Seminte de floarea soarelui: Beneficii pentru sanatate, valori nutritive

  • 35
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    35
    Shares

Semintele de floarea soarelui sunt una dintre cele mai populare gustari din lume, care pot fi consumate crude sau prajite, sarate sau nesarate. Semintele de floarea soarelui pot da, de asemenea, ulei care este utilizat pentru gatit si pentru uz cosmetic. 100 de grame de seminte de floarea soarelui contin 584 de calorii, multe vitamine, minerale, antioxidanti si alti nutrienti.

Continutul ridicat de calorii din semintele de floarea soarelui provine din acizii grasi cum ar fi acidul linoleic. Acest acid, impreuna cu acidul oleic cuprinde mai mult de 50% din acizi grasi din semintele de floarea soarelui. Acesti acizi ajuta organismul de a reduce colesterolul rau si creste nivelul de cel bun, previne accidentul vascular cerebral si boli.

Semintele de floarea soarelui sunt extrem de bogate in proteine, in special amino acizi cum ar fi triptofan. Acesti aminoacizi sunt esentiale pentru cresterea si dezvoltarea copiilor. Au 21 de grame de proteine la 100 de grame de seminte de floarea-soarelui, ceea ce face 37% din doza zilnica recomandata.

In semintele de floarea-soarelui, exista multi compusi polifenolici, cum ar fi acidul chinic, acidul clorogenic, acidul cafeic si multe altele, care au proprietati antioxidante. Acesti acizi ajuta in lupta impotriva radicalilor liberi din organism, care provoaca boli si imbatranire. Ele ajuta, de asemenea, controlul nivelului de zahar din sange.

Seminte de floarea-soarelui, la fel ca multe alte seminte, sunt o sursa excelenta de vitamina E. Aceasta vitamina este un antioxidant puternic, cu continut 234% din doza zilnica recomandata sau 35,17 grame la 100 de grame de seminte de floarea-soarelui. Proprietatile sale antioxidante ajuta in lupta impotriva radicalilor liberi.

Alte vitamine importante sunt grupul B complex: acid folic, piridoxina, tiamina, niacina, riboflavina, acid pantotenic, riboflavina, etc, care ajuta la procesele metabolice ale organismului, metabolizarii proteine, grasimi si carbohidrati in mod corespunzator. Piridoxina si niacina sunt gasite cu 52% din DRI (8,35 mg in 100 de grame); Acidul folic se gaseste cu 227 micrograme in 100 de grame de seminte de floarea soarelui si este important pentru prevenirea defectelor de tub neural la fat, care este motivul pentru care toate femeile insarcinate trebuie sa ia cantitati adecvate din ea in prima parte a sarcinii.

Contine mai multe minerale vitale precum: mangan, seleniu, calciu, zinc, fier, magneziu etc. si au rolul lor in formarea celulelor rosii din sange, producerea de hormoni, mineralizarea oaselor, enzima de sinteza etc.

Semintele de floarea soarelui pot fi gasite in toate magazinele, pe tot parcursul anului. Sunt utilizate ca snacks-uri, in multe alimente si mese si uleiul lor este folosit pentru gatit. Acasa, semintele de floarea soarelui ar trebui sa fie tinute la temperatura camerei intr-un borcan sau un container. Miezurile fara coji trebuie sa fie pastrate in frigider.

Valoarea nutritiva pentru 100 de grame de seminte de floarea soarelui este urmatoarea:

  • 584 kcal
  • fibre dietetice: 8,6 grame
  • Proteine: 20.78 grame
  • Hidrati de carbon: 20 grame
  • grasime totala: 51,46 grame
  • Colesterol: 0 mg

Sugestii de servire:

  • Snack-uri, ca adaos la salate, mese, biscuiti, produse de patiserie, prajituri, briose, paine etc.

Sursa: http://eathealthylivefit.com/

(Visited 384 times, 1 visits today)

  • 35
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    35
    Shares

Related posts

Leave a Comment