Cei mai buni carbohidrati pentru sportivi

  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    1
    Share

Expertii in nutritie sportiva, in general, recomanda ca sportivii consume aproximativ 60% carbohidrati din aportul zilnic. Tehnic vorbind, un gram de carbohidrati vor fi intotdeauna egali cu 4 calorii. Dar anumite alimente bogate in carbohidrati, din cauza compozitiei lor globale nutritive, pot oferi numeroase beneficii sanatatii.

O dieta sanatoasa pentru sportivi previne leziunile si deficientele nutritionale. Urmatoarele sunt sursele de top de carbohidrati pentru sportivi.

banane

Bananele

Bananele au fost mult timp un favorit al spotivilor de anduranta in principal pentru carbohidrati care se digerarea rapid, indice glicemic scazut, si aportul de potasiu. O banana ofera 31g de grame de carbohidrati. Continutul sau ridicat de potasiu este crucial pentru contractia musculara, functia cardiaca si protejeaza de crampe musculare.

fructe de padure

Fructele de padure

Fructe de padure sunt printre sursele cele mai nutritive de carbohidrati. Ele sunt bogate in vitamine, minerale, si antioxidanti . Antioxidantii ajuta la contracararea cresterii radicalilor liberi. Fructe de padure, cum ar fi afinele, murele au cea mai mare concentratie de antioxidanti decat orice orice alte fructe.

orez salbatic

Orezul salbatic

Orezul este una dintre cele mai bogate surse de carbohidrati. Cerealele mai putin rafinate au multe fibre si se descompun mai lent pentru o versiune mai stabila de energie. Ele contin, de asemenea, mai multe vitamine si minerale decat orezul rafinat. Deci, in timp ce orezul alb este o sursa buna de carbohidrati, orezul brun este mai bun, si orezul salbatic este cel mai bun. Orezul salbatic are, de asemenea cu 50 mai putine calorii decat orezul brun, si aproape 100 de calorii mai putin decat orezul alb.

Iaurt simplu

Iaurtul este o sursa buna de carbohidrati si proteine, ceea ce este foarte bun pentru sportivi, deoarece ajuta la reinnoirea glicogenului si recuperarea musculara. Iaurtul ofera, de asemenea probiotice intestinale sanatoase, care ajuta digestia. Cu cat este mai eficient corpul in digestia alimentelor, cu atat mai multa energie veti avea pentru alte lucruri.

paste grau integral

Paste din grau integral

 

O farfurie de spaghete din grau integral ofera 37 de grame de carbohidrati. Ca si in cazul altor alimente pe baza de cereale, pastele din cereale integrale au mai multe fibre, vitamine, minerale si acizi grasi esentiali decat pastele rafinate. Pentru a evita sa mancati mai multe paste, adaugati in proteine ​​(carne de pui, peste).

ovaz

Fulgii de ovaz

Ovazul sunt usor de digerat si ofera o cantitate consistenta de carbohidrati. O jumatate de cana va ofera 54 de grame. Continutul ridicat de fibre in ovaz asemenea, incetineste absorbtia glucozei in sange, care va ajuta sa mentineti nivelurile de energie la varf si sa reduca pofta de mancare. Fulgii de ovaz, de asemenea, sunt perfecti in lupta impotriva oboselii, deoarece contin proteine, magneziu, fosfor si vitamina B1, toti nutrientii care dau un impuls de energie.

linte

Linte

Plini de fibre si carbohidrati complecsi, lintea furnizeaza organismului energie constanta, care se arde incet. Ele sunt, de asemenea, o sursa minunata de fier, care transporta oxigenul in tot corpul si este esentiala pentru producerea de energie si metabolism.

cartofi dulci

Cartofii dulci

Cartofii dulci, spre deosebire de alte produse alimentare care contin amidon, au un indice glicemic scazut, si furnizeaza organismului o cantitate mare de energie, care pentru un alergator de cursa lunga este esentiala. Ele sunt, de asemenea, plini de mangan, care ajuta organismul sa metabolizeze carbohidratii.

(Visited 389 times, 1 visits today)

  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    1
    Share

Related posts

Leave a Comment