Cum sa eviti somnolenta in timp ce studiezi?

Daca ti-a placut articolul, apreciaza-l cu un share!

Ultima actualizare 2023-05-24 de admin

In momentul in care se apropie examenele, incercam sa acordam ore suplimentare de studiu. Multi dintre noi ne simtim adormiti cand studiem si avem carti si materiale de referinta la noi. Intr-un astfel de scenariu avem doua decizii de luat, sa ne odihnim (somn) sau sa ne mentinem treaz. Somnul vine foarte usor; a ramane treaz este partea suparatoare. Acest articol ofera sfaturi despre abordari si tactici pentru a evita somnul in timpul studiului. Cu siguranta te vei simti adormit cand studiezi noaptea tarziu.

Toata lumea doarme in timp ce tu stai si esti blocat cu cartile tale. Nu ma pot abtine! Fiecare elev are nevoie de somn, dar este vital sa sacrifici acele ore valoroase de somn daca trebuie sa-ti imbunatatesti notele si performanta. Iata cateva sfaturi despre abordari pentru a te feri de somn in timp ce studiezi. Indiferent daca esti la scoala sau la facultate, aceste metode incercate functioneaza.

Cauzele somnului in timpul studiului

Inainte de a discuta in detaliu modalitatile de a evita somnul in timpul studiului, este esential sa aveti o scurta trecere in revista despre cauzele somnolentei in timpul studiului. Vina de baza consta in creier. Creierul are nevoie de mult ATP pentru a functiona (ATP este moneda energiei). Creierul foloseste ATP si il transforma in ADP. ATP mentine creierul treaz si functionarea corpului. Dar odata ce incepeti sa utilizati ATP prea repede, deoarece in timp ce studiati, o multime de ATP este convertita in ADP. ADP, spre deosebire de ATP, nu poate tine pasul cu cerintele energetice ale creierului, iar functionarea creierului devine plictisitoare si devine incapabil sa stea treaz si sa ia decizii. Acesta este momentul in care incepi sa dormi neintentionat. Dar odata ce faci un pui de somn, ADP-ul este transformat inapoi in ATP.

De aceea te simti proaspat dupa un pui de somn. Din nou, acest ATP este reglat in ADP si ciclul continua. Cateva cauze suplimentare ale somnului in timpul studiului sunt mentionate mai jos:

Ciclul de veghe al somnului

In fiecare zi, exista doua perioade in care organismul are tendinta naturala de a dormi. Aceste doua perioade sunt in timpul noptii tarzii (intre miezul noptii si 7 dimineata) si din nou la mijlocul dupa-amiezii (in timpul 13:00 si 16:00). Cand oamenii sunt trezi in aceste doua perioade, ei adorm neintentionat. Acest lucru se intampla mai ales daca o persoana nu se odihneste suficient.

Cauze diverse

Diferite afectiuni medicale si medicamente pot duce la perturbarea somnului si pot provoca probleme de somnolenta.

Unele dintre exemple includ:

  • Boli cronice – Boli precum artrita reumatoida, astmul si insuficienta cardiaca congestiva sau alte boli dureroase pot provoca perturbarea ciclului de somn.
  • Medicamente – Unele medicamente pentru hipertensiune arteriala, medicamente pentru astm si medicamente pentru inima provoaca, de asemenea, somn in timpul studiului.
  • Alcoolul – Alcoolul este un alt factor care cauzeaza perturbarea ciclului de somn. Este o bautura sedativa, iar consumul ei, chiar si in cantitati mici, poate face o persoana adormita mai adormita. 3. Tulburari de somn: Tulburarile de somn sunt cauza majora care face o persoana somnoroasa in timpul studiilor. Diferite tulburari de somn, cum ar fi narcolepsia, apneea in somn si sindromul picioarelor nelinistite, pot cauza probleme in somn.

Cum sa eviti somnolenta in timpul studiului?

Acum ca stii cauzele somnului in timpul studiului, vei intelege mai bine modalitatile de a evita somnul in timpul studiului. Unele dintre modalitatile de a evita somnolenta in timpul studiului sunt urmatoarele:

Evitati efortul fizic (antrenament)

Daca iti impingi corpul in timpul zilei, exista multe sanse sa adormi mai devreme decat in ​​zilele de rutina. Daca mergi continuu la sala, corpul tau va dori o munca mai putin obositoare de facut. Cand corpul este obosit de la un antrenament lung (efort fizic), atunci cere odihna si este greu sa ramai treaz pentru studii noaptea tarziu.

