Cum sa reduci inflamatia in mod natural

Daca ti-a placut articolul, apreciaza-l cu un share!
  • 218
  •  
  • 1
  •  
    219
    Shares

Inflamatia reflecta raspunsul biochimic / celular al organismului, care include celule (globule rosii, limfocite), substante chimice (citokine, iritanti) si agenti infectiosi (agenti patogeni) intr-o simfonie complexa de protectie, sprijin si eradicare.

Apare ca parte a raspunsului natural al organismului la o vatamare sau infectie. Acest raspuns biologic este un semn ca organismul incearca sa se vindece singur de o vatamare, infectie sau traumatism fizic.

Inflamatia se manifesta sub forma de umflaturi localizate, roseata, durere si o temperatura crescuta a regiunii afectate. Raspunsul inflamator este vital pentru eliminarea substantelor daunatoare si vindecarea infectiilor, ranilor si deteriorarii tesuturilor.

Cauzele inflamatiei

Inflamatia este un simptom al unei afectiuni, leziuni sau infectii subiacente. Iata cateva cauze frecvente care pot duce la inflamatii in organism.

Cauzele din spatele inflamatiei acute

  • Traume fizice
  • Entorse, tulpini musculare, luxatii articulare
  • Taiati, zgariati sau ardeti
  • Durere in gat – infectioasa sau neinfectioasa
  • Dermatita
  • Apendicita acuta
  • Amigdalita
  • Sinuzita
  • Meningita infectioasa
  • Exercitiu intensiv
  • Bronsita acuta
  • Unghia incarnata infectata

Cauze din spatele inflamatiei cronice

  • Astm
  • Boala inflamatorie a intestinului, boala Crohn si colita ulcerativa
  • Tuberculoza / sarcoidoza
  • Ulcer peptic cronic
  • Sinuzita
  • Parodontita
  • Artrita reumatoida
  • Osteoartrita
  • Hepatita activa
  • Colita ulcerativa
  • Boli autoimune precum lupusul

Semne si simptome ale inflamatiei

Inflamatia prezinta adesea o serie de simptome. Severitatea acestora poate varia de la un caz la altul. Simptomele tipice asociate cu aceasta afectiune sunt:

  • Roseata
  • Articulatie umflata sau frageda
  • Dureri articulare
  • Rigiditate
  • Pierderea functiei

In plus, inflamatia poate provoca simptome asemanatoare gripei, cum ar fi:

  • Febra , frisoane
  • Oboseala
  • Pierderea de energie
  • Dureri de cap
  • Pierderea poftei de mancare
  • Rigiditate musculara

Diagnosticarea inflamatiei

Medicul va efectua un examen fizic si va intreba despre istoricul medical al pacientilor. Simptomele vizibile ale inflamatiei vor fi evaluate. De asemenea, medicul dumneavoastra va poate solicita:

  • Examinarea cu raze X
  • Analize de sange pentru masurarea markerului de inflamatie Proteina C reactiva (CRP) din organism. Nivelul normal al CRP este mai mic de 10 miligrame pe litru (mg / L). Un nivel CRP mai mare de 10 mg / L este un semn de infectie acuta sau boala cronica, care probabil va necesita o supraveghere mai atenta.

Tratament inflamatie

Inflamatia poate fi tratata cu medicamente eliberate fara prescriptie medicala, care includ medicamente antiinflamatoare nesteroidiene (AINS), inclusiv aspirina si ibuprofen (Advil si Motrin).

In caz de inflamatie cauzata de o afectiune subiacenta, cum ar fi astmul sau artrita, pot fi prescrisi corticosteroizi, cum ar fi cortizon si prednison.

Desi medicamentele pot suprima inflamatia, acestea sunt incarcate cu efecte secundare.

Optiuni de remedii naturiste pentru inflamatie

Este intotdeauna recomandat sa consultati un medic pentru a va evalua mai bine cazul. In afara de medicamente, puteti incerca remedii naturiste cu aprobarea medicului dumneavoastra pentru a va vindeca inflamatia. Exista multe remedii naturale la domiciliu care pot ajuta la ameliorarea durerii si inflamatiei fara a duce la efecte secundare.

