Beneficiile complexului de vitamina B pentru o piele sanatoasa si vibranta

  • 46
  •  
  • 6
  •  
  •  
  •  
  •  
    52
    Shares

Vitamina B a fost mult timp populara printre persoanele care doresc o piele sanatoasa si vibranta. Ceea ce s-ar putea sa nu realizati, totusi, este ca exista opt vitamine B diferite, fiecare avand efecte diferite.
Intrebarea devine apoi – ce beneficii aduce vitamina B pentru piele, care vitamine B sunt cele mai benefice si cum ar trebui sa le folosesti?

Ce este complexul de vitamina B

Sa incepem prin prezentarea pe scurt a diferitelor substante nutritive care sunt considerate vitamine B inainte de a trece la actiunile fiecaruia. Urmatoarele sunt toate concentrate impreuna sub manta de “vitamina B” …
• Vitamina B1 – cunoscuta si sub numele de tiamina
• Vitamina B2 – cunoscuta si sub denumirea de riboflavina
• Vitamina B3 – cunoscuta si sub denumirea de niacina sau acid nicotinic
• Vitamina B5 – cunoscuta si sub numele de acid pantotenic
• Vitamina B6 – cunoscuta si sub denumirea de piridoxina
• Vitamina B7 – cunoscuta si sub numele de biotina
• Vitamina B9 – de asemenea, cunoscut sub numele de acid folic
• Vitamina B12 – de fapt, un alt grup de substante chimice cunoscute sub numele de cobalamine
Dupa cum puteti vedea, exista o gama intreaga de nutrienti care pot fi clasificati ca “vitamina B”. Interesant, unele dintre ele au un impact mult mai mare asupra pielii tale decat altele – dar care dintre ele?

Vitamina B pentru piele: Ce beneficii are?

Acum cunoasteti toate tipurile diferite de vitamina B, sa aruncam o privire asupra a ceea ce ofera beneficii pentru piele.

Vitamina B1 pentru piele

In ceea ce priveste pielea, beneficiul principal al B1 adecvat in dieta dvs. este ca ajuta la repararea oricaror daune care apar.
Oamenii de stiinta au analizat doua grupuri de participanti la un studiu stiintific, dintre care unul a fost prevazut cu o dieta normala, in timp ce cealalta a primit o dieta special creata pentru a cauza deficitul de vitamina B1. Ulterior, viteza de vindecare a ranilor a fost inregistrata in ambele grupuri, expertii concluzionand ca “schimbarile observate in acest studiu demonstreaza o implicare clara a tiaminei [vitamina B1] in repararea ranilor si dezvoltarea cicatricilor”.
Cu alte cuvinte, daca doriti sa va asigurati ca va recuperati rapid de la orice taieturi sau rani pe piele, va recomandam sa va asigurati ca aveti suficienta vitamina B1. Dar cat de mult este suficient? In prezent, consumul zilnic recomandat de vitamina B1 pentru adulti este de 1,1 mg, care poate fi ingerat prin dieta sau sub forma de supliment.

Vitamina B2 pentru piele

Vitamina B2 (riboflavina) este esentiala pentru structura generala si calitatea pielii. Oamenii de stiinta au descoperit, de exemplu, ca oamenii hraniti in mod deliberat cu o dieta deficitara in vitamina B2, isi vor pierde elasticitatea pielii. Curand dupa aceea incep sa dezvolte riduri, in special in colturile gurii.
Acest lucru ar fi destul de neplacut, dar alte studii au aratat mult mai multe despre impactul riboflavinei asupra starii pielii. S-a observat ca persoanele cu deficit de riboflavina dezvolta “dezorganizarea arhitecturala macroscopica si microscopica a pielii”. Cu alte cuvinte, dovezile pare sa sugereze ca vitamina B2 are un rol important in structura actuala a pielii.
Vitamina B2 ajuta organismul sa absoarba si sa utilizeze zinc din dieta, care este un ingredient crucial pentru mentinerea sanatatii pielii, impreuna cu parul si cuiele. In cele din urma, este demn de remarcat faptul ca unele studii de laborator au remarcat faptul ca deficitul de riboflavina este legat de cresterea tumorilor pielii in anumite circumstante, deci cu siguranta veti dori sa va asigurati ca obtineti suficient de aceasta vitamina daca accentul este pielea sanatoasa sau nu.

