Cele mai bune tratamente naturale pentru guta

Daca ti-a placut articolul, apreciaza-l cu un share!
  • 37
  •  
  • 1
  •  
    38
    Shares

Guta este o forma complexa de artrita si se caracterizeaza prin atacuri bruste si severe de durere, roseata, sensibilitate si umflare la nivelul articulatiilor, adesea articulatia de la baza degetului mare (aproximativ 50% din cazuri). Alte articulatii, cum ar fi calcaiele, genunchii, incheieturile si degetele pot fi, de asemenea, afectate. Guta este cauzata de un nivel ridicat de acid uric in sange. Cristalele din urina se depun in articulatii, cauzand o multime de durere si inflamatie. Barbatii sunt mai susceptibili de a face guta, dar femeile devin din ce in ce mai vulnerabile la guta dupa menopauza.

Iata cele mai bune tratamente naturale pentru guta care implica modificari ale dietei si ale stilului de viata.

Modificari ale dietei si stilului de viata pentru a ameliora guta

Slabiti

Controlul greutatii este esential daca aveti guta. Rezultatele unui studiu publicat in 2010 la Boston University School of Medicine au descoperit ca obezitatea este un factor de risc major pentru guta.

Aproximativ jumatate din toti cei care sufera de guta sunt supraponderali, iar acest exces de greutate agraveaza situatia. Prin urmare, este evident din acest studiu ca pierderea in greutate si mentinerea unei greutati corporale adecvate vor imbunatati considerabil sansele de a reduce alte atacuri de guta.

Exercitiile fizice nu sunt recomandate daca suferiti de guta

Exercitiile fizice nu sunt recomandate in timp ce articulatiile sunt dureroase sau atunci cand ar putea provoca rani suplimentare, dar odata ce guta este din nou sub control, exercitiul creste circulatia si normalizeaza nivelul de acid uric din organism.

Beti mai multa apa

Cresterea aportului de apa ajuta la eliminarea acidului uric din organism si previne acumularea de cristalizare a acidului uric in jurul articulatiilor. Asa ca bea multa apa, aproximativ 8 pahare pe zi, si ramai hidratat.

Un studiu a constatat ca un aport mai mare de apa ar putea ajuta la ameliorarea gutei prin scaderea nivelului de acid uric. Cercetatorii au descoperit o legatura intre consumul scazut de apa si excesul de acid uric in sange (hiperuricemie).

Puteti adauga in apa sucul de la jumatate de lamaie intr-un pahar cu apa calda. Beti-l dimineata cu aproximativ 30 de minute inainte de micul dejun. Apa cu lamaie va va ajuta sa va gestionati guta, deoarece sucul de lamaie ajuta la prevenirea formarii cristalelor de urat.

Gasiti mai multe informatii despre numeroasele  beneficii pentru sanatate ale consumului de apa cu lamaie .

Alimente de evitat

Evitati alimentele care sunt surse bogate de acid uric. Acestea includ carne de organe si fructe de mare, cum ar fi sardinele si ansoa. De asemenea, este recomandat sa eliminati cafeaua si toate celelalte surse de cofeina din alimentatie, precum si reducerea consumului de zahar si alcool.

Clinica Mayo sugereaza, de asemenea, sa se limiteze consumul de carne, cum ar fi ficatul, rinichii si carnea rosie, care au niveluri ridicate de purine si contribuie la un nivel ridicat de acid uric in sange.

Alimente de mancat pentru a ajuta la ameliorarea gutei

1. Ghimbir

Radacina de ghimbir este o planta delicioasa care are beneficii dovedite pentru sanatate . Ar trebui sa adaugati ghimbir in dieta dumneavoastra anti-guta pentru a reduce durerea si nivelul de acid uric. Un studiu a constatat ca ghimbirul reduce durerea legata de acidul uric in guta.

Un alt studiu pe sobolani a constatat ca consumul de ghimbir a ajutat la reducerea nivelului de acid uric.

Puteti bea acest ceai de lamaie si ghimbir pentru a va ajuta sa reduceti nivelul de acid uric si, de asemenea, sa pierdeti in greutate.

2. Cirese, capsuni si fructe de padure

Ciresele, impreuna cu capsunile si alte fructe de padure, sunt o sursa bogata de antioxidanti si ajuta la combaterea inflamatiei din organism.

Ciresele si capsunile contin doi compusi puternici, antocianine si bioflavonoide, care ajuta la ameliorarea si prevenirea artritei si guta din organism.

