Oamenii de stiinta explica modul in care dormitul pe partea stanga va afecteaza sanatatea

Daca ti-a placut articolul, apreciaza-l cu un share!
  • 144
  • 1
  • 1
  •  
    146
    Shares

Daca vrei sa afli de ce dormitul pe partea stanga este cel mai sanatos, atunci esti in locul potrivit.

Stim cu totii ca a dormi bine este esential pentru sanatatea noastra si am scris deja despre asta in articolul meu despre pericolele privarii de somn . Stiai insa ca pozitia ta de dormit iti poate afecta starea generala de sanatate?

Multi oameni se intreaba daca pozitia lor de somn poate contribui la dureri de spate sau gat, sau chiar probleme de stomac. Unii oameni se intreaba daca este mai bine sa dormiti pe partea stanga decat sa dormiti pe partea dreapta.

Prin urmare, in acest articol voi discuta despre cele mai rele si cele mai bune pozitii de somn pentru corpul tau. Voi acoperi si beneficiile specifice ale somnului pe partea stanga.

Cea mai proasta pozitie de somn este pe burta

Dormitul pe burta poate fi greu pe spate, umeri si gat si face dificila mentinerea unei curbe naturale a coloanei vertebrale. De asemenea, poate duce la dureri de umar din cauza somnului.

Dormitul pe stomac pune presiune pe articulatii si pe muschi, ceea ce poate duce la durere, amorteala si furnicaturi.

Daca nu puteti dormi in alt mod, reduceti tensiunea pe spate plasand o perna sub pelvis si abdomenul inferior. De asemenea, asezati o perna sub cap daca nu pune prea multa presiune pe spate, dar daca provoaca tulpina, nu folositi deloc perna.

Beneficiile dormitul pe partea stanga

Fapt interesant: majoritatea americanilor (63%) prefera sa doarma de partea stanga. 

In aceasta pozitie, persoana doarme lateral, in timp ce spatele este usor ondulat, cu genunchii indoiti si bratele incrucisate.

Multi considera ca aceasta pozitie este cea mai sanatoasa, deoarece ajuta la mentinerea cailor respiratorii deschise si se potriveste cu curba naturala a coloanei vertebrale.

Pentru a imbunatati aceasta pozitie, puteti adauga o perna intre genunchi pentru a reduce stresul pe solduri.

Dormitul pe partea stanga ajuta la ameliorarea arsurilor la stomac (reflux acid)

Daca aveti tendinta de a suferi de arsuri la stomac , atunci dormiti pe partea voastra (in special pe partea stanga) poate face, de asemenea, o diferenta.

Cercetarile au descoperit ca dormitul pe partea stanga poate ameliora simptomele arsurilor la stomac, in timp ce somnul din partea dreapta le inrautateste. 

Motivul pentru aceasta nu este pe deplin clar si s-au ridicat mai multe teorii cu privire la aceasta problema.

Daca suferiti de arsuri la stomac si dormiti pe partea stanga si nu va ajuta – incercati sa utilizati acest ingredient natural pentru a ameliora rapid arsurile la stomac .

Dormitul pe partea stanga este bun pentru femeile insarcinate

Dormitul pe partea stanga este, de asemenea, recomandat in timpul sarcinii pentru a imbunatati circulatia sangelui si pentru a permite sangelui dvs. o cale mai usoara de la inima la placenta pentru a hrani copilul.

Dormitul pe partea stanga, de asemenea, impiedica greutatea corporala in expansiune sa impinga ficatul prea mult.

In timp ce ambele parti sunt bine in timpul sarcinii, stanga este cea mai buna. 

Previne sforaitul

Una dintre primele modalitati de a incerca si preveni sforaitul este sa va asigurati ca dormiti de partea stanga, nu de spate.

Medicii de la Clinica Mayo spun ca o cauza frecventa a sforaitului este sa dormi pe spate. Daca dormiti pe spate, limba va poate obstructiona caile respiratorii, ceea ce duce la sforait.

