Nivelul de glucoza sau glicemie si managementul greutatii: legatura

Daca ti-a placut articolul, apreciaza-l cu un share!

Slabitul are un impact semnificativ asupra controlului glicemiei. Mentinerea unei greutati ideale va ajuta sa va gestionati nivelul de glucoza. De asemenea, previne complicatiile ulterioare asociate afectiunii. Nivelurile de glucoza fluctueaza pe tot parcursul zilei, oferind informatii valoroase si utile asupra sanatatii metabolice. Cand vine vorba de diabet si gestionarea greutatii, trebuie sa intelegem cum alegerile alimentare si activitatile fizice afecteaza zilnic nivelul de zahar din sange. Prin urmare, pentru a deveni constienti oe unde se afla nivelul tau, trebuie sa-ti urmaresti nivelul de glucoza din sange non-stop.

Cand incearca sa slabeasca, o persoana ar trebui sa ia in considerare obiceiurile alimentare si modul in care corpul sau proceseaza alimentele. Desi suna obositor, monitorizarea continua a glucozei (MCG) nu va fi aceeasi. Cu toate acestea, ajutandu-va sa vedeti dincolo de cifre, MCG va poate ajuta sa intelegeti cum hormonii, stresul, hidratarea, somnul si alimentele controleaza glicemia si sporesc sanatate generala.

Ce este glicemia?

Glucoza este un zahar simplu din sange, necesar pentru energie. Insulina este esentiala in reglarea glucozei in ceea ce priveste stocarea si energia, mentinand functia optima a organelor, muschilor si a sistemului nervos. Cu toate acestea, glicemia prea mare sau prea scazuta ar putea afecta organele in timp. 

Observati in mod regulat nivelul de glucoza din sange pentru a evita consecintele nesanatoase si grave. Recunoasteti factorii precum stresul, boala, alegerea alimentelor, stilul de viata si exercitiile fizice care afecteaza nivelul de glucoza.

Nota

Un prim pas esential pentru evitarea problemelor mai tarziu este sa acordati atentie tot ceea ce mancati, cat de bine dormiti si cat de mult stres experimentati. De asemenea, ar trebui sa studiati modul in care acesti factori va afecteaza glicemia si sanatatea generala. De asemenea, va ajuta sa treceti la obiceiurile de viata, sa va modificati tiparul alimentar, sa faceti fata perioadelor de stres sau boli, sa schimbati doza de medicamente si multe altele. 

Greutatea sanatoasa: indicator critic al sanatatii generale

Mentinerea unei greutati sanatoase este esentiala pentru cei cu diabet. Conform cercetarilor recente, obezitatea sau supraponderalitatea poate duce la complicatii grave de sanatate, cum ar fi boli de inima, boli cronice de rinichi, diabet de tip 2, inflamatii cronice si multe altele.

O greutate sanatoasa este estimata fie prin IMC (indicele de masa corporala), fie prin masurarea taliei. IMC masoara grasimea corporala la individ, in functie de greutate si inaltime. In cazul IMC, numarul ideal ar trebui sa se incadreze intre 18,5 si 24,9. Alternativ, o persoana cu un IMC de 30 sau mai mult se incadreaza in categoria obezi.  

Cealalta modalitate de a detecta o greutate sanatoasa este prin masurarea marimii sau circumferintei taliei, care ar trebui sa fie de aproximativ 88,9 cm sau mai putin la femei (cu exceptia sarcinii) si de 40 de 101,6 cm sau mai putin la barbati. O masurare a taliei mari indica faptul ca individul prezinta un risc mai mare de hipertensiune arteriala si diabet zaharat de tip 2. Prin urmare, pierderea unei cantitati mici de greutate va imbunatati sensibilitatea la insulina, ajutand la un control mai bun al glucozei. Mai mult decat atat, pierderea in greutate poate reduce, de asemenea, riscul de probleme de sanatate asociate si le permite persoanelor sa scada doza de medicamente.

Insulina: Rolul notabil in glucoza si greutate

Insulina este un hormon anabolic crucial care joaca un rol semnificativ in depozitarea grasimilor si cresterea in greutate. Cresterea nivelului de hormoni va face mai dificila arderea grasimilor pentru energie. Desi hormonul este strans legat de diabet, in general contribuie considerabil la cresterea in greutate pentru toata lumea, indiferent de starea diabetului.