Studii recente au descoperit ca consumul a aproximativ 30 de bucati de cirese in 48 de ore de la un atac de guta poate reduce semnificativ riscul de reaparitie a durerii de guta.

Un studiu a constatat ca sucul de cirese este util pentru tratarea gutei, deoarece a scazut nivelul de acid uric din organism.

Un alt studiu a constatat ca consumul de suc de cirese 100% a redus semnificativ nivelul seric al acidului uric. Participantii la studiu au baut 8 uncii de suc de cirese in fiecare zi timp de patru saptamani.

Mananca cirese in toate formele – proaspete, sau ca suc de cirese, sau sub forma de extract de cirese. Fundatia Artritis recomanda sa consumati o mana de cirese sau sa beti un pahar de suc de cirese de zi cu zi. Studiile actuale au aratat imbunatatiri la persoanele care au baut zilnic un pahar de suc de cirese.

Unii oameni iau capsule cu extract de suc de cirese pentru a-si gestiona simptomele de guta.

Poate sucul de cirese negre sa reduca nivelul de acid uric? Nu exista studii specifice despre ciresele negre pentru guta, dar s-a descoperit ca ciresele si ciresele scad nivelurile de acid uric si ajuta la tratarea gutei.

3. Otet de mere

Otetul de mere este plin de nutrienti, dar ingredientul considerat a fi cel mai eficient in tratarea si prevenirea gutei este acidul sau acetic.

Desi trebuie facute cercetari suplimentare pentru a verifica aceste afirmatii, se crede ca consumul de otet de mere poate sparge cristalele de acid uric si poate impiedica reformarea acestora in articulatii, ajutand circulatia si purificarea sangelui si poate reduce inflamatia si umflarea articulatiilor. permitand astfel o mai buna flexibilitate a articulatiilor.

Oamenii de stiinta spun, de asemenea, ca otetul de mere poate fi folosit pentru tratarea artritei .

Luati 2 linguri de otet de mere diluat in apa, de doua sau trei ori pe zi pentru a ameliora simptomele de guta.

4. Alimente bogate in magneziu

Magneziul este un mineral alimentar care este important pentru ameliorarea gutei si reducerea nivelului de acid uric.

Un studiu a constatat ca persoanele cu niveluri adecvate de magneziu au niveluri mai scazute de acid uric, ceea ce poate ajuta la reducerea riscului de guta.

Incercati sa luati suplimente de magneziu sau mancati zilnic alimente bogate in magneziu, cum ar fi avocado, banane, kale sau spanacul, pentru a reduce riscul de guta sau aparitia gutei pe termen lung.

Un cuvant despre spanac . Spanacul este o leguma cu continut ridicat de purine si, ca atare, unii medici recomanda limitarea consumului acestuia Clinica Mayo spune ca , potrivit studiilor de legume bogate in purine, cum ar fi sparanghel si spanac, nu cresc riscul de guta sau recurente atacuri de guta.

5. Adaugati lamaie in dieta ta anti-guta

Lamaia este un fruct citric cu multe beneficii dovedite pentru sanatate . Un studiu medical a aratat ca lamaia poate reduce nivelul de acid uric.

Puteti amesteca sucul de la o jumatate de lamaie storsa cu apa calda. Combinati cu 2 lingurite de otet de mere si beti de doua ori pe zi pentru a reduce nivelul de acid uric.

6. Turmeric

Unul dintre ingredientele active din turmeric se numeste curcumina si este folosit in medicina traditionala chineza si medicina ayurvedica indiana pentru a trata artrita. Luarea de turmeric poate ajuta si guta, deoarece are proprietati antiinflamatorii.

Un studiu a constatat ca curcumina poate reduce nivelul de acid uric.

Turmericul este sigur pentru majoritatea oamenilor, dar consultati-va medicul inainte de a lua supliment de turmeric pentru a va asigura ca nu interfereaza cu medicamentele pe care le luati.

7. Patrunjel

Patrunjelul este un diuretic natural care ajuta organismul sa elimine excesul de acid uric din sange prin rinichi si tractul urinar, imbunatatind astfel functia rinichilor.

O anumita substanta din patrunjel numita apigenina este responsabila pentru scaderea acidului uric din organism si aceasta substanta este inca in curs de cercetare ca un potential remediu pentru guta. Un studiu a constatat ca apigenina inhiba enzima responsabila de transformarea purinelor in acid uric.

