Cum sa scapi de durerea abdominala inferioara

Daca ti-a placut articolul, apreciaza-l cu un share!
  • 40
  •  
  • 1
  •  
    41
    Shares

Femeile au adesea durere abdominala inferiora din cauza menstruatiei sau a ciclului. Dar durerile abdominale nu sunt doar o problema a femeilor, si barbatii se confrunta cu aceasta problema.

Durerea abdominala inferioara este frecventa si adesea usor de tratat. Dar daca aveti o astfel de durere in mod regulat, nu o luati cu usurinta.

Problemele simple precum inghitirea excesului de aer, consumul de alimente bogate in grasimi care duc la intarzierea golirii stomacului, intoxicatiile alimentare si chiar stresul pot provoca dureri abdominale inferioare. Dar anumite probleme de sanatate pot provoca si aceasta problema.

Unele dintre cauzele legate de sanatate includ constipatia, intoleranta la lactoza sau gluten, gastroenterita, colita, boala de reflux gastroesofagian (GERD), obstructia intestinala, gastropareza, boala Crohn, diverticulita, tulburarile renale, apendicita, herniile, gonoreea, intestinul iritabil si ficatul. sindrom, pentru a numi cateva.

In unele cazuri, durerile abdominale inferioare la femei pot fi legate de sistemul reproducator, inclusiv de sarcina, sarcina extrauterina, dureri menstruale, sindrom premenstrual (PMS), cancer ovarian, chisturi ovariene si boala inflamatorie pelvina.

Deoarece pot exista atat de multe motive in spatele durerii abdominale inferioare, este foarte recomandat sa va consultati medicul pentru a afla cauza exacta a problemei.

Cu toate acestea, pentru cazurile usoare, puteti folosi unele remedii naturiste si modificari ale stilului de viata pentru a vedea imbunatatirea starii dumneavoastra.

In acest articol, afli din ce cauza poti avea durere abdominala inferiora si cum sa scapi de aceasta durere in partea de jos a abdomenului.

Iata 10 moduri de a scapa de durere abdominala inferiora.

1. Caldura

Daca aveti dureri in abdomenul inferior din cauza sindromului premenstrual sau a menstruatiei, incercati sa aplicati caldura pe zona afectata.

Aplicarea caldurii ajuta la reducerea durerii prin relaxarea muschilor contractori din uter.

  • Puneti o compresa incalzita peste partea inferioara a abdomenului. Face-ti pana va simtiti mai confortabil.
  • Alternativ, inmuiati un prosop in apa, stoarceti excesul de apa si apoi incalziti-l in cuptorul cu microunde timp de 1 minut. Asezati-l pe abdomenul inferior pana cand prosopul se raceste. Repetati la fiecare cateva minute pana cand durerea dispare.
  • Chiar si un dus fierbinte poate fi eficient pentru a calma o durere abdominala inferioara.

2. Musetel

O ceasca linistitoare de ceai de musetel poate ameliora o durere abdominala inferiora.

Planta este bogata in proprietati antiinflamatorii si antispastice care ajuta la relaxarea uterului si usureaza contractiile spasmodice care provoaca durere in timpul menstruatiei.

Musetelul este, de asemenea, un remediu bun pentru diverticulita care provoaca dureri in abdomenul inferior.

  1. Adaugati 2 pana la 3 lingurite de flori de musetel uscate la o cana de apa fierbinte.
  2. Se acopera si se lasa la infuzat 5 minute.
  3. Se strecoara si se amesteca cu 1 lingurita de miere.
  4. Beti pana la 3 cani de ceai de musetel pe zi.

Atentie: Nu luati musetel daca sunteti insarcinata sau luati pilule contraceptive sau medicamente pentru subtierea sangelui.

3. Ghimbir

Ghimbirul este un alt remediu bun pentru durere abdominala inferiora, indiferent daca cauza este menstruatia, sindromul premenstrual, constipatia, indigestia, gazelle sau diverticulita.

Ghimbirul are un efect carminativ asupra organismului, care ajuta la reducerea durerii. De asemenea, accelereaza golirea gastrica si imbunatateste digestia prin relaxarea si calmarea tractului intestinal.

  • Adaugati 1 lingurita de ghimbir ras la o cana de apa clocotita. Se lasa sa fiarba 5 minute. Se strecoara si se adauga putina miere si suc de lamaie pentru gust. Bea 2 pana la 3 cani de ceai de ghimbir pe zi.
  • De asemenea, adaugati cateva picaturi de ulei esential de ghimbir in orice ulei de baza si frecati-l pe stomac. Faceti acest lucru o data sau de doua ori pe zi.

Lectura suplimentara: Ghimbir – Beneficii pentru sanatate

4. Otet de mere

Otetul de mere este eficient in tratarea unei game largi de afectiuni care pot provoca dureri abdominale inferioare.

Fiind un puternic agent de detoxifiere si bogat in calciu si potasiu, otetul de mere usureaza crampele muschilor uterini si reduce durerile din cauza menstruatiei sau sindromului premenstrual.

Enzimele din otetul de mere ajuta si digestia si previn gazele sau constipatia. In plus, poate ajuta la dizolvarea pietrelor la rinichi.

  1. Amestecati 1 pana la 2 lingurite de otet de mere crud, nefiltrat, intr-un pahar cu apa.
  2. Adaugati putina miere.
  3. Beti aceasta solutie o data sau de doua ori pe zi.

5. Fenicul

Proprietatile antispastice si antiinflamatorii ale feniculului pot ajuta la relaxarea muschilor din uter, care, la randul sau, reduce durerea in partea inferioara a abdomenului din cauza crampelor menstruale sau a sindromului premenstrual.