Insulina semnaleaza celulelor sa preia glucoza din sange pentru energie sau, daca este prezenta in exces, pentru stocare. Deoarece calatoria de slabire necesita in general arderea grasimilor stocate, este vital sa se controleze nivelul de insulina. 

Monitorizarea nivelurilor de glucoza cu ajutorul unui monitor continuu de glucoza (CGM) va oferi informatii practice si in timp real. Aceste informatii sunt despre modul in care organismul raspunde la dieta si stilul de viata la un nivel aprofundat si actionabil. Acesta va oferi o mai buna intelegere a expunerii estimate a organismului la insulina. Puteti intelege modul in care sistemul functioneaza optim si genereaza varfuri de glucoza si insulina. Folosind dispozitive purtabile cu tehnologie activata, cum ar fi BIOS-ul de la HealthifyPro, se poate analiza nivelul de glucoza din sange pe parcursul intervalelor active si relaxate. Cu aceasta strategie proactiva, puteti crea o relatie stiintifica, bazata pe date, intre alimente si nivelurile de zahar din sange.

Nota

Insulina este un hormon anabolic critic care promoveaza acumularea de grasime si cresterea in greutate. Cand nivelul hormonilor creste, capacitatea cuiva de a arde grasimile pentru energie scade. Desi hormonul (insulina) si diabetul sunt legate, de asemenea, contribuie semnificativ la cresterea in greutate la oricine, diabetic sau nu.

Importanta monitorizarii glicemiei

Monitorizarea nivelului de glucoza este esentiala pentru autogestionarea diabetului in cauzele diabetice. Un studiu recent a raportat ca reducerea greutatii unei persoane cu aproximativ 5% pana la 10% scade efectiv sansa de a dezvolta boli metabolice, cardiovasculare si diabet. De asemenea, ajuta la atingerea tintelor de glucoza in termen si la evitarea simptomelor neplacute ale nivelurilor ridicate si scazute ale zaharului din sange. Prin urmare, poate ajuta la prevenirea complicatiilor de sanatate pe termen lung. 

La persoanele nediabetice, intervalul mediu de zahar din sange ar trebui sa fie mai mic de 100 mg/dL inainte de a consuma alimente, in timp ce ar trebui sa fie mai mic de 140 mg/dL la doua ore dupa masa. Prin urmare, persoanele cu diabet ar trebui sa-si monitorizeze nivelul de glucoza din sange la momente diferite pentru a-si monitoriza indeaproape glicemia. Nivelurile tinta ale acestora ar trebui sa fie intre 180-130 mg/dL inainte de mese si mai putin de 180 mg/dL la doua ore dupa masa. 

Cercetarile indica faptul ca monitorizarea regulata a glicemiei ajuta la mentinerea nivelurilor de glucoza intr-un interval tinta. Este posibil prin consumul de mese sanatoase echilibrate. Fie ca este un instrument traditional, cum ar fi un glucometru cu degetul sau un echipament avansat, cum ar fi un monitor continuu de glucoza, urmarirea periodica a nivelului de glucoza va oferi informatii valoroase. Inclusiv:

Ajuta la pierderea in greutate

Mai multe studii arata ca pierderea in greutate este asociata cu diferite cai hormonale. Cu toate acestea, diferiti indivizi au raspunsuri variabile ale glucozei la surse alimentare sau la niveluri de calorii similare. Monitorizarea in timp real a glucozei va ajuta la analizarea modului in care se mananca, ceea ce ar putea afecta nivelul zaharului din sange. De asemenea, ajuta la intelegerea mai buna a proceselor fiziologice care provoaca stocarea glucozei sau pierderea in greutate.

Controleaza variabilitatea indicelui glicemic

Variabilitatea glicemica se refera la cresterea nivelului de glucoza al unui individ. De obicei, nivelul ideal de glucoza ramane stabil, dar creste usor dupa mese. Totusi, potrivit unui studiu, in cazul variabilitatii glicemiei, nivelul glicemiei este in mod constant de fluctuatie – prea mare sau prea scazut. Cercetarile arata ca astfel de varfuri si scaderi mari ale zaharului din sange nu numai ca vor afecta starea de spirit si energia persoanei, ci pot provoca si consecinte pe termen lung asupra sanatatii. 

