Osteoporoza

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Aceasta boala afecteaza peste 200 de milioane de femei la nivel mondial si in jur de 1 milion in Romania, este a doua boala ca incidenta in lume, imediat dupa bolile cardiovasculare. Cunoscuta drept boala oaselor demineralizate, osteoporoza afecteaza, asadar, o femeie din trei, aflata la varsta de 50 de ani. Din pacate, pentru aceasta afectiune pana acum nu a fost gasit un tratament si de aceea statisticile sunt ingrijoratoare: in anul 2020, numarul persoanelor bolnave de osteoporoza va ajunge la 1 miliard.

 

Cu totii ne temem de a dezvolta osteoporoza, iar simplul fapt este ca, uneori apare chiar si daca incercam sa prevenim.

osteo

Cauze

 

In timpul menopauzei, nivelul de estrogen si testosteron produs de ovare scade ducand astfel la potentialul a face osteoporoza.

Un aport insuficient de calciu si vitamina D pe parcursul vietii creste sansa de a avea osteoporoza.

Femeile albe si femei asiatice se confrunta cu cel mai mare risc de osteoporoza.

Un stil de viata inactiv pune femeile la un risc mai mare de a dezvolta osteoporoza.

O istorie a tulburari de alimentatie creste riscul de osteoporoza.

Femeile ale caror istoric familial include osteoporoza au un risc mai mare de a dezvolta pierderii osoase.

Unele medicamente, cum ar fi diureticele, steroizi, si anticonvulsivante cresc riscul.

Femeile care fumeaza sau beau alcool experimenta o incidenta mai mare a osteoporozei.

 

Prevenirea osteoporozei

 

Pentru ca este greu de inlocuit osoase afectate, prevenirea este cheia. Pentru prevenire trebuie sa ne angajam la o viata cu activitate fizica  si alimentatie sanatoasa pentru a  scade riscul de a dezvolta aceasta afectiune mai tarziu in viata. Amintiti-va, nu sunteti niciodata prea tineri sa va ganditi la prevenirea osteoporozei.

Exercitiile fizice cresc masa osoasa inainte de menopauza si ajuta la reducerea problemelor cu oasele dupa menopauza. Rezistenta osoasa creste datorita exercitii fizice regulate. Cercetarile arata faptul ca cele mai bune exercitii pentru a tine la distanta osteoporoza constau in asa-numitele exercitii de forta, realizate cu greutati. Deasemenea mersul, alergatul, tenisul si dansul sunt si ele de ajutor.

Consumati calciu si vitamina D. Calciul este una dintre cele mai importante substante ce alcatuiesc tesutul osos. Vitamina D ajuta organismul sa absoarba calciul. Consumul regulat de calciu este important in special in timpul copilariei si adolescentei cand se dezvolta tesutul osos in ritmul cel mai rapid. Calciul este important si pentru femei in timpul menopauzei, cand oasele isi pierd mult din depozitele de calciu. De asemenea, iesiti la soare cate 10-15 minute, va ajuta, la absortia de vitamina D prin piele.

 

Femeile mai tinere care au experienta de simptomele sindromului premenstrual (PMS) poate fi placut surprins de a gasi simptomele lor sunt reduse prin utilizarea acestor tehnici de prevenire a osteoporozei. Studiile arata ca suplimentele de calciu pot reduce sau preveni pana la 50% a tuturor simptomelor PMS, si activitatea fizice este de multe ori eficienta pentru reducerea simptomelor PMS.

 

Alcoolul si substantele ce se gasesc in tigari blocheaza asimilarea calciului si acumularea lui in oase. Pentru a evita boala, trebuie sa renuntati fumat si sa limitati consumul de alcool.

Cand simptomele initiale sunt recunoscute, trebuie consultat un medic pentru un diagnostic corect, pe baza unor teste adecvate. Densitatea minerala osoasa (DMO) poate fi masurata cu o tehnica ce foloseste radiatii roentgen, intr-un mod rapid, usor si fara dureri.

Pentru osteoporoza exista tratamente eficiente care inceteaza evolutia osteoporozei!

 

Medicul cand prescrie un tratament impotriva osteoporozei, va tine cont de varsta pacientei, de antecedentele personale ale fracturii, si de rezultatul osteodensitometriei. De fapt, aceste elemente determina riscul de fractura in urmatorii 5-10 ani. Un medic nu poate deci niciodata prescrie un tratament impotriva osteoporozei fara a avea rezultatele osteodensitometriei.

(Visited 240 times, 1 visits today)

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Related posts

Leave a Comment