1. Aplicati compresa calda si rece

Tratamentul cald si rece poate ajuta la reducerea inflamatiei si a durerii. Aplicarea compresei calde in zona afectata ajuta la imbunatatirea flexibilitatii si reduce tensiunea musculara, in timp ce terapia la rece ajuta la amortirea durerii si la reducerea inflamatiei. [1]

Compresele calde si reci pot fi aplicate simultan si separat.

  1. Ia doua castroane. Umpleti unul cu apa calda si celalalt cu apa rece.
  2. Inmuiati o carpa in apa calda. Scoateti excesul de apa.
  3. Acum puneti carpa calda pe zona inflamata timp de 5 minute.
  4. Luati o alta carpa si inmuiati-o in apa rece. Scoateti excesul de apa.
  5. Puneti compresa rece pe zona afectata timp de 2 sau 3 minute.
  6. Repetati procesul de cateva ori.
  7. Urmati acest remediu de doua sau trei ori pe zi.

Atentie: persoanele care sufera de diabet nu trebuie sa utilizeze o compresa calda, iar persoanele cu tulburari circulatorii, cum ar fi bolile arterelor periferice, nu trebuie sa utilizeze terapia la rece.

2. Beti lapte cu curcuma

Curcuma este un tratament traditional pentru vindecarea inflamatiei. Compusul antiinflamator curcumina din curcuma poate ajuta la reducerea inflamatiei si a durerii.

Intr-un studiu publicat in Journal of Alternative and Complementary Medicine , cercetatorii au ajuns la concluzia ca curcumina are un efect inhibitor asupra multor molecule care cauzeaza inflamatii dupa ce au analizat mai multe studii asupra curcuminei. [2]

Intr-un studiu publicat in Journal of Alternative and Complementary Medicine (2009), cercetatorii au evidentiat eficacitatea turmericului ca fiind similara cu cea a ibuprofenului pentru reducerea durerii la pacientii cu artrita. [3]

Un studiu publicat in 2012 in Terapeutic Advances in Musculoskeletal Disease a evidentiat proprietatile antioxidante, antiinflamatorii si analgezice ale curcuminei. [4]

  • Pentru a combate inflamatiile, fierbeti 1 lingurita de pudra de turmeric in 1 pahar de lapte. Beti acest lapte cu turmeric de doua ori pe zi.
  • Alternativ, puteti lua suplimente de curcumina dupa consultarea medicului dumneavoastra.

Atentie: Evitati consumul excesiv de curcuma daca luati medicamente anticoagulante sau antiinflamatoare nesteroidiene (AINS).

3. Beti ceai de ghimbir

Aceasta planta aromata si iute este un alt mod util de a trata inflamatia. Ghimbirul are proprietati antiinflamatorii, datorita prezentei unui compus cunoscut sub numele de gingerol. Lectura suplimentara Ghimbir – Beneficii pentru sanatate

Potrivit unui studiu care poate fi gasit in Journal of Medicinal Food , acest condiment afecteaza procesele inflamatorii specifice la nivel celular. De asemenea, ajuta la blocarea COX-2, o substanta chimica care provoaca durere, gasita in organism. [5]

Un studiu publicat in Jurnalul International de Medicina Preventiva a raportat ca gingerolul, shogaolul si alte substante structurale din ghimbir inhiba biosinteza prostaglandinelor si a leucotrienelor prin suprimarea 5-lipoxigenazei sau a prostaglandin-sintetazei. [6]

  • Beti 2 pana la 3 cani de ceai de ghimbir in fiecare zi. Pentru a prepara ceai de ghimbir, radeti o bucata mica de radacina de ghimbir si fierbeti-o in 1 cana de apa timp de 10 minute. Strecurati amestecul intr-o ceasca si adaugati putina miere. Consumati acest ceai de doua ori pe zi.
  • Masati zona afectata cu ulei de ghimbir de doua sau trei ori pe zi pentru a ajuta la reducerea durerii, inflamatiei si rigiditatii.

Atentie: Ghimbirul este un diluant natural al sangelui. Limitati utilizarea daca luati orice diluant de sange.

