Cat timp trebuie sa dormi in conformitate cu National Sleep Foundation

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Sanatatea si starea de spirit sunt afectate semnificativ de cum ne petrecem ziua, deci expertii anumite recomandari atunci cand vine vorba de somn in timpul zilei.

National Sleep Foundation a recomandat timp de somn in functie de varsta, precum si numarul de ore pe care ar trebui sa-l dormim pentru a avea suficienta energie in timpul zilei, o sanatate optima, si claritate mentala.

Probleme de somn pot fi un rezultat al diversi factori, cel mai principal fiind stresul si tehnologia moderna.

Stresul stimuleaza productia de cortizol, „hormonul stresului“. La niveluri ridicate, acest hormon provoaca somn nelinistit sau lipsa de somn, boala, si disconfort. Pe de alta parte, lumina emisa de dispozitive tehnologice impiedica capacitatea creierului de a elibera melatonina, deoarece organismul produce acest hormon in intuneric.

Dificultatile de somn duc la oboseala fizica, dificultati de a gandi in mod clar, de lua decizii corecte, concentrare scazuta, si conduc la pierderea apetitului. S-a descoperit ca problemele de somn sunt direct legate de diverse probleme de sanatate.

 

 

 

 

Dormitul de mai putin de 5 ore afecteaza sanatatea inimii, in timp ce mai putin de 7 ore cauzeaza cresterea in greutate, diabet si obezitate. Intotdeauna asigurati-va ca dormiti suficiente ore pentru a preveni problemele de sanatate.

 

Noul Ghid pentru ore de somn

Charles Czeisler, profesor la Universitatea din Harvard, impreuna cu o echipa de experti, a efectuat o cercetare, inclusiv numeroase studii 2004-2014, cu scopul de a afla orele de somn necesare, si efectele somnului asupra sanatatii.

Conform diferitelor etape de dezvoltare, au facut urmatoarele concluzii:

Nou-nascuti (0 pana la 3 luni): 14 pana la 17 ore.

Sugari (4 luni pana la 11 luni): 12 pana la 15 ore.

Copii (1-2 ani): 11 pana la 14 ore.

Prescolar (3-5 ani): 10 pana la 13 ore.

Varsta scolara (6-13 ani): 9 pana la 11 ore.

Adolescenti (14 la 17): 8 pana la 10 ore.

Tineret (18-25 ani): 7 la 9 ore.

Adulti (26-64 ani): 7 pana la 9 ore.

Seniori (peste 65 ani): 7 pana la 8 ore.

Cu toate acestea, trebuie avut in vedere faptul ca fiecare individ are nevoie de diferite ore de odihna, astfel incat aceste linii directoare sunt aproximative. Cu toate acestea, este un fapt ca lipsa de somn prezinta riscuri grave de sanatate pentru toti oamenii.

(Visited 101 times, 1 visits today)

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Related posts

Leave a Comment