Studiile au aratat ca ar afecta tesuturile mai mult decat cresterea nivelului de zahar din sange. Este direct asociata cu bolile de inima si disfunctia metabolica. Conditia indica, de asemenea, ca o persoana devine rezistenta la insulina, in cazul in care organismul nu poate folosi insulina in mod eficient pentru a mentine glucoza intr-un interval sanatos.

Imbunatateste performanta fizica/atletica

Conform cercetarilor, exercitiul fizic influenteaza pozitiv fitnessul metabolic la o persoana prin cresterea transportatorilor de glucoza, permitand organismului sa se adapteze la flexibilitatea metabolica. In plus, monitorizarea glucozei si obtinerea de feedback personalizat si in timp real asupra nivelului de zahar din sange pot motiva oamenii. Prin urmare, sportivii ar trebui incurajati sa-si controleze mai bine metabolismul si sa-si imbunatateasca performanta metabolica. 

Perspectivele de la urmarirea glucozei dezvaluie modul in care organismul foloseste energia din glucoza inainte, in timpul si dupa exercitiul fizic intens. Apoi, va ajuta cineva sa creeze o strategie pentru ora ideala de masa si intensitatea exercitiului. 

Incurajeaza organismul sa fie flexibil din punct de vedere metabolic

Functionarea organismului are nevoie de doua surse primare de energie – glucoza si grasimi. Grasimea produce cetone care au diverse beneficii pentru sanatate. Cu toate acestea, atunci cand nivelul zaharului este prea mare in sange, stimuleaza productia de insulina, prevenind in cele din urma arderea grasimilor. Urmarirea regulata a glucozei va ajuta corpul sa se antreneze sa comute fara probleme intre surse, ori de cate ori este nevoie.

Flexibilitatea metabolica se refera la capacitatea corpului uman de a comuta intre aceste surse de combustibil, asigurand o functionare sanatoasa. Un studiu demonstreaza ca absenta unei astfel de flexibilitati are ca rezultat pierderea inexplicabila in greutate, epuizare, apetit excesiv si cresterea setei. Acest lucru se datoreaza faptului ca sistemul este antrenat sa se bazeze pe energia glucozei si nu poate atinge grasimea stocata pentru energie. 

Detectarea precoce a disfunctiei metabolice

Un studiu arata ca oamenii pot dezvolta rezistenta la insulina inainte de 10 ani, chiar inainte de aparitia simptomelor. Prin urmare, persoanele care urmaresc urmarirea glicemiei pot obtine mai multe informatii despre raspunsul total al zaharului din sange postprandial si despre modul in care organismul gestioneaza nivelul de varf. Mai mult, va determina orice afectare metabolica in stadiu incipient inainte de a ajunge in starea de pre-diabet sau diabet. 

Beneficiile mentinerii unei greutati ideale pentru persoanele diabetice

Verificarea nivelului de glucoza din sange este unul dintre cele mai importante lucruri pentru gestionarea diabetului si a greutatii. Cu toate acestea, intelegerea beneficiilor urmaririi nivelului de glucoza va va ajuta sa ramaneti pe drumul cel bun si sa va indepliniti obiectivele de sanatate pe termen lung. Mai jos sunt cateva beneficii potentiale ale mentinerii unui interval de greutate sanatos la persoanele diabetice.

Imbunatateste productia de insulina

Un studiu arata ca persoanele cu exces de celule adipoase abdominale secreta molecule specifice, care pot afecta negativ functia pancreasului. La randul sau, va scadea productia de insulina. Cu toate acestea, scopul de a reduce greutatea va reduce in cele din urma efectul daunator asupra pancreasului.

Imbunatateste rezistenta la insulina

Cercetarile arata ca tesuturile adipoase la persoanele obeze cresc nivelurile de acizi grasi neesterificati, hormoni, glicerol si citokine proinflamatorii. Ca rezultat, va duce la rezistenta la insulina si la cresterea zaharului din sange. Cu toate acestea, pierderea in greutate poate creste rezistenta la insulina si poate mentine nivelul zaharului din sange sub normal.

Promoveaza functia pancreasului

Cercetarile arata ca persoanele obeze sau supraponderale au nevoie de niveluri de insulina de 2 sau 3 ori mai mari decat cele dintr-o gama de greutate sanatoasa. Va apasa pancreasul pentru a tine pasul cu cererea crescuta. 