4. Folositi ardei Cayenne

Ardeiul Cayenne este un remediu naturist incercat si testat pentru inflamatii.

Contine compusi naturali numiti capsaicinoizi, care confera ardeiului cayenne proprietatile sale antiinflamatorii. Unul dintre capsaicinoidele sale, capsaicina, ajuta prin prevenirea activarii transmitatorilor de durere din creier, reducand astfel senzatia de durere.

Intr-un studiu publicat in British Journal of Anesthesia , cercetatorii au descoperit ca aplicarea topica a cremei de capsaicina este utila in gestionarea durerii. [7]

Efectele analgezice ale capsaicinei si aplicabilitatea sa clinica in tratarea durerii au fost, de asemenea, evidentiate intr-un studiu publicat in Molecules in 2016. [8]

  • Luati zilnic suplimente de capsaicina dupa ce ati consultat medicul pentru a scapa de inflamatie.
  • Masati zona afectata cu o crema sau lotiune care contine capsaicina purificata intre procentele de 0,025% si 0,075%.

5. Mancati usturoi

Proprietatea antiinflamatoare a usturoiului este eficienta in reducerea inflamatiei in organism. Usturoiul este plin de compusi care contin sulf care ajuta la blocarea cailor care duc la inflamatie. Lectura suplimentara Usturoiul: Beneficii pentru sanatate, efecte secundare si precautii

Un studiu publicat in Arthritis Research & Therapy a constatat ca tiacremonona, un nou compus de sulf izolat din usturoi prin inhibarea NF-κB, a exercitat proprietati antiinflamatorii si antiartritice si, astfel, ar putea fi un agent util pentru tratamentul bolilor inflamatorii si artritice. [9]

Un studiu din 2012 publicat in Journal of Medicinal Food a evidentiat abundenta compusilor antiinflamatori din usturoi care au potential terapeutic. [10]

  • Mancati 2 sau 3 catei de usturoi crud in fiecare zi pe stomacul gol pentru a preveni si reduce inflamatia. De asemenea, folositi usturoiul la gatit cat mai des posibil.
  • Puteti lua suplimente de usturoi dupa consultarea medicului dumneavoastra.

6. Treceti la ulei de masline

Uleiul de masline contine scaduri de polifenoli care ofera protectie impotriva inflamatiei. Uleiul de masline contine un compus numit oleocantal, care prezinta efecte similare cu cele ale AINS.

Un studiu publicat in Current Pharmaceutical Design a evidentiat actiunea inhibitoare a oleocantalului asupra productiei de enzime inflamatorii COX-1 si COX-2. [11]

Intr-un studiu din 2018 publicat in Endocrine, Metabolic & Immune Disorders – Drug Targets , cercetatorii au concluzionat ca uleiul de masline extra-virgin si polifenolii sai pot ameliora simptomele asociate cu boli inflamatorii cronice mediate de imunitate, cum ar fi artrita reumatoida , boala inflamatorie intestinala, scleroza multipla , lupus eritematos sistemic si psoriazis actionand atat la nivel local, cat si sistemic si moduland mai multe cai moleculare.

Cu toate acestea, sunt necesare mai multe studii pentru a realiza orientari nutritionale specifice. [12]

  • Folositi ulei de masline extravirgin pentru gatit si ca sos la salata.
  • Utilizati ulei de masline cald pentru a masa zona inflamata pentru a reduce durerea, umflarea si inflamatia.

7. Beti un amestec de scortisoara

Scortisoara este un condiment bogat in proprietati antiinflamatorii care pot usura umflarea. De asemenea, ajuta la reducerea nivelului de citokine (proteine ​​mici secretate) legate de durere.

