5 cele mai frecvente deficiente nutritionale pe care aproape toata lumea le are

  • 183
  • 1
  • 1
  •  
  •  
  •  
    185
    Shares

Desi traim intr-o cultura a abundentei si avem o mare varietate de alimente, multe persoane sufera in continuare de deficiente nutritionale. Unele dintre cele mai frecvente deficiente sunt deficienta de fier si vitamina D. Aceste deficiente afecteaza multe persoane, dar majoritatea nici macar nu stiu. Este extrem de important sa tratati cat mai curand orice deficienta pentru a preveni deteriorarea pe termen lung.

Acest articol va acoperi cele cinci deficiente majore de vitamine si minerale. Veti afla cum sa remediati aceste deficiente si cum sa le tratati. Multi dintre noi putem avea una sau mai multe dintre aceste deficiente nutritive fara sa ne dam seama chiar.

5 Deficiente comune de vitamine si minerale

1. Deficitul de vitamina B12

Vitamina B12 (numita si cobalamina) este o vitamina solubila in apa, care joaca un rol important in producerea de celule rosii din sange si este necesara pentru a mentine celulele nervoase sanatoase.

Deficitul de vitamina B12 poate fi o problema de sanatate in conformitate cu Harvard Medical School .

Potrivit American Journal of Clinical Nutrition, 1 din cinci adulti au niveluri marginale de vitamina B12.

Simptome deficit de vitamina B12

Deficitul de vitamina B12 poate duce la o senzatie de oboseala, furnicaturi sau amorteala in picioare sau varfurile degetelor si chiar depresie. Puteti confirma deficienta de vitamina B12 prin efectuarea unui simplu test de sange.

Cum se poate rezolva deficitul de vitamina B12

Consumati alimente care au un nivel ridicat de vitamina B12, cum ar fi carne, pasari de curte, peste si oua. Vegetarienii au optiuni limitate si il pot obtine in principal din oua.

Optiunile non-animale ale vitaminei B12 includ drojdia nutritiva si produsele fortificate cu vitamina B12, cum ar fi laptele de migdale si cerealele fortificate B12 si unele paine. Un studiu medical spune ca nori (alge marine) este cea mai potrivita sursa de vitamina B12 disponibila in prezent pentru vegetarieni.

Daca nu puteti obtine suficienta vitamina B12 prin dieta dvs., va trebui sa incepeti sa luati suplimente B12 sau chiar sa primiti injectii cu vitamina B12.

 2. Deficienta de fier

Fierul este un mineral si este unul dintre nutrientii esentiali de care organismul are nevoie.

Cum se identifica deficienta de fier?

O deficienta de fier va poate face sa va simtiti obosit constant, sa nu aveti energie, sa aveti un ten palid sau sa aveti dureri de cap frecvente. De asemenea, poate provoca pielea palida si unghiile fragile.

Lipsa de fier poate duce si la anemie cu deficit de fier.

Puteti afla daca aveti o deficienta de fier prin efectuarea unui simplu test de sange. Anemia poate fi, de asemenea, detectata folosind testul de sange MCHC.

Cum se trateaza deficienta de fier?

Trebuie sa consumi alimente bogate in fier, cum ar fi carne, pasari de curte, peste si oua. Sursele animale contin fier pe care corpul tau il poate absorbi cu usurinta.

Spre deosebire de vitamina B12, puteti obtine fier si din surse non animale, precum fasole, tahini si legume verzi. Insa fierul obtinut din plante este fier nehemo si este slab absorbit in organism.

Puteti creste absorbtia fierului din alimente daca o combinati cu vitamina C, pe care o puteti gasi in portocale, rosii si ardei. De exemplu: o combinatie de piept de pui cu suc de portocale va poate ajuta sa cresteti absorbtia fierului din alimente.

Exista unele alimente care interfereaza cu absorbtia fierului, cum ar fi alimentele care contin calciu sau alimentele care contin cofeina. Daca ai avut carne pentru pranz, bea cafea la doua ore dupa masa.

3. Deficitul de Omega 3

Acizii grasi Omega 3 sunt o familie de grasimi polinesaturati care sunt esentiale pentru corpul tau. Acestea au diferite lungimi: acizi grasi cu lant scurt si altii lungi.

Exista trei tipuri de acizi grasi omega-3:

  • EPA si DHA care se gasesc in principal in pestii grasi din ape adanci.
  • ALA care se gaseste in surse de plante, cum ar fi semintele de in.

EPA si DHA sunt cele mai bune tipuri de acizi grasi omega 3. Corpul dvs. este de asemenea capabil sa foloseasca ALA, dar trebuie sa-l converteasca in DHA si EPA, iar rata de conversie este foarte scazuta.

DHA are un rol structural in membranele celulare si este deosebit de dominanta in sistemul nervos, creier si ochi.