Pastrati luminile din camera dvs. aprinse

Numerosi oameni comit greseala de a tine doar lampa de masa aprinsa in timpul serii in timp ce invata. Ceea ce face acest lucru este sa creeze o ambianta confortabila. Cu doar lampa de masa aprinsa, o zona rezonabila a camerei este in intuneric. Amintiti-va, patul gol in camera este foarte fermecator cu luminile stinse. Daca luminile sunt stinse in camera ta in timp ce studiezi, vei adormi. Daca locuiti intr-o camera de pensiune, asigurati-va ca va mituiti camera/colegii de camera pentru a mentine luminile din camera aprinse noaptea.

Nu sta intins in pat in timp ce studiazi

Asezati-va pe un scaun cu spatar inaintea unei mese cand studiati. Cand stai intins pe pat in timp ce inveti, s-ar putea sa intri in modul lenes. Cand se intampla asta, dormi si iti spui la revedere cartilor.

Nu luati o masa grea

In cazul in care ai luat o mancare grea, sigur ca te vei simti lenes. Cand te simti lenes, de regula, te lovesti de pat. Concentrarea si puterea de retinere scade din cauza utilizarii excesive a alimentelor. In general, un pranz si cina devreme sunt prescrise pentru studenti. Nu sariti peste cine si nu ramaneti fara mancare. Studiul devine mai dificil cu stomacul gol. In cea mai mare parte, studentii simt foame dupa un studiu continuu; daca se intampla acest lucru, se recomanda cateva gustari rapide. Fructele sunt, de asemenea, cele mai bune gustari de noapte

Evitati sa studiati subiecte dificile noaptea

Pe timpul noptii te simti mai lent daca abordezi un capitol complex sau studiezi un subiect dificil. Lasati partea suparatoare pentru studiul zilnic. Pe timp de noapte, ar trebui sa alegeti acele subiecte care sunt usoare, interesante si fermecatoare. Pentru studiile nocturne sunt recomandate subiectele preferate.

Evitati sa folositi un evantai de masa atunci cand invatati

Numerosi studenti care invata la o masa au un ventilator de masa la scara mica care sufla vant specific in fata. Ventilatoarele de masa te odihnesc. In momentul in care vantul puternic de la un ventilator de masa sufla direct in fata ta intr-o zi fierbinte de vara, este aproape ca o frecare exotica a fetei. Acest lucru te face sa te simti languid. In cazul in care nu aveti un ventilator de acoperis in camera dvs., evitati ventilatorul de masa pe cat posibil si asigurati-va ca vantul nu sufla direct in fata.

Bea multa apa

Aceasta este o metoda pe care majoritatea studentilor o folosesc inainte de examene. Cand bei o cantitate considerabila de apa  nu adormi usor, motivul este ca, din cauza calatoriilor frecvente, s-ar putea sa fie nevoie sa mergi la baie pentru a urina. Acesta poate sa nu fie cel mai bun raspuns pentru a mentine constient, dar in circumstante critice functioneaza cel mai bine.

Misca-te in camera ta

Ar fi foarte util daca te plimbi prin camera ta cand iti este somn, da chiar functioneaza. Numerosi oameni se plimba pentru preveni somnolenta in timp ce studiaza.

Evitati consumul de suc

Majoritatea studentilor comit eroarea de a consuma bauturi racoritoare gazoase in timp ce invata. Cantitatea de cofeina si zahar din sucurile si bauturile carbogazoase fac ca individul sa fie mai putin atent, ceea ce ii duce la o concentrare mai mica fata de studiu. Cand pierzi concentrarea la studiu in timpul noptii, primul lucru pe care il faci este sa cauti somnul. S-ar crede ca cofeina este un mare stimulent pentru a te mentine treaz; este dar nu cu zahar. Sucurile de fructe proaspete in structura lor naturala sunt o alegere uluitoare pe timp de noapte. Cei care nu pot trai fara cafea sau ceai, pot bea, dar fara zahar sau orice forma de zahar.

Fa un pui de somn dupa-amiaza

Ar fi mai bine sa evitati somnul in timpul studiului noaptea tarziu, apoi sa luati un pui de somn dupa-amiaza. Un pui de somn de dupa-amiaza ar putea juca un rol vital pentru a scapa de somn. Oamenii care iau un pui de somn de dupa-amiaza pot ramane atenti pentru studii pana tarziu in noapte.

Studiaza cu voce tare

Sa-ti asculti propria voce in timp ce te misti in camera functioneaza. S-ar putea sa nu functioneze pentru toti, dar multe descoperiri au dovedit ca acest lucru functioneaza si pentru elevii somnorosi.