Un studiu publicat in Medicina complementara si alternativa bazata pe dovezi a afirmat ca scortisoara are o proprietate antiinflamatoare excelenta si, prin urmare, poate fi utilizata ca sursa de produse de sanatate naturale. [13]

Un studiu din 2015 publicat in Food & Function a raportat utilizarea scortisoarei si a componentelor sale in tratamentul afectiunilor inflamatorii legate de varsta. [14]

Un studiu publicat in Phytotherapy Research in 2017 a afirmat ca uleiul esential de scoarta de scortisoara este un agent antiinflamator promitator. Cu toate acestea, sunt necesare cercetari suplimentare pentru a clarifica eficacitatea sa clinica. [15]

  • Adaugati ½ lingurita de praf de scortisoara si 1 lingura de miere cruda la 1 cana de apa calda si amestecati. Beti amestecul pe stomacul gol in fiecare dimineata.
  • Presarati putina scortisoara peste cafea, ceai sau cereale pentru micul dejun.

8. Otet de mere

Otetul de mere este util in ameliorarea inflamatiei. Ajuta la eliminarea acumularii de toxine in articulatii si tesuturi conjunctive, ceea ce este crucial pentru a usura orice fel de durere si inflamatie.

De asemenea, ajuta la construirea imunitatii si la controlul infectiilor care sunt cauzele principale care stau la baza raspunsului inflamator al corpului.

Un studiu din 2017 publicat in Science Reports a evidentiat efectele antiinflamatorii ale otetului de acid acetic sintetic. [16]

  • Amestecati cantitati egale de otet de mere, nefiltrat si apa calduta intr-o cada. Inmuiati partea inflamata a corpului in aceasta solutie timp de 30 de minute. Cand ati terminat, uscati bine zona afectata. Folositi acest remediu de doua ori pe zi pentru cele mai bune rezultate.
  • Adaugati 1 lingurita de otet de mere nefiltrat la 1 pahar de apa calda. Puteti adauga si putina miere. Beti acest amestec de doua ori pe zi.

9. Consumati cirese

Consumul regulat de suc de cirese tarta este un alt mod eficient de a controla inflamatia.

Ciresele contin o multime de flavonoide si antocianine care sunt antiinflamatoare si contribuie la inversarea daunelor oxidative prin eliminarea radicalilor liberi (asociati cu niveluri crescute de durere si inflamatie in organism).

De asemenea, ajuta la reducerea inflamatiei prin reducerea cantitatii de proteine ​​C reactive produse in organism.

Intr-un studiu, cercetatorii de la Oregon Health and Science University au sustinut consumul regulat de suc de cirese. Persoanele care au baut suc de cirese au aratat o reducere a nivelurilor de inflamatie in corpul lor. [17]

Un studiu publicat in Medicine and Sports Science a afirmat ca ciresele au efecte antioxidante si antiinflamatoare puternice asupra prevenirii, tratamentului si recuperarii leziunilor si durerii tesuturilor moi. [18]

Potrivit unui studiu din 2016 publicat in Antioxidanti (Basel) , ciresele, la fel ca alte fructe de culoare inchisa, pot fi eficiente in reducerea semnalelor inflamatorii si oxidative mediate de stres. [19]

  • Beti 1 pana la 2 cani de suc de cirese o data pe zi.

Atentie: Sucul de cirese poate provoca disconfort abdominal si diaree. Daca aveti aceste reactii adverse, incetati sa utilizati acest remediu.

10. Mancati ananas

Includerea ananasului in dieta dvs. poate ajuta, de asemenea, la combaterea inflamatiei.

Ananasul contine bromelina, o enzima puternica care functioneaza ca un agent antiinflamator natural. Combate inflamatiile asociate cu tendinite, entorse, tulpini si leziuni musculare minore.

Un studiu publicat in Biotechnology Research International a evidentiat activitatile antiinflamatorii ale bromelainei. [20]

Un studiu din 2016 publicat in Biomedical Reports a sustinut activitatile antiinflamatorii, antitrombotice, fibrinolitice, anticancerigene si imunomodulatoare ale bromelainei. De asemenea, a declarat ca este un agent de vindecare a ranilor si de imbunatatire circulatorie. [21]

  • Includeti ananasul in dieta dvs. ca salata sau suc.
  • De asemenea, puteti lua suplimente de bromelina dupa consultarea medicului dumneavoastra.

Inflamatia si durerea

Inflamatia si durerea sunt strans asociate. Acest lucru se datoreaza faptului ca regiunea inflamata se umfla si impinge terminatiile nervoase. Aceste terminatii nervoase transmit semnale de durere catre creier.