In cele din urma, tesuturile din pancreas vor fi deteriorate, scazand numarul de celule secretoare de insulina si ducand la cresterea nivelului de zahar din sange. Prin urmare, mentinerea unei greutati sanatoase va ajuta la revigorarea functiei pancreasului si la mentinerea nivelului de zahar din sange.

Reduce nivelul de medicamente

Obtinerea unei greutati sanatoase va imbunatati rezistenta la insulina si va regla nivelul stabil de glucoza din sange. Ca rezultat, acest lucru va ajuta la scaderea nivelului dozei de medicamente pentru diabet.

Scade nivelul HbA1c

Cercetarile au indicat ca mentinerea unui interval de greutate sanatos poate imbunatati sensibilitatea la insulina, care este direct asociata cu scaderea nivelului de HbA1c.

Citeste si HbA1c (hemoglobina glicata): Ce inseamna, cum se efectueaza testul de sange si interpretare rezultat

Previne bolile cardiovasculare, colesterolul ridicat si tensiunea arteriala

Un studiu recent a aratat ca excesul de greutate creste riscul de hipertensiune arteriala, colesterol ridicat, diabet si boli cardiovasculare prin deteriorarea vaselor de sange ale inimii. Mai mult, la persoanele diabetice, celulele adipoase marite din organism elibereaza molecule care cauzeaza inflamatie cronica si acumularea de placi in artere. Cercetarile au demonstrat ca pierderea in greutate cu aproximativ 5 pana la 10% poate reduce drastic LDL, colesterolul total si trigliceridele. In plus, cresterea activitatii fizice reduce rezistenta la insulina si previne complicatiile ulterioare.

Creste nivelul de mobilitate

Persoanele diabetice sufera de obicei de dureri osoase si articulare, ceea ce face dificila desfasurarea activitatilor lor simple de zi cu zi. Cercetarile arata ca o reducere cu 1% a grasimii corporale va reduce efectiv problemele de mobilitate cu 7%.

Sfaturi pentru mentinerea unei greutati sanatoase si a unui nivel normal de glucoza din sange

Este vital sa incorporati cateva masuri de precautie in viata de zi cu zi si sa consultati echipa de asistenta medicala.

  • Construiti un plan de dieta individualizat cu o anumita cantitate de carbohidrati, grasimi sanatoase si proteine. Include orez brun, cereale integrale, fructe, legume, fasole, nuci, lapte si multe altele. 
  • Controlati dimensiunea fiecarei portii de masa, deoarece va reduce aportul de calorii si va creste glicemia incet si constant.
  • Mentinerea unui model de somn bun va gestiona reglarea glucozei si va afecta pozitiv procesul metabolic, ajutand la pierderea in greutate.
  • Evitati sa sariti peste mese pentru a reduce nivelul de calorii, deoarece va duce la alegeri gresite de alimente pentru urmatoarea masa, ducand la niveluri anormale de glucoza din sange.
  • Ramaneti activ fizic cu exercitii fizice de intensitate moderata, inclusiv antrenamente de anduranta sau de rezistenta.
  • Urmati yoga in mod regulat sau medicamente pentru a reduce nivelul de stres si pentru a ajuta la reglarea nivelului de zahar din sange. 

Cuvant final

Primul pas in preluarea controlului asupra sanatatii noastre este sa ne educam si sa fim constienti de ceea ce se intampla in sistemul uman. Prin valorificarea puterii parametrilor urmaribili cu dovezi stiintifice, monitorizarea glucozei poate face viata mai usoara si mai sanatoasa pentru persoanele cu diabet zaharat.

Legatura dintre diabet si obezitate exista. Consumul unei diete hranitoare, urmarirea marimii portiilor si activitatea fizica pot ajuta la mentinerea unei greutati ideale si a nivelului de glucoza. In timp ce lucrati pentru a va atinge obiectivele ambitioase de slabire, va straduiti, de asemenea, sa va realizati castigurile uriase pentru sanatatea generala. Indiferent daca aveti sau nu diabet, masurarea regulata a nivelului de zahar din sange va va imbunatati in cele din urma calitatea vietii. 

(Visited 1 times, 1 visits today)

Lasă un răspuns

Specify Twitter Consumer Key and Secret in the Super Socializer > Social Login section in the admin panel for Twitter Login to work

Don`t copy text!