Faceti o baie cu apa fierbinte

In cazul in care faceti o incercare decenta de a ramane treaz, dar nu reusiti, incercati un dus cu apa fierbinte rapida. Indiferent daca aveti dus pentru o zi, oa doua baie este intotdeauna racoritoare. Dupa un dus cu apa la temperatura ridicata, asigurati-va ca aplicati spray pentru corp, deodorant sau pudra de talc care are un miros intepator. In momentul in care narile tale simt gadilatul unei arome convingatoare, somnul dispare.

Pastrati timpul potrivit pentru lucruri

Daca doriti sa evitati somnul in timp ce invatati, trebuie sa pastrati un timp potrivit pentru toate. Trebuie sa pastrati un timp adecvat pentru dormit, studiu si mancat. Somnul si mancarea sunt necesare pentru o viata sanatoasa. Cheia din spatele somnului in timpul studiului este sanatatea scazuta. Cand nivelul de sanatate si de fitness sunt scazute, va simtiti somnoros dupa o vreme din cauza lipsei de rezistenta si concentrare. Prin urmare, ar trebui sa va mentineti mintea si corpul sanatoase pentru a va maximiza rezistenta si nivelul de concentrare.

Culca-te devreme noaptea si trezeste-te devreme dimineata

S-ar putea sa fi auzit faimoasa zicala: „Devreme sa te culci si devreme sa te trezesti il face pe om sanatos, bogat si intelept”. Acest lucru este adevarat pentru ca atunci cand dormi suficient in timpul noptii, te poti concentra asupra diferitelor treburi ale vietii de zi cu zi in ziua urmatoare. Atat pentru adolescenti, cat si pentru adulti, este benefic sa doarma devreme si sa se trezeasca devreme dimineata, probabil la 6 dimineata. S-ar putea sa pierzi unele lucruri in acest fel, cum ar fi sa te bucuri de televizor pana tarziu in noapte, dar asa cum spune proverbul „Pentru a castiga ceva, trebuie sa pierzi ceva”. Prin urmare, trebuie sa va planificati si sa va organizati rutina zilnica in mod corespunzator si sa va culcati devreme in noapte si sa va treziti devreme dimineata.

Faceti meditatie

Daca nu doriti sa va pierdeti concentrarea sau sa va simtiti somnoros in timp ce invatati, ar trebui sa meditati cel putin 20 de minute pe zi, concentrandu-va pe un anumit lucru la un moment dat. Dupa meditatie, este recomandabil sa practicati exercitii usoare precum stretching si yoga precum pranayama (exercitiu de respiratie). In acest fel, vei ramane in forma, atat psihic, cat si fizic.

Studiati dimineata devreme

Cercetarile au sustinut faptul ca, daca o persoana studiaza timp de cel putin doua ore dimineata devreme, nivelul sau de concentrare creste. Nivelul tau de concentrare va creste in masura in care cele doua ore ale tale de studiu vor egala sase ore de studiu ale altor oameni, motivul fiind ca mintea ta este proaspata dimineata dupa somnul de noapte si atat mintea, cat si corpul tau actioneaza rapid dimineata, ajutand astfel la cresterea nivelului de concentrare.

Evitati tulburarile

Daca doriti sa evitati somnul in timpul studiului, trebuie sa gasiti un loc care sa va distraga mai putin atentia. Incercati sa evitati pe cat posibil diferite tipuri de perturbari si distragere a atentiei. De exemplu, cand studiezi, nu ar trebui sa te uiti la televizor. De asemenea, ar trebui sa evitati sa trimiteti mesaje si sa raspundeti la telefon in timp ce invatati. Muzica usoara s-a dovedit a fi oarecum benefica in timpul studiului, cu toate acestea, depinde de individ.

Opriti telefonul mobil

Cand sunteti pe cale sa studiati, asigurati-va ca mobilul dvs. este undeva departe sau este oprit. Motivul din spatele acestui lucru este ca apelurile inutile de la prieteni si alte persoane va pot distrage atentia si va pot dovedi o piedica in studiu si va pot strica timpul de studiu. Trebuie sa stabiliti un anumit timp pentru studiu in fiecare zi si sa il mentineti

Gasiti un loc specific pentru studiu

Daca ai un anumit loc unde studiezi zilnic, te poti concentra mai bine. Daca doriti sa evitati somnolenta in timpul studiului, gasiti un anumit loc pe care il gasiti confortabil si care va distrage mai putin atentia. 

