Sfaturi de alimentatie pentru diabetici

Daca ti-a placut articolul, apreciaza-l cu un share!

O dieta pentru diabet nu este altceva decat un plan alimentar sanatos – bogat in nutrienti, sarac in grasimi si moderat in calorii. Evident, este o dieta sanatoasa pentru oricine, dar singura diferenta este ca diabeticii trebuie sa acorde mai multa atentie alegerilor lor alimentare, in special carbohidratilor pe care ii mananca.

Alimentatia corecta este cheia pentru prevenirea sau controlul diabetului.

5 sfaturi si trucuri pe care orice diabetic ar trebui sa le urmezedieta pentru diabet

Alegeti carbohidrati cu continut ridicat de fibre, cu eliberare lenta

Carbohidratii plini de fibre nu vor creste glicemia instantaneu.

Foloseste acesti inlocuitori mai sanatosi in mesele tale obisnuite

  • Orez Alb – Orez Brun
  • Cartofi albi – Cartofi dulci
  • Paine alba – Paine neagra
  • Fulgi de porumb – Fulgi de tarate
  • Porumb – Mazare

Alegeti dulciurile inteligent

Diabeticii nu trebuie sa elimine complet zaharul. Chiar si cu diabet, ei se pot bucura uneori de o portie mica din desertul lor preferat. Cheia este din nou moderatia.

Cum sa reduceti zaharul:

  • Sari peste bauturile racoritoare, sucuri si sucuri
  • Indulciti singuri alimentele
  • adaugati alti indulcitori naturali impreuna cu foarte putin zahar, cum ar fi scortisoara, nucsoara sau extract de vanilie, oriunde puteti
  • In loc de inghetata, amestecati fructe congelate, cum ar fi banana sau mango, pentru un tratament cremos si congelat
  • Pentru a reduce pofta de ciocolata, mancati o bucata mica de ciocolata neagra in loc de una pe baza de lapte

Lectura suplimentara: Cum sa renunti la zahar pentru totdeauna

Alegeti grasimile in mod inteligent

Este un fapt cunoscut ca persoanele cu diabet zaharat prezinta un risc mai mare de boli de inima. Toate grasimile sunt bogate in calorii, asa ca trebuie sa fii mereu atent la cantitatea pe care o consuma.

Grasimi nesanatoase – Grasimile saturate si grasimile trans se gasesc in principal in carnea rosie, in produsele lactate din lapte integral si in grasimile utilizate in produsele comerciale cu termen de valabilitate lung, cum ar fi napolitanele sau conservele gata de consumat.

Grasimi sanatoase – Grasimi nesaturate (derivate din surse vegetale si din peste) cum ar fi uleiul de masline, uleiul de canola, nucile, avocado, somonul, tonul si semintele de in.

Sfaturi pentru a manca grasimi sanatoase

  • Gatiti in ulei de masline in loc de unt sau ghee
  • Utilizati carne slaba si taiati orice grasime vizibila din carne inainte de gatit
  • Gustare cu nuci sau seminte
  • In loc de prajire, gratar, prajiti, coaceti sau prajiti
  • Mananca peste de 2 sau 3 ori pe saptamana in loc de carne rosie
  • Cand coaceti, folositi unt cu ulei de canola
  • Pentru supe cremoase in loc de smantana integrala adaugati lapte cu continut scazut de grasimi ingrosat cu faina sau piure de cartofi

Mananca la intervale regulate

Corpul nostru este mai capabil sa regleze nivelul zaharului din sange atunci cand respectam un program regulat de masa. Urmareste cel putin 6 mese mici pe zi. Oamenii mananca portii mai mari atunci cand exista un decalaj urias intre doua mese. Mananca la fiecare 2 pana la 3 ore. Nu sari peste micul dejun – Niciodata!

(Visited 650 times, 1 visits today)

Daca ti-a placut articolul, apreciaza-l cu un share!

Lasă un răspuns

Specify Twitter Consumer Key and Secret in the Super Socializer > Social Login section in the admin panel for Twitter Login to work

Don`t copy text!