EPA are un efect benefic asupra inimii si vaselor de sange. Ajuta la prevenirea depresiei si imbunatateste starea de spirit, cognitia si concentrarea.

Conform unui studiu medical , acizii grasi omega-3 au efecte antiinflamatorii si sunt buni pentru sanatatea creierului.

Nivelurile ridicate de acizi grasi omega 3 ajuta la reducerea riscului de boli de inima, boli ale vaselor de sange si accident vascular cerebral.

Avand un nivel suficient de omega 3 poate ajuta, de asemenea, la reducerea rezistentei la insulina, la reducerea riscului de depresie, la imbunatatirea functiei cognitive si a dezvoltarii creierului. De asemenea, poate ajuta la prevenirea bolilor cronice si a cancerului.

O revizuire a studiilor stiintifice din 2013 a constatat ca un aport mare de EPA si DHA este asociat cu un risc mai mic de cancer de san.

Cum identificati nivelul scazut de omega 3?

Cea mai buna modalitate de a detecta aceasta deficienta este sa faceti un test de sange.

Cum sa prevenim deficienta de omega 3?

Cea mai populara modalitate de a preveni aceasta deficienta este sa luati suplimente ulei de peste  sau ulei de krill.

In mod alternativ, puteti consuma cel putin doua portii de peste, precum somonul de doua ori pe saptamana.

Daca sunteti vegetarian, consumati seminte de in zilnic, deoarece sunt o sursa buna de ALA si au multe beneficii pentru sanatate .

4. Deficienta de magneziu

Magneziul este un mineral esential pentru organismul nostru. Potrivit Institutului National de Sanatate , magneziul este un mineral important, deoarece este implicat in peste 300 de reactii biochimice din organism.

Magneziul este deosebit de important pentru a va mentine sanatos inima si sistemul nervos. De asemenea, este necesara prevenirea contractiei musculare.

S-a constatat o relatie stransa intre deficienta de magneziu si cresterea nivelului de zahar din sange si, prin urmare, este recomandat diabeticilor sa-l consume ca parte a mentinerii echilibrului de zahar in corpul lor.

Cum identificati deficienta de magneziu?

Semnele de avertizare ale nivelului scazut de magneziu din corp pot fi dificil de observat. O deficienta de magneziu poate prezenta semne precum crampe musculare, oboseala, greata, furnicaturi in mana si constipatie. Puteti obtine multe informatii in articolul meu despre semnele de varf ca aveti deficienta de magneziu.

Cum se trateaza deficienta de magneziu?

Consumati alimente bogate in magneziu. Unele dintre cele mai bune alimente care contin niveluri ridicate de magneziu sunt legumele cu frunze verzi, nuci si seminte, precum si semintele integrale.

De asemenea, puteti lua suplimente de magneziu sub forma de pulbere, lichid, capsule sau tablete. Puteti gasi produse ieftine care prezinta citrat de magneziu, care sunt printre cele mai usor absorbite forme de suplimente de magneziu.

5. Deficitul de vitamina D

Vitamina D este importanta pentru o sanatate generala buna si joaca un rol important in asigurarea functionarii bune a muschilor, inimii, plamanilor si creierului nostru.

Vitamina D este foarte importanta pentru absorbtia calciului in organism si ajuta la mentinerea densitatii osoase. Deficitul de vitamina D poate duce la scaderea densitatii osoase si afecteaza functia glandei tiroide. Exista 12 de boli comune cauzate de deficienta de vitamina D .

Lipsa de vitamina D este foarte frecventa astazi, in are parte datorita utilizarii protectiei solare si a expunerii la soare mai putin.

Alte motive ale acestei deficiente sunt problemele functionale ale ficatului si rinichilor.

Cum identificati deficienta de vitamina D?

Puteti verifica nivelul de vitamina D intr-un simplu test de sange.

Cum se trateaza deficienta de vitamina D?

Dupa consultarea cu medicul dumneavoastra, puteti lua supliment de vitamina D.

Cele mai bune surse de vitamina D includ: soare (!), Lapte sau iaurt fortificat, peste gras (macrou, somon, pastrav), ulei de ficat de cod și gălbenușuri de ou. Este greu să obțineți suficientă vitamina D doar din dieta, asa că expunerea la un pic de soare în fiecare zi este esențială.

Surse medicale

https://academic.oup.com/ajcn/article/89/2/693S/4596795

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4042564/

https://www.nhs.uk/conditions/iron-deficiency-anaemia/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3976923/

https://www.bmj.com/content/346/bmj.f3706

https://ods.od.nih.gov/factsheets/Magnesium-HealthProfessional/

(Visited 568 times, 1 visits today)

  • 183
  • 1
  • 1
  •  
  •  
  •  
    185
    Shares

Related posts

Leave a Comment