Vitamina B3 pentru piele

Posibil unul dintre cele mai cunoscute vitamine B pentru piele este niacinul – sau vitamina B3. Lipsa unei vitamine B3 adecvate poate duce la o stare foarte neplacuta cunoscuta sub numele de “pellagra” – de la “pelle agra” italiana, care inseamna “piele aspra”. Pellagra este definit de ceea ce expertii numesc “cele trei D” – dermatita, diaree si dementa. Unele autoritati extind acest lucru la un al patrulea simptom – moartea – intrucat este cel mai comun rezultat.
In ceea ce priveste pielea, aceasta a fost descrisa ca producand “manifestari cutanate distincte”, care apar in general ca urmare a expunerii la lumina soarelui. Ca rezultat, mainile si fetele au tendinta de a fi cel mai frecvent afectate. Din fericire, pelagra este mai putin frecventa printre cei care consuma o dieta echilibrata si sanatoasa. Nu numai ca vitamina B3 poate fi gasita intr-o gama larga de alimente, dar exista si unele dovezi care sugereaza ca organismul poate produce de fapt niacina din aminoacizii prezenti in organism.
Din acest motiv, dietele cu continut scazut de proteine pot face pelagra mult mai probabil. In plus, situatiile in care apar dezechilibre alimentare – cum ar fi in cazurile de alcoolism – fac, de asemenea, conditia mai probabila. In timp ce pelagra in sine poate fi destul de neobisnuit, aparitia acestei afectiuni in caz de deficienta contribuie cu adevarat la sublinierea importantei vitaminei B3 pentru pielea sanatoasa.
Un studiu amplu efectuat de oamenii de stiinta asupra impactului pe care vitamina B3 il are asupra pielii scoate in evidenta rolul aparent al activitatii sale anti-acnee si ajuta la atenuarea supresiei sistemului imunitar ca raspuns la expunerea intensa a soarelui (photoimmunesuppression).
In alta parte, cercetatorii au subliniat ca o aplicare topica a vitaminei B3 ajuta la stabilizarea barierei epiteliale, reducerea pierderilor de umiditate, cresterea netezimii si imbunatatirea semnelor de riduri.
In cele din urma, studiile au constatat ca vitamina B3 poate fi deosebit de benefica pentru pielea imbatranita. Un grup de 50 de femei mature a fost incurajat sa foloseasca o crema topica de vitamina B3 pe jumatatea fetei, in timp ce o crema de control a fost folosita pe cealalta jumatate. Dupa 12 saptamani de tratament de doua ori pe zi, s-a constatat ca s-au observat imbunatatiri semnificative statistic in elasticitatea pielii, in liniile fine si in riduri, si decolorarea pe partea care primeste tratamentul cu B3.

Vitamina B5 pentru piele

Vitamina B5, cunoscuta si sub numele de “acid pantotenic”, joaca un rol fascinant in mentinerea pielii in stare excelenta. In mod esential, vitamina B5 este utilizata pentru a face o substanta cunoscuta sub numele de “coenzima A”, care are impacturi foarte mari asupra corpului.
De interes pentru piele, vitamina B5 are un impact atat asupra absorbtiei energiei din alimentele dvs., cat si asupra producerii de globule rosii care contribuie la transportul nutrientilor in jurul corpului. Cazurile de deficienta B5 pot duce la sentimente de oboseala, anemie sau scaderi ale semnelor generale de sanatate, cum ar fi starea pielii si a parului.
In cele din urma, exista dovezi ca acidul pantotenic joaca un rol in controlul umiditatii, ajutand procesul care il impiedica sa scape in mediul inconjurator, ducand la pielea uscata si mancarime.

Vitamina B6 pentru piele

Spre deosebire de multe dintre celelalte vitamine B prezenatate aici, efectul vitaminei B6 asupra pielii este mult mai mic. In general, cele mai importante roluri ale vitaminei B6 din organism sunt de a ajuta la depozitarea si defalcarea glucozei in organism, asigurandu-va ca aveti suficienta energie pentru activitatea de zi cu zi.
In timp ce acest lucru poate avea un efect indirect asupra celulelor pielii – asigurandu-se ca acestea sunt hranite adecvat – exista putine dovezi convingatoare ca luarea mai multor vitamine B6 va face orice diferenta semnificativa la aspectul pielii.