Bun pentru creier si ar putea preveni boala Alzheimer

Un studiu recent al Universitatii Stony Brook sugereaza ca dormitul in pozitie laterala, in comparatie cu somnul pe spate sau pe burta, poate elimina mai eficient deseurile din creier. Constatarile au fost publicate in Journal of Neuroscience in iulie 2015.

Acest lucru ar putea ajuta la reducerea riscului de boala Alzheimer, deoarece acumularea deseurilor cerebrale poate contribui la dezvoltarea acesteia, precum si la alte conditii neurologice.

Procesul de curatare a creierului, numit sistemul glimfatic, elimina deseurile din creier in mod similar cu modul in care sistemul limfatic al corpului curata deseurile din organe. Acest proces este cel mai eficient in timpul somnului.

O acumulare a deseurilor cerebrale poate afecta negativ procesele cerebrale si, daca aceste deseuri nu sunt eliminate corect, sansele aparitiei bolilor neurologice pot creste.

Partea pe care o preferati in timpul somnului poate avea, de asemenea, un impact daca suferiti de pietre la rinichi .

De asemenea, este bine sa schimbati laturile pentru a mentine rinichii sanatosi

O cercetare publicata in BMJ in numarul lor din aprilie 2001 sugereaza ca dormitul constant pe o parte a corpului poate face aceasta parte care suporta greutatea mai predispusa la pietre la rinichi. 

Cercetarea a verificat 110 persoane care sufereau de pietre la rinichi pe o parte a corpului si au constatat ca pietrele pacientilor recidivau frecvent pe partea pe care o favorizau in timpul somnului.

In studiu s-a sugerat ca pozitia de dormit afecteaza fluxul sanguin catre rinichi si poate provoca incetiniri temporare in circulatie catre rinichi, astfel incat afecteaza capacitatea rinichiului de a se curata de diferite substante.

Studiul a sugerat ca schimbarea obiceiurilor de somn poate ajuta la prevenirea pietrelor la rinichi recurente.

Ce se intampla cand dormi pe spate?

In timp ce dormitul pe spate este mai bun decat dormitul pe burta (deoarece spatele, capul, gatul si coloana vertebrala mentin o pozitie neutra), acesta are inca dezavantajele sale.

Dormitul pe spate nu este recomandat daca sunteti predispus la sforait si pentru cei cu apnee in somn.

Apneea de somn este o tulburare de somn care pune viata in pericol. Dormitul pe spate poate provoca, de asemenea, caderea limbii spre interior, ceea ce poate bloca tubul de respiratie.

In etapele ulterioare ale sarcinii, se recomanda sa evitati intinderea pe spate, deoarece in aceasta pozitie greutatea uterului apasa pe coloana vertebrala, pe muschii spatelui si pe vasele de sange majore, care pot reduce fluxul de sange in jurul corpului si bebelusul tau. 

Daca suferiti de dureri de spate, este recomandat sa asezati o perna sub genunchi si sa puneti un prosop mic, rulat sub partea inferioara a spatelui, pentru sprijin suplimentar si pentru a ajuta la mentinerea curbei in spate. De asemenea, nu uitati sa va sustineti gatul cu o perna. 

Surse

WebMd

Swed Dent J. 

http://archinte.jamanetwork.com/

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8071510?dopt=Abstract

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10445529?dopt=Abstract

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11051341?dopt=Abstract

BMC Pregnancy Childbirth.

http://www.webmd.com/

Mayo clinic
BMJ.

10.1523/JNEUROSCI.1625-15.2015

(Visited 1.033 times, 2 visits today)

Daca ti-a placut articolul, apreciaza-l cu un share!
  • 144
  • 1
  • 1
  •  
    146
    Shares

Related posts

Leave a Comment

Specify Twitter Consumer Key and Secret in the Super Socializer > Social Login section in the admin panel for Twitter Login to work