Postul cu apa poate regenera sistemul imunitar, reduce riscul de atac de cord, incetineste procesul de imbatranire si multe altele

  • 190
  • 3
  •  
  •  
  •  
    193
    Shares

Postul cu apa este o forma extrema de post care implica doar baut apa, fara mancare pentru o anumita perioada de timp. Postul pentru una, doua sau chiar mai multe zile are multe beneficii pentru sanatate. Un post cu apa va poate ajuta sa slabiti, sa va regenerati sistemul imunitar si chiar sa incetiniti imbatranirea. Cu toate acestea, pentru ca postul cu apa sa fie sigur si eficient, ar trebui sa postim corect.

Desi numai apa potabila timp de 2 sau 3 zile poate avea beneficiile sale, postul cu apa poate sa nu fie pentru toata lumea. Pot exista pericole asociate cu postul cu apa daca sunteti subponderal, gravida sau aveti conditii de sanatate care stau la baza. 

In acest articol, veti afla despre beneficiile postului cu apa si cum sa tineti postul cu apa in siguranta. De asemenea, veti afla ce sa faceti inainte si dupa postul numai cu apa pentru a obtine cele mai multe beneficii din acesta.

Ce este postul cu apa?

Postul cu apa este atunci cand nu consumi altceva decat apa pentru o anumita perioada de timp. Un post cu apa poate dura pana la 24 de ore sau poate dura pana la 5 sau 7 zile.

O revizuire din 2015 a beneficiilor postului a raportat ca exista diferite tipuri de post. La un post cu apa, de obicei, veti bea apa in mod regulat pe tot parcursul zilei. Oamenii folosesc postul cu apa pentru controlul greutatii si pentru a ajuta la prevenirea bolilor. ( 1 )

Unora le place sa adauge sucul de lamaie, piperul de cayenne si miere la postul lor de apa. Una dintre metodele populare de post cu apa este curatarea de detoxifiere cu lamaie . Alte retete populare de post cu apa includ adaugarea de castraveti, pepene verde sau ghimbir in apa.

Care sunt beneficiile posibile ale unui post cu apa?

Postul din cand in cand timp de 1 sau 2 zile consumand doar apa poate ajuta la stimularea metabolismului si la regenerarea celulelor.

De exemplu, studiile au aratat ca postul duce la modificari ale metabolismului organismului. Acest lucru poate duce la un proces numit ketogeneza in care organismul foloseste grasimea ca sursa primara de energie. De aceea, postul cu apa este bun pentru slabit pe termen scurt. ( 1 , 2 )

O revizuire din 2016 privind beneficiile postului a constatat ca poate spori performanta cognitiva, regenerarea celulelor, scaderea grasimii corporale si reducerea riscului de boli cronice. ( 3 )

Postul cu apa va poate proteja, de asemenea, inima impotriva efectelor inflamatiei. ( 4 )

Unul dintre cele mai mari beneficii ale postului pe termen scurt cu apa este un proces numit autofagie. Aici procesele metabolice din organism scapa de componentele disfunctionale ale celulelor. Acest lucru ajuta la reciclarea celulelor si la protejarea impotriva afectiunilor cronice si a bolilor neuro-degenerative. ( 5 )

Postul cu apa este sanatos sau nesanatos?

Postul cu apa este sanatos pentru majoritatea oamenilor atunci cand este facut in siguranta.

O analiza din 2018 a potentialelor efecte secundare ale postului cu apa a constatat ca exista doar un risc minim de efecte secundare adverse. Restrictionarea consumului de alimente si consumul de apa numai a cauzat in principal probleme pe termen scurt, cum ar fi oboseala, durerile de cap si insomnia. ( 6 )

Un studiu a aratat ca consumul de apa numai in post poate afecta usor functia rinichilor in timpul postului. Cu toate acestea, in acest studiu, postul numai cu apa a fost timp de 11 zile si mai lung decat majoritatea oamenilor. Studiul a constatat ca postul are beneficii precum reducerea stresului oxidativ, a greutatii corporale si a tensiunii arteriale. ( 7 )

Potrivit medicilor de la WebMD, postul nu este bun pentru copii, femeile insarcinate, unele afectiuni ale diabetului si daca aveti o tulburare alimentara. ( 8 ) De asemenea, persoanele cu alte afectiuni de sanatate nu ar trebui sa faca post cu apa fara sa se consulte mai intai cu medicul lor.

Efecte secundare ale postului cu apa (Pericolele postului cu apa)

Exista pericole asociate unui post de apa de 2 sau 3 zile?