Este, de asemenea, un bun remediu pentru indigestie, gaze si constipatie.

  • Adaugati 1 lingurita de seminte de fenicul la 1 cana de apa fierbinte. Lasati-l la infuzat timp de 5 minute. Strecoara si bea acest ceai de plante de 2 sau 3 ori pe zi.
  • De asemenea, puteti mesteca pur si simplu o lingura de seminte de fenicul zilnic.

6. Menta

Mentolul din menta functioneaza ca un analgezic natural si ajuta la reducerea durerilor abdominale, fie ca sunt in partea inferioara sau superioara.

In plus, menta este eficienta in ameliorarea durerilor de gaze, precum si a altor probleme digestive.

  • Pentru ameliorarea rapida a durerilor abdominale inferioare, mestecati pur si simplu cateva frunze de menta.
  • Alternativ, faceti ceai de menta adaugand 1 lingurita de frunze proaspete de menta intr-o cana de apa clocotita si lasand-o la infuzat timp de 10 minute. Se strecoara si se adauga putina miere. Beti ceaiul de 2 sau 3 ori pe zi.

Nota: menta poate sa nu fie potrivita atunci cand suferiti de arsuri la stomac sau de boala de reflux acid.

7. Iaurt

Iaurtul cu „culturi vii” este un bun remediu pentru durerile abdominale inferioare legate de sindromul colonului iritabil, constipatie sau gastroenterita. Culturile vii ajuta la generarea de acid lactic pentru a elimina toxinele bacteriene din organism.

De asemenea, este bun pentru sistemul digestiv.

  • Includeti 2 pana la 3 cani de iaurt in dieta dumneavoastra zilnica. Puteti sa-l mancati ca atare sau sa faceti un smoothie.
  • Alaturi de iaurt, sunt benefice si alte alimente probiotice precum chefirul, sucul de muraturi si altele.

8. Sport

Exercitiile fizice regulate sunt importante pentru a va mentine sistemul digestiv sanatos, pentru a preveni constipatia si pentru a va avea miscari intestinale regulate.

Exercitiile fizice pot elibera, de asemenea, aer si gaze care s-au acumulat in stomac, ceea ce poate provoca dureri abdominale inferioare.

Orice fel de exercitiu este bun pentru sanatatea ta. Daca nu ai timp sa mergi la o sala de sport, fa zilnic o plimbare sau jogging.

Evitati sa va culcati imediat dupa masa. In schimb, mergeti la o plimbare timp de aproximativ 30 de minute si abia apoi mergeti la culcare.

Alte optiuni bune pe care le puteti incerca sunt inotul, ciclismul, tenisul pe gazon si fotbalul.

9. Hidratarea corecta

Hidratarea adecvata este esentiala pentru miscarile intestinale regulate si pentru ca tractul digestiv sa functioneze fara probleme. Apa ajuta, de asemenea, sa elimine pietrele la rinichi din organism si sa previna orice fel de obstructie intestinala.

De fapt, aportul inadecvat de apa este o cauza comuna a constipatiei. De asemenea, poate da nastere la probleme cu rinichii.

Asadar, pentru a preveni durerea abdominala inferioara, asigurati-va ca beti suficienta apa pentru a va mentine corpul hidratat corespunzator.

Apa si fructele si legumele care au un continut ridicat de apa sunt cele mai bune surse pentru a va mentine organismul hidratat.

Adaugati un strop de suc de lamaie sau 1 lingura de otet de mere organic pentru a creste proprietatile nutritive si curative ale apei pe care o bei.

Nu beti bauturi carbogazoase sau cu cofeina, cum ar fi suc, ceai sau cafea. Aceste bauturi au un efect deshidratant asupra organismului.

10. Dieta

Anumite alimente si bauturi pot provoca balonare abdominala si dureri abdominale inferioare, provocand gaze sau constipatie.

Evitarea acestor alimente si bauturi functioneaza ca masura preventiva. Pentru a afla ce alimente va provoaca durere in abdomenul inferior, poate fi necesar sa tineti un jurnal alimentar.

Unele dintre alimentele si bauturile care ar trebui evitate includ fasolea, varza de Bruxelles, varza, berea, bauturile carbogazoase, guma de mestecat, produsele lactate (daca aveti intoleranta la lactoza), bomboane tari, alimente bogate in grasimi, linte si napi.

Sfaturi suplimentare

  • Daca fumezi, este timpul sa te lasi. Este rau pentru sistemul dumneavoastra digestiv, precum si pentru sanatatea dumneavoastra generala.
  • Cresteti aportul de fibre mancand mai multe fructe, legume si cereale integrale pentru a preveni constipatia.
  • Incepeti sa mancati mese mai mici, de cateva ori pe zi, in loc de doua sau trei mese mari.
  • Bucurati-va de somn adecvat pentru a va mentine sistemul digestiv in stare buna de sanatate.
  • Nu mancati alimente bogate in grasimi. Alimentele bogate in grasimi va pot creste durerea abdominala.
  • Nu utilizati aspirina sau alte medicamente antiinflamatoare nesteroidiene (AINS), deoarece acestea va pot irita stomacul si va pot creste durerea.
  • Dezvoltati obiceiuri intestinale regulate pentru a preveni durerile abdominale cauzate de constipatie.
  • Pentru a preveni durerile abdominale cauzate de inghitirea aerului, nu mestecati guma si nu beti bauturi carbogazoase.
(Visited 160 times, 1 visits today)

Daca ti-a placut articolul, apreciaza-l cu un share!
  • 40
  •  
  • 1
  •  
    41
    Shares

Lasă un răspuns

Specify Twitter Consumer Key and Secret in the Super Socializer > Social Login section in the admin panel for Twitter Login to work

Don`t copy text!