Vitamina B7 pentru piele

Vitamina B7, mai bine cunoscuta sub numele de “biotina”, a fost mult timp populara ca supliment pentru a sustine parul sanatos. Pe langa aceasta, exista totusi dovezi ca este important si pentru pielea sanatoasa si stralucitoare.
Mai degraba ca vitamina B1 se pare ca o deficienta in acest nutrient duce la conditii neplacute ale pielii, cunoscute ca fiind “scalabile” in aparitie si deseori decolorate. Dar de ce este asta?
Cercetarea ne spune ca unul din multele roluri pe care le are in organism organismul este “lipogeneza” – cu alte cuvinte, crearea de acizi grasi care, la randul lor, mentin sanatatea celulelor, inclusiv parul si pielea.

Vitamina B9 pentru piele

Folate este un nutrient crucial pentru femeile gravide, deoarece o deficienta poate duce la deficiente ale tubului neural. Acestea fiind spuse, vitamina B9 pare sa nu aiba nici un impact direct asupra aspectului pielii.

Vitamina B12 pentru piele

Vitamina B12 este o vitamina deosebit de interesanta cand vine vorba de piele. Motivul este ca, spre deosebire de multe dintre celelalte substante nutritive prezentate aici, acesta are un rol esential in pigmentarea pielii. Carenta in aceasta vitamina B12 s-a dovedit a duce la colorarea pielii neobisnuita, adesea cunoscuta expertilor ca “hiperpigmentare”. De asemenea, este de remarcat faptul ca aceasta vitamina B are efecte asemanatoare asupra parului, iar lipsa vitaminei B12 poate duce la schimbarea parului sau la pierderea conditiei.
Studiile au aratat, de asemenea, ca o crestere a vitaminei B12 poate ajuta la ameliorarea multor simptome asociate cu dermatita (eczema). Intr-un experiment, 49 de persoane care sufera de dermatita au folosit o crema de vitamina B12 pe o parte a corpului si o crema placebo pe cealalta jumatate. Cremele au fost aplicate de doua ori pe zi timp de opt saptamani, moment in care au fost facute comparatii.
Atat participantii insisi, cat si oamenii de stiinta care au efectuat studiul au fost rugati sa evalueze imbunatatirea starii lor. Rezultatele au aratat ca site-ul care primeste suplimente de vitamina B12 a primit cel mai frecvent un rating de “bun” sau “foarte bun”. In contrast, zonele tratate cu placebo au fost evaluate ca prezentand o imbunatatire “moderata” sau “slaba”.
Alti cercetatori au legat nivelele necorespunzatoare ale acestei vitamine B la alte afectiuni, inclusiv acnee, vitiligo si ulceratii la nivelul gurii. Ca rezultat, toti am fi bine consiliati sa ne asiguram ca primim suficiente vitamine, desi acest lucru poate fi deosebit de relevant pentru persoanele care cauta cea mai sanatoasa piele posibila.

Vitamina B pentru piele: Ce trebuie sa stiti

Acum ca am acoperit pe rand diferitele vitamine B, sa adunam toate aceste informatii impreuna in cateva concluzii ordonate. Dupa cum ar trebui sa fie clar pana acum, multe vitamine B au un impact puternic asupra pielii, desi unele par sa aiba un impact mai mare decat altele.
Cercetarile efectuate pana in prezent sugereaza ca patru vitamine B sunt de o importanta deosebita; vitaminele B2, B3, B7 si B12. Ceilalti, in timp ce toti au propriile roluri importante in organism, sunt mai putin relevante pentru persoanele care cauta informatii despre vitamina B pentru piele.
Acestea fiind spuse, ar trebui sa incercam sa ne asiguram ca primim destule vitamine. Atunci cand se discuta despre vitaminele B, este important de subliniat ca acestea sunt toate “vitamine solubile in apa”. Ce inseamna acest lucru in practica?
Vitaminele solubile in apa sunt notabile deoarece nu sunt stocate in organism in mod vizibil. Aceasta are, prin urmare, doua consecinte ulterioare. In primul rand, este dificil sa existe o supradozare pe vitaminele B, deoarece acestea nu sunt stocate in organism; in schimb, acestea sunt transmise prin urina. Faptul ca aceste vitamine nu sunt stocate in organism inseamna, de asemenea, ca avem nevoie de o aprovizionare regulata, de inalta calitate, daca trebuie sa ramanem in stare de sanatate optima.
Primul pas in asigurarea unei cantitati suficiente de vitamina B pentru pielea radianta este de a manca o dieta sanatoasa, nutritiva, bogata in alimente naturale cum ar fi legumele cu frunze, semintele, fructele cu coaja lemnoasa si carnea slaba. Daca aveti vreo indoiala ca obtineti suficienta vitamina B, este surprinzator de usor sa “completati” aportul dumneavoastra cu un supliment complet de vitamina B. In acest fel puteti fi siguri ca satisfaceti necesitatile zilnice ale corpului.