Unul dintre motivele pentru care postul cu apa nu este recomandat persoanelor cu tulburari alimentare este ca poate incuraja consumul excesiv si comportamentul bulimic dupa post. ( 9 )

Rezultatele studiilor indica faptul ca majoritatea efectelor secundare ale postului cu apa sunt de scurta durata. Persoanele care au postit 2 zile sau mai putin s-au plans de oboseala, insomnie, dureri de cap, dureri de spate, indigestie si alte tulburari gastrointestinale. Cercetatorii au descoperit ca postul cu apa provoaca doar efecte secundare minime pe termen scurt la persoanele sanatoase. ( 6 )

Cu toate acestea, oricine tine post pentru perioade lungi de timp (mai mult de 3 zile) sau are o afectiune medicala ar trebui sa o faca numai sub supraveghere medicala atenta.

Cum se tine postul cu apa

Nu exista linii directoare specifice cu privire la modul de post cu o dieta cu apa, in afara de numai apa potabila.

In timpul unui post cu apa de 24 de ore, trebuie sa va propuneti sa beti intre 2 si 3 litri de apa. Aceasta inseamna ca ar trebui sa beti un pahar de apa la fiecare ora sau cam asa.

De obicei, un post cu apa dureaza intre 1 si 3 zile pentru cele mai bune rezultate. Daca doriti sa postati in siguranta mai mult timp, este important sa va consultati cu medicul dumneavoastra. Dietele rapide cu apa care dureaza intre 4 si 7 zile ar putea sa nu fie potrivite pentru toata lumea.

Ce trebuie sa faci inainte si dupa postul cu apa

Pentru a obtine cele mai multe beneficii din postirea cu apa, este important sa va pregatiti corpul pentru post. De exemplu, ar trebui sa mananci mancarurile potrivite inainte si dupa repede. Acest lucru poate ajuta la prevenirea unora dintre efectele secundare pe care le intampina cateva persoane asupra postului cu apa.

De asemenea, este important sa intrerupeti corect postul pentru a preveni cresterea in greutate si pentru a va mentine corpul in cetoza dupa post.

Inainte de post

Inainte de a incepe un post cu apa, ar trebui sa mancati alimentele potrivite, astfel incat corpul dvs. sa se adapteze mai bine doar la consumul de apa.

De exemplu, intr-un studiu din 2018, participantii au fost instruiti ca, cu doua zile inainte de postul planificat doar pentru apa, ar trebui sa manance doar legume aburite cu amidon, precum si fructe si legume proaspete. De asemenea, au inceput sa isi mareasca aportul de apa si sa minimizeze activitatea fizica. ( 6 )

Inainte de postul cu apa, ar trebui sa eliminati alcoolul si cofeina din dieta dumneavoastra. De asemenea, incercati sa reduceti alimentele si bauturile cu zahar. Acest lucru va ajuta la reducerea oricarei reactii adverse cauzate doar de apa potabila timp de 2 sau 3 zile.

Daca intentionati un post extins de 4, 5 sau 7 zile, atunci este, de asemenea, o idee buna sa incercati sa reduceti stresul cat mai mult posibil inainte si in timpul postului.

Dupa post

Una dintre cele mai mari greseli de facut dupa un post cu apa este sa mananci o masa mare, incarcata de calorii.

Medicii recomanda ruperea usoara a postului si acest lucru ar trebui sa dureze jumatate din timpul pentru care ati postit. Deci, daca ati avut un post de 48 de ore, atunci ar trebui sa luati o zi pentru a sparge postul. Daca ati avut un post de apa de 7 zile, poate dura intre 3 si 4 zile pana cand va puteti intoarce la portii normale de mancare. ( 6 )

Prima faza de rupere a unui post ar trebui sa conste doar in consumul de fructe sau sucuri de legume sau supa de carne. Puteti incepe treptat sa introduceti alimente solide din plante care nu contin sare, ulei sau zahar. ( 6 )

In timpul unui post prelungit, corpul tau intra in cetoza. Aceasta inseamna ca organismul foloseste mai degraba grasimi si cetone decat glucoza (zahar) ca sursa principala de energie. Daca va intrerupeti usor postul, ar trebui sa fie posibil pentru o perioada scurta de timp sa ramaneti in cetoza dupa postul cu apa.

Sfaturi rapide pentru postul cu apa

Postul cu apa care dureaza 2 sau 3 zile poate fi o provocare, mai ales daca nu ati facut niciodata un post cu apa inainte. Deci, daca sunteti nou in ceea ce priveste postul cu apa, atunci incercarea unui post cu apa de o zi va va ajuta sa stiti la ce sa va asteptati.

