Cum sa renunti la zahar pentru totdeauna

  •  
  • 1
  •  
  •  
  •  
    1
    Share

Bolile legate de consumul de zahar sunt in crestere. Potrivit studiilor , diabetul, problemele cardio-vasculare si dementa sunt doar cateva dintre bolile cronice grave legate de excesul de zahar sau otrava alba dulce.

Zaharul este extrem de captivant

Un studiu medical a aratat ca consumul de zahar poate oferi mult mai multa placere decat cocaina. Un alt studiu medical sustine ca „zaharul si gustul dulce pot induce recompense si pofte care sunt comparabile ca marime cu cele induse de drogurile ce provoaca dependenta”. De fapt, o analiza medicala a studiilor a mentionat ca persoanele care incearca sa consume destul zahar au „simptome de sevraj asemanatoare opiaceelor”.

Lucrul ingrijorator este ca consumul de zahar poate fi legat de cancer din acest metiv este nevoie sa renunti la zahar.

Zahar si cancer – Conexiunea

Un studiu stiintific publicat in revista medicala Science a concluzionat ca aportul crescut de zahar promoveaza dezvoltarea cancerului sau oncogeneza.

Cercetatorii au descoperit ca atunci cand celulele maligne au primit mai putina glucoza, acest lucru a promovat formarea de structuri organizate care nu au crescut la fel de rapid.

Cum sa renunti la zahar pentru totdeauna

Deci, ce poti face? Cititi mai departe si urmati acesti pasi:

1. Mancati regulat

Deoarece suntem adesea foarte ocupati, avem tendinta de a manca neregulat. Pentru multi oameni, daca nu mananca regulat, nivelul glicemiei scade, le este foame si sunt mai predispusi sa pofteasca gustari zaharoase. Consumul de trei mese si doua gustari sau cinci mese mici pe zi va va ajuta sa mentineti nivelurile normale de zahar din sange.

Consumul unui mic dejun bun este esential pentru a preveni pofta de zahar. In loc sa consumati carbohidrati si alimente zaharoase la micul dejun, includeti in micul dejun proteine, grasimi sanatoase, fructe sau legume. Incercati sa includeti grasimi si proteine ​​sanatoase la fiecare masa, deoarece ajuta la controlul nivelului de zahar din sange.

2. Detoxifica-ti corpul

Cand oamenii fac o detoxifiere si elimina zaharul din dieta, adesea scade pofta de zahar. Desi reactia initiala este pofta de zahar, care poate fi coplesitoare, corpul nostru se ajusteaza singur si dorinta de zahar va disparea.

3. Evitati consumul emotional

De obicei, avem tendinta sa credem ca starea de spirit proasta, stresul si anxietatea ne determina sa consumam mai multe alimente cu zahar si gasim un remediu in a le consuma. Fii sincer cu tine insuti si fii constient de problemele emotionale din jurul dependentei tale de zahar . Lectura suplimentara Dependenta de alimente: simptome, cauze, complicatii, efecte si tratament si Dependenta de zahar nu doar cauzeaza obezitate; Acesta afecteaza sanatatea inimii, creierul si chiar viata sexuala

Mananca ceea ce mananci cu deplina constientizare – intreaba-te daca mananci pentru ca esti plictisit, ingrijorat, stresat si daca raspunsul este „da”, incearca sa gasesti o alta solutie in afara de mancare, de exemplu, mergi la plimbare, citeste, intalneste-te cu un prieten, practica yoga, mergi la un film, asculta muzica.

4. Eliminati sau reduceti alimentele procesate

Cantitatea de zahar din alimentele procesate este de obicei destul de mare. Unele produse alimentare care nu par sa contina zahar, pot avea de fapt un continut ridicat de zahar. Trebuie sa te obisnuiesti sa citesti etichetele pentru a verifica ce vei manca si pentru a verifica continutul de zahar.

5. Deficiente minerale

Deficientele unor urme de minerale, inclusiv crom, vanadiu, magneziu si zinc, care sunt implicate in metabolismul glucozei si in productia de insulina, va pot determina sa aveti pofte de zahar.

Un deficit de crom poate provoca pofte intense de zahar. Sursele naturale de crom includ carnea slaba, sparanghelul, branza, melasa, drojdia de bere si cerealele integrale.

Magneziul este implicat in reglarea glucozei si a insulinei. Daca corpul tau nu are magneziu, este posibil sa ai pofte puternice pentru produsele din zahar, in special pentru ciocolata. Sursele alimentare de magneziu sunt spanacul, fasolea Lima, migdalele, alunele, taratele de ovaz si orezul brun.

Vanadiul este necesar muschilor pentru a obtine suficienta glucoza pentru energie si, de asemenea, stabilizeaza productia de insulina. Un deficit de vanadiu poate fi cauza unor pofte de zahar. Vanadiul se gaseste in crustacee, ciuperci, marar, patrunjel, vin, bere si produse din cereale integrale,

Zincul este, de asemenea, necesar ca organismul dumneavoastra sa utilizeze corect insulina si glucoza. Un deficit de zinc poate duce la niveluri scazute de insulina, ceea ce poate duce la pofta de zahar. Zincul se gaseste in alimente precum carnea de vita, porc, stridii, homar, iaurt, naut, migdale si fulgi de ovaz.

6. Dormi suficient

Pentru cei care incearca sa mentina o greutate sanatoasa si renunta la zahar, lipsa somnului nu este deloc recomandata. Oboseala ii infometeaza pe oameni, iar persoanele care nu dorm suficient ore tind sa consume mai multe sute de calorii pe zi (o mare parte din acestea sub forma de alimente dulci nesanatoase).