Doza zilnica recomandata pentru vitaminele B sunt urmatoarele:

• Vitamina B1 – 1,1 mg pe zi pentru adulti
• Vitamina B2 – 1,4 mg pe zi pentru adulti
• Vitamina B3 – 16 mg pe zi pentru adulti
• Vitamina B5 – 6 mg pe zi pentru adulti
• Vitamina B6 – 1,4 mg pe zi pentru adulti
• Vitamina B7 – 50 mcg pe zi pentru adulti
• Vitamina B9 – 200 mcg pe zi pentru adulti
• Vitamina B12 – 2,5 mcg pe zi pentru adulti
Alaturi de acest aport alimentar, totusi, exista dovezi care sugereaza ca cremele de piele locale care contin vitamine B se pot dovedi, de asemenea, benefice. Acest lucru este valabil mai ales in cazul vitaminei B3, care acum include un numar tot mai mare de creme. Luati in considerare utilizarea unei creme de piele imbogatita cu vitamina B de doua ori pe zi pentru a mentine cea mai buna stare posibila a pielii.
Ca o nota finala, este important sa apreciez ca vitamina B nu este singura substanta nutritiva care are un impact direct asupra pielii. Daca suferiti de piele uscata, decolorata sau inflamata, atunci puteti dori sa luati in considerare si dieta dumneavoastra in ansamblu.
Suplimente precum uleiurile de peste si aloe vera pot oferi, de asemenea, beneficii suplimentare pentru imbunatatirea starii pielii, asa ca incercati sa luati in considerare pielea dintr-o perspectiva holistica si naturala, mai degraba decat sa va concentrati doar pe un singur nutrient. In acest fel veti asigura ca organismul dvs. are acces la toate substantele nutritive cheie necesare, ceea ce nu numai ca poate face pielea sa arate mai bine, ci si sa va imbunatateasca sanatatea si bunastarea intr-o serie de alte modalitati.


Surse medicale:

https://jamanetwork.com/journals/jamadermatology/article-abstract/547429 
https://link.springer.com/article/10.1007/s40257-014-0107-3 
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/ 10.1111 / j.1365-2133.2004.05866.x / completa 
http://www.cfp.ca/content/54/4/529.short 
https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-94- 007-2199-9_10 
http://europepmc.org/abstract/med/1764357 
http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/09546630212345674 
https://www.jstage.jst.go.jp/article / jphs / 115/2 / 115_10224SC / _article / -char / ja / 
https://link.springer.com/article/10.2165/00128071-200203060-00005 
http://europepmc.org/abstract/med/22256624 
http: //onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/ajd.12163/full
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1524-4725.2005.31732/full 
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0163834308000741 
http://onlinelibrary.wiley.com/ doi / 10.1046 / j.1365-4362.2002.01551.x / integral 
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1473-2130.2004.00115.x/full 
https://www.researchgate.net/ profil / Paul_Matts / publicatie / 286270242_A_Review_of_the_range_of_effects_of_niacinamide_in_human_skin / links / 57601eef08ae2b8d20eb27ba.pdf 
http://www.jstor.org/stable/4582747?seq=1#page_scan_tab_contents 
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/1097-0142 ( 197012) 26: 6% 3C1221 :: AID-CNCR2820260607% 3E3.0.CO; 2-I / integral 
http://europepmc.org/abstract/med/6120245

(Visited 95 times, 1 visits today)

  • 46
  •  
  • 6
  •  
  •  
  •  
  •  
    52
    Shares

Related posts

Leave a Comment