In plus, substantele celulare eliberate in timpul procesului inflamator – factorul de necroza tumorala (TNF), substanta P si leucotrienele – moduleaza perceptia si intensitatea durerii.

Oamenii pot experimenta o durere constanta, trecatoare, pulsanta, palpitanta sau ciupita in regiunea inflamata.

Tipuri de inflamatie

Inflamatia poate fi acuta (cu o durata mai mica de 6 saptamani), subacuta (cu durata de 6 saptamani pana la 3 luni) si cronica (cu o durata> 3-6 luni).

Inflamatie acuta: Acest tip de inflamatie incepe rapid si dureaza o perioada scurta, mai putin de 6 saptamani. Inflamatia acuta dispare odata cu vindecarea cauzei din spatele acesteia.

Inflamatie cronica sau subacuta: aceasta afectiune persistenta este rezultatul unei boli cronice subiacente si poate dura cateva luni sau chiar ani.

In timp ce inflamatia este un raspuns biologic de aparare, simptomele pot afecta viata sanatatii dvs. si va pot afecta calitatea vietii.

Prevenirea inflamatiei

Pentru a preveni inflamatia in organism:

  • Asigurati-va ca dieta dvs. include toti nutrientii esentiali necesari pentru un sistem imunitar robust, care sa tina departe infectiile.
  • Evitati alimentele procesate, cum ar fi prajiturile, carnea procesata, prajiturile, chipsurile si alte gustari pentru a mentine inflamatia la distanta.
  • Reglati nivelul zaharului din sange .
  • Sport regulat pentru a preveni inflamatia.
  • Mentineti o greutate corporala sanatoasa. Excesul de greutate corporala se refera la o incidenta crescuta a inflamatiei.
  • Gestionati stresul prin yoga, meditatie si imagini ghidate pentru a evita inflamatia.

Cand sa te vezi cu un doctor

Cazurile minore de inflamatie pot fi adesea tratate fara interventia unui medic. Cu toate acestea, in cazul inflamatiei persistente subacute / cronice, cel mai bine este sa solicitati ajutor profesional. De asemenea, trebuie sa va adresati medicului dumneavoastra daca inflamatia apare brusc si fara nicio cauza vizibila.

Sfaturi suplimentare

  • Limitati consumul de alcool pentru a combate inflamatiile.
  • Adaugati mai multe nuci si seminte in dieta zilnica.
  • Consumati ceai verde.
  • Mancati pesti grasi, cum ar fi macrou, ton, sardine, somon si hering, deoarece sunt bogate in acizi grasi omega. De asemenea, puteti opta pentru suplimente de ulei de peste dupa consultarea medicului dumneavoastra.
  • Includeti mai multe legume verzi, cum ar fi spanacul si varza, in dieta dumneavoastra.
  • Fructele precum ciresele, ananasul, capsunile , merele, afinele si zmeura pot contribui, de asemenea, la reducerea inflamatiei.

Cuvant final

Inflamatia apare ca raspuns al organismului pentru a contracara un eveniment ofensator. Deci, este un simptom al unei afectiuni de baza care necesita o revizuire medicala. Este recomandat sa vizitati medicul inainte de a urma orice linie de tratament pentru a obtine o evaluare timpurie a sanatatii dumneavoastra.

O regiune inflamata este marcata de roseata, umflaturi, durere si cresterea localizata a temperaturii. Pentru a reduce inflamatia, puteti lua medicamente aprobate de medic. Pe langa tratamentul fara prescriptie medicala, puteti incerca si cateva remedii naturistepentru a accelera recuperarea sau pentru a limita / elimina efectele secundare ale medicamentelor.

Incorporati in alimentatie unele alimente antiinflamatoare si urmati un regim de exercitii pentru a evita inflamatia.

(Visited 705 times, 3 visits today)

Daca ti-a placut articolul, apreciaza-l cu un share!
  • 218
  •  
  • 1
  •  
    219
    Shares

Related posts

Leave a Comment

Specify Twitter Consumer Key and Secret in the Super Socializer > Social Login section in the admin panel for Twitter Login to work