7. Aveti grija la inlocuitori de zahar

Aceasta include si „zahar sanatos”, cum ar fi miere, sirop de artar sau melasa. Pot contine mai multi nutrienti decat zaharul alb rafinate, dar, din pacate, zaharul este zahar si, odata ce este in corpul tau, se transforma in ce? Ai spus-o – zahar. Folosirea frunzelor de stevia este cea mai buna optiune, desi unora nu le place gustul.

8. Aveti grija la fructele uscate

Fructele uscate pot parea o optiune de gustare mai sanatoasa decat tortul. Si intr-adevar fructele uscate au beneficii pentru sanatate, dar si multe calorii si zahar. 

9. Nu pastrati alimente care contin zahar la domiciliu si la birou

Cel mai important, scoateti din casa toate acele alimente tentante si nesanatoase, cum ar fi prajituri si biscuiti, chipsuri, bomboane, ciocolata si inghetata si alegeti optiuni mai sanatoase.

Nu puteti manca un pachet intreg de inghetata direct din cutie daca nu veti avea inghetata in congelator, nu? De multe ori cumparam mancare „pentru copii”, „Pentru sotul / sotia mea”, „pentru oaspeti”, dar sincer, cine mananca cu adevarat la sfarsit? Fa-ti o favoare (si celor dragi) si nu pune toate acele lucruri in camara. Daca intr-adevar trebuie sa mancati ceva nesanatos, mancati o doza mica cand sunteti departe de casa, dar nu lasati aceste alimente sa treaca prin usa.

10. Consuma mai multe legume

Legumele sunt pline de vitamine si fibre care va ajuta sa va mentineti subtiri si corpul dvs. sa lucreze la maximum. In plus, te mentin satul mai mult timp, deoarece dureaza mai mult timp pentru a digera si elibera energie intr-un ritm mai lent decat alimentele zaharoase si carbohidratii simpli, cum ar fi painea alba si pastele, care se transforma in curand in glucide odata ce sunt consumate.

Cele mai recomandate gustari intre mese sunt legumele spalate si taiate care pot fi luate intr-o punga mica cand mergi la lucru. Acestea contin foarte putine calorii si calmeaza dorinta de a cauta carbohidrati.

11. Bea mai multa apa

Un sfat simplu, dar foarte eficient. Daca nu faceti altceva, va indemn sa schimbati bauturile carbogazoase, ceaiul si cafea pline cu zahar in apa. Doi litri pe zi este cantitatea recomandata pentru adulti. Cateva inghitituri de apa iti iau pofta de mancare si te ajuta sa slabesti, deoarece stimuleaza metabolismul si, in cele din urma, iti mentine corpul sanatos.

12. Scortisoara

Adaugati bat de scortisoara sau praf de scortisoara la bauturile calde. Scortisoara reduce dorinta de dulciuri si ajuta la imbunatatirea functiei insulinei din celule (contribuind astfel la mentinerea nivelului de zahar din sange).

13 . L-glutamina

Multi oameni se lupta sa aiba puterea si disciplina vointei, sau au nevoie doar de prima „impingere”. Odata ce corpul tau a fost folosit pentru a reduce cantitatile de zahar, oamenilor le este mai usor sa continue cu acest proces. Dar cum incepi?

Aici vine L-glutamina, care este un aminoacid (un element constitutiv pentru proteine), care se gaseste in mod natural in organism. Este o sursa alternativa de glucoza disponibila creierului si de multe ori amelioreaza pofta de zahar, ajutand la stabilizarea zaharului din sange.

Puteti deschide o capsula si o puteti pune sub limba si, in cateva minute, veti simti efectul de reducere a dorintei. O modalitate mai buna de utilizare este sa puneti o lingura de pulbere de glutamina dizolvata in apa atunci cand pofta are loc sau ca masura preventiva (de preferinta pe stomacul gol).

Alternativ, puteti lua de 3 sau 4 ori pe zi intre mese. S-ar putea sa fie primul pas de care aveti nevoie pentru a va permite corpului sa se obisnuiasca sa consume mai putin zahar, ceea ce va avea un efect mult mai bun asupra dietei (si a taliei!). S-ar putea sa dureze o luna pana cand organismul tau va elimina zaharul si nu va mai trebui sa suplimentezi cu L-glutamina.

Fii rabdator

Va poate dura aproximativ patru saptamani pentru a reduce dependenta de zahar. S-ar putea sa simti ca vrei sa mananci ceva dulce in acele zile, dar ramai puternic, o poti face! Gandeste-te cat de grozav te vei simti cand ai dat startul obiceiului.

Multi oameni care se bucura de o dieta cu continut scazut de zahar declara ca au slabit, au pielea mai curata, se simt mai energizati, mult mai sanatosi si, la randul lor, mai fericiti. Bineinteles ca va puteti rasfata din cand in cand cu delicii dulci. Viata este prea scurta pentru a nu face asta. Diferenta este ca acum tu vei detine controlul si nu vei mai simti pofta aceea nebuna de zahar.

Cand apare pofta de zahar, gandeste-te la toate beneficiile aduse sanatatii atunci cand renunti la zahar.

(Visited 457 times, 1 visits today)

  •  
  • 1
  •  
  •  
  •  
    1
    Share
  •  
    1
    Share
  •  
  •  
  • 1
  •  
  •  

Related posts

Leave a Comment