8. Ananas

Desi este nevoie de dovezi stiintifice suplimentare pentru a confirma eficacitatea ananasului, se crede ca bromelaina, un compus al enzimelor digestive, precum si alti compusi, pot reduce guta si pot usura durerea.

Daca nu puteti obtine ananas proaspat, de asemenea, ananasul conservat sau sucul de ananas va pot ajuta sa va usurati durerea, consumandu-l zilnic pentru a ajuta la reducerea inflamatiei. Ananasul are o serie de alte beneficii pentru sanatate si il puteti folosi ca medicament natural.

9. Mere

Exista oameni care spun ca ar trebui sa consumi mere ca parte a dietelor de reducere a gutei. Ei sustin ca merele contin acid malic, care scade acidul uric. Cu toate acestea, nu exista studii care sa sustina acest lucru pentru guta.

Un studiu a constatat ca merele care contin fructoza ar putea declansa hiperuricemie, ducand la aparitia crizelor de guta.

Sucuri si bauturi pentru a calma guta

Otet de mere, lamaie si turmeric

Puteti amesteca sucul de la o jumatate de lamaie storsa cu apa calda. Se amesteca cu 2 lingurite de otet de mere. Adaugati un praf de turmeric si beti de doua ori pe zi.

Suc de ghimbir si cirese

Adaugati 1 lingurita. de ghimbir zdrobit la o cana de suc de cirese si bea de doua ori pe zi

Suc verde pentru reducerea nivelului de acid uric

1 castravete + ¼ felie de lamaie + ghimbir de marimea degetului mare + spanac + avocado

Alte alimente si suplimente pentru guta

Bicarbonat de sodiu

Bicarbonatul de sodiu poate ajuta la reducerea cantitatii de acid uric. Se amesteca 1/2 lingurita de bicarbonat de sodiu intr-un pahar cu apa. Daca suferiti de atac acut, cresteti cantitatea la 1 lingurita de bicarbonat de sodiu si beti de pana la 4 ori pe parcursul zilei.

Retineti ca bicarbonatul de sodiu poate creste tensiunea arteriala, asa ca consultati-va medicul inainte de a-l utiliza. 

Extract din gheara diavolului

Gheara diavolului este o planta antiinflamatoare care poate ajuta la ameliorarea durerii si este folosita in artrita, guta, dureri musculare si dureri de spate. Contine substante chimice care pot reduce inflamatia si umflarea si pot reduce durerea. Daca aveti diabet sau utilizati un medicament pentru subtierea sangelui, nu luati aceasta planta.

Capsule de sofran

Sofranul ar putea ajuta la ameliorarea gutei prin neutralizarea acidului uric si eliminarea toxinelor si a deseurilor din organism. De asemenea, functioneaza ca un antiinflamator si ajuta la ameliorarea dureroasa a articulatiilor rigide.

Cum sa ameliorati durerea de guta

1. Incercati sa puneti comprese reci pe articulatie pentru a reduce inflamatia si pentru a ajuta la ameliorarea durerii. Aplicati-l pe articulatie timp de 20 pana la 30 de minute de mai multe ori pe zi.

2. Faceti baie cu sare Epson pentru a reduce durerea si crampele musculare. Doar adaugati 2 cani in apa de baie si stati timp de cel putin 15 minute, de 3 ori pe saptamana, pentru a optine beneficii. Puteti, de asemenea, sa faceti o baie de mana-picior – Adaugati ½ cana de sare Epsom intr-un castron mare si inmuiati picioarele sau mainile timp de aproximativ 20 de minute. 

3. Odihneste articulatia pana cand durerea scade (daca ai un atac acut, probabil ca oricum nu vei putea misca prea mult articulatia). Daca puteti, ridicati articulatia afectata pe o perna.

4. Folositi uleiuri esentiale pentru a calma durerea – unele uleiuri esentiale au proprietati analgezice, ceea ce inseamna ca s-au dovedit ca amelioreaza sau reduc durerea, precum si proprietati antispastice, antiinflamatorii si antireumatice. 

(Visited 376 times, 1 visits today)

Daca ti-a placut articolul, apreciaza-l cu un share!
  • 37
  •  
  • 1
  •  
    38
    Shares

Lasă un răspuns

Specify Twitter Consumer Key and Secret in the Super Socializer > Social Login section in the admin panel for Twitter Login to work

Don`t copy text!