre tratarea bufeurilor la menopauza cu cohosh negru au aratat rezultate inconsistente. 

Astazi, cohosh-ul negru apare sub forma de tincturi, tablete sau planta uscata si este vandut in farmacii si magazine naturiste. Persoanele cu probleme hepatice preexistente sau cele care iau orice alte medicamente care afecteaza ficatul, trebuie fie sa evite cohosh-ul negru, fie sa se consulte cu medicul inainte de utilizare. 

Acelasi lucru este valabil si pentru femeile care au sau au avut cancer de sani sau uterin. Femeile care sunt insarcinate ar trebui sa evite, de asemenea, cohosh-ul negru, deoarece poate induce travaliul. 

Uleiuri esentiale pentru bufeuri in timpul menopauzei

Pe langa administrarea de suplimente pentru bufeuri si transpiratie, exista si o serie de uleiuri esentiale care promoveaza o sanatate buna in timpul menopauzei.

Multe uleiuri esentiale au compusi care imita efectele estrogenului si pot asigura ameliorarea efectelor somnului slab, bufeurilor si durerilor de sani.

Sa ne uitam la doua uleiuri esentiale care ajuta la simptomele bufeurilor in timpul menopauzei – acestea sunt uleiurile esentiale de lavanda si portocale amare.

Folositi ulei de lavanda pentru a ajuta la reducerea simptomelor de bufeuri

Uleiul esential de lavanda este un ulei excelent pentru tratarea multor probleme de sanatate, precum si pentru ameliorarea de bufeuri.

Un studiu clinic care a implicat 100 de femei care se confruntau cu calduri la menopauza a constatat ca aromaterapia de lavanda a contribuit la reducerea caldurii resimtite. Femeile inhalau aromele de lavanda timp de 20 de minute de 2 ori pe zi. Pe o perioada de 12 saptamani, au raportat o scadere a numarului de bufeuri. 

Un alt studiu a descoperit ca aromaterapia folosind un amestec esential de ulei, inclusiv ulei de lavanda, de asemenea, a ajutat ca remediu naturist pentru bufeuri. 

Utilizati ulei esential portocale amare (ulei de neroli) pentru simptomele menopauzei

Inhalarea uleiului esential de portocale amare este o alta modalitate de a scapa de transpiratiile nocturne si bufeurile la femeile aflate la menopauza.

Un studiu a constatat ca inhalarea uleiului de neroli (portocaliu amar) timp de 5 minute de 2 ori pe zi a fost suficienta pentru a ameliora unele simptome ale menopauzei. Femeile aflate la menopauza care inhalau ulei de neroli au avut mai mult estrogen, mai putine bufeuri, scaderea tensiunii arteriale si o dorinta sexuala crescuta. 

Otetul de mere pentru bufeuri este bun?

Otetul de mere este un remediu popular naturist pentru a aborda o serie de probleme de sanatate. De asemenea, s-ar putea sa va intrebati daca puteti utiliza otet de mere ca un remediu eficient pentru bufeuri.

Desi nu exista dovezi stiintifice care sa sustina afirmatiile conform carora otetul de mere ajuta la eliminarea bufeurilor la menopauza, consumul zilnic de un pahar de otet de mere diluat va poate ajuta sa va imbunatatiti sanatatea.

Remedii alternative pentru a scapa de bufeuri

In afara de numeroasele remedii naturiste pentru a face fata transpiratiilor nocturne si bufeurilor mentionate in acest articol, exista cateva alte modalitati prin care puteti ajuta la ameliorarea acestor simptome ale menopauzei.

Iata cateva sugestii:

Slabiti

Pentru a ajuta la reducerea numarului si intensitatii bufeurilor, este important sa va gestionati greutatea dupa menopauza. Un studiu realizat in 2015 a constatat ca pierderea in greutate poate ajuta la gestionarea bufeurilor si are, de asemenea, multe alte beneficii pentru sanatate. 

Relaxare

Pentru a opri transpiratia nocturna in mod natural si pentru a evita bufeurile, este important sa faceti fata stresului si anxietatii. Oamenii de stiinta au descoperit ca ralazarea poate ajuta la reducerea disconfortului asociat cu transpiratiile pe timp de noapte si calduri la menopauza. 

Sport

Studiile au aratat ca activitatea fizica pentru femeile de peste 50 de ani poate ajuta la reducerea frecventei si gravitatii bufeurilor. 

Evitarea declansatorilor

Desi poate fi imposibil de evitat complet bufeurile in timpul menopauzei, exista anumite declansatoare care le pot determina sa fie mai frecvente sau mai severe. Pentru a preveni bufeurile, se recomanda sa se evite urmatorii declansatori: stres, caldura, fumat, exces de cofeina, alcool si alimente picante. 

Surse medicale:

https://www.nia.nih.gov/health/hot-flashes-what-can-i-do

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4612529/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK279310/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15556380

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12946239

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4161099/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20230331

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19796883/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17761129

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3813196/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23625331

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26471215

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5699852/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5699852/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14664413

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30056356

https://www.webmd.com/vitamins/ai/ingredientmono-857/black-cohosh

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27388435

https://www.webmd.com/menopause/guide/menopause-hot-flashes#1

(Visited 1.512 times, 1 visits today)

  •  
  • 2
  •  
  •  
  •  
  •  
    2
    Shares

Related posts

Leave a Comment