Mancati des

Daca vrei sa eviti somnul in timp ce studiezi, trebuie sa faci o schimbare in tiparele alimentare. In loc sa mananci trei mese mari pe zi, incearca sa mananci 5-7 mese mai mici pe parcursul zilei. Acest lucru va oferi in mod continuu organismului mai multi nutrienti si vitamine care va vor ajuta sa va mentineti concentrat.

Obtineti lumina soarelui

In cazul in care va simtiti somnoros in timp ce studiati, iesiti si luati putina lumina solara. Expunerea la lumina soarelui creste nivelul de vitamina D  din organism, ceea ce va ofera un plus de energie. Daca vremea este buna, puteti studia si in lumina soarelui. In acest fel poti ucide doua pasari dintr-o singura piatra, adica poti studia si sa te bucuri de aer liber in acelasi timp.

Ajustati aportul de cofeina

Desi consumul de cafea ajuta sa ramai treaz, consumul mult de cafea este daunator sanatatii. Factorul care dauneaza prea multa cafea este continutul de cofeina prezent in ea. Consumul prea mare de cofeina va poate face mai putin activ si va poate inrautati somnul nocturn. Prin urmare, ar trebui sa limitati consumul de cafea la 2-3 cani sau mai putin pe zi.

Asculta muzica

Pentru a evita somnul in timp ce invatati, puteti alege sa ascultati muzica usoara atunci cand studiati. Motivul este ca muzica are efect asupra starii de spirit si a starii mentale. In afara de aceasta, va afecteaza si starea emotionala si va creste nivelul de energie. Un studiu a aratat ca, indiferent de inaltimea si tempo-ul muzicii, oamenii care asculta muzica se simt mai energici decat cei care nu o fac. Deci, daca va simtiti somnoros, luati-va iPhone-ul sau iPod-ul si ascultati muzica de calitate.

Luati suplimente de magneziu

Dintre numeroasele motive pentru care va simtiti somnoros in timpul studiului, unul se datoreaza lipsei de baza de vitamine si minerale din organism. In cazul in care nu obtineti suficient magneziu in dieta dvs., luati suplimente de magneziu. Acestea sunt in mare parte disponibile in farmacii si pot fi luate zilnic.

Citeste si Citrat de magneziu, oxid si glicinat: beneficii, dozare si multe altele (conform studiilor medicale)

Evitati mesele grase

In cazul in care studiati noaptea, ar trebui sa evitati mesele grase. Luati niste gustari usoare in timpul serii. Mancarea de mese grele va poate face mintea si corpul lenes.

Evitati laptele

In timpul orelor de studiu, nu bea lapte. Acest lucru va va face somnoros si va va fi greu sa va concentrati pe studii. In loc de lapte, puteti lua bauturi din fructe suculente precum portocale si struguri.

Studiaza online

Daca doriti sa evitati somnul cand invatati, puteti incerca si studiul online. A studia online este cu siguranta mai captivant si mai interesant decat a studia din carti. Exista diferite site-uri prezente online care contin unele materiale de referinta si carti despre subiectul dvs. Tot ce trebuie sa faceti este sa va inscrieti pe acele site-uri si sa studiati online.

admin
adminhttps://www.sanatatedefier.ro/
Vrei să afli informații credibile despre sănătate și wellness în limba română? Ești la locul potrivit! Din 2015, sanatatedefier.ro a devenit o resursă de încredere pentru cititorii români interesați de sănătate. Ca administrator și editor, sunt implicat în fiecare aspect al site-ului, asigurându-mă că informațiile pe care le găsești sunt precise, ușor de înțeles și te ajută să iei decizii informate despre sănătatea ta. Mă bazez pe surse verificate precum: studii științifice publicate în reviste de specialitate, articole scrise de experți din domeniul sănătății, organizații de renume din domeniul sănătăți iși alte surse sigure și actuale.Obiectivul meu este să te informez, nu să înlocuiesc un medic. Conținutul site-ului are doar scop informativ și nu reprezintă un substitut pentru consultanță, diagnostic sau tratament medical.Întrebările și feedback-ul tău sunt binevenite! Mă ajută să îmbunătățesc constant site-ul și conținutul lui. Explorează articolele noastre informative astăzi! Urmărăște-ne pe rețelele sociale pentru mai multe informații despre sănătate! Sanatatedefier.ro - Sănătate informată, alegeri inspirate!

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

URMĂREȘTE-NE

6,228FaniÎmi place
360CititoriConectați-vă
79CititoriConectați-vă
679AbonațiAbonați-vă

ULTIMELE ARTICOLE