Alte modalitati de a obtine rapid succesul apei pentru a obtine cele mai multe beneficii includ:

  • Evitarea situatiilor stresante sau sarcinile solicitante in timpul postului
  • Pregateste-te bine inainte de postul tau si nu doar incepe-l brusc
  • Nu postiti daca sunteti bolnav, daca va recuperati de infectii sau daca va simtiti rau
  • Exercitii cu impact redus pentru a va mentine corpul in miscare, dar pentru a evita exercitiile fizice excesive
  • Cresteti treptat aportul de alimente solide dupa postul cu apa
  • Incercati sa mancati mese usoare inainte si dupa

Beneficiile postului cu apa

Sa ne uitam mai in detaliu la numeroasele avantaje de a te bucura de un post cu apa de 24, 36 sau 48 de ore.

Postul cu apa poate promova autofagia

Unul dintre motivele pentru care postul este bun pentru corpul tau este acela ca promoveaza autofagia.

Autofagia inseamna literalmente „devorarea de sine” si este un tip de proces de reciclare in care partile vechi ale celulelor sunt descompuse si indepartate din corp. O revizuire din 2018 a constatat ca postul si restrictia calorica induc autofagia in organism. ( 10 )

Diverse studii au legat autofagia de prevenirea anumitor boli cronice.

De exemplu, o revizuire din 2018 a constatat ca autofagia poate ajuta la prevenirea cancerului si, de asemenea, poate proteja impotriva efectelor secundare ale chimioterapiei si radioterapiei. ( 11 , 12 )

Un studiu din 2016 a constatat ca autofagia poate imbunatati sanatatea cardiovasculara si reduce riscul bolilor de inima. ( 13 )

Desi autofagia indusa de post are anumite beneficii pentru sanatate, trebuie efectuate mai multe cercetari cu privire la rolul sau in protejarea impotriva bolilor. ( 14 )

Postul cu apa poate ajuta sa slabesti

Unele dintre cele mai vizibile efecte ale postului cu apa sunt greutatea corporala mai mica, mai putina grasime pe burta si talia mai subtire.

International Journal of Obesity a raportat ca postul poate ajuta sa slabesti. Urmarea unui regim de post a contribuit la scaderea hormonului leptina, care este asociat cu obezitatea si grasimea corporala. De asemenea, postul a redus markerii inflamatori, grasimile din sange (trigliceride) si colesterolul, toate acestea fiind complicatii ale obezitatii. ( 15 )

Unul dintre motivele pentru care postul cu apa favorizeaza pierderea in greutate este ca iti pune corpul in cetoza. Asadar, desi initial vei pierde in greutate apa, deoarece corpul tau nu se poate baza pe glucoza pentru energie, incepe sa-ti foloseasca depozitele de grasimi. Postul determina producerea cetonelor care asigura hrana celulelor. Acest lucru poate ajuta la gestionarea greutatii si la scaderea in greutate. ( 1 )

Un alt tip de post care va poate ajuta sa slabiti este postul intermitent sau dieta 5: 2. Aflati mai multe despre beneficiile postului intermitent pentru sanatate .

Postul cu apa ar putea ajuta la scaderea tensiunii arteriale

Unul dintre beneficiile postului cu apa este de a ajuta la gestionarea hipertensiunii.

Unele studii au aratat ca postul ofera beneficii similare exercitiului aerob regulat. Unul dintre aceste beneficii este reducerea tensiunii arteriale si a ritmului cardiac. ( 1 )

Un studiu a constatat ca postul cu apa poate fi utilizat in mod eficient pentru a trata hipertensiunea. Pacientii cu hipertensiune arteriala de peste 140/90 mmHg au fost supusi unei diete de 10 zile de post cu apa sub supravegherea personalului medical. La sfarsitul studiului, 90% din tensiunea arteriala a pacientilor scazuse sub 140/90 mmHg. Acest lucru a insemnat ca majoritatea participantilor au reusit sa nu mai ia medicamente pentru tensiunea arteriala. ( 16 )

Postul cu apa poate proteja impotriva bolilor cronice

A lua in mod regulat o dieta numai pentru cateva zile de apa si fara a manca poate ajuta la protejarea impotriva bolilor grave.

Un studiu pe subiecti pe animale cu privire la beneficiile postului a constatat ca poate ajuta la protejarea impotriva diabetului . Postul sau hranirea intermitenta au contribuit la reducerea glicemiei la subiectii non-diabetici. Cercetatorii au ajuns la concluzia ca postul poate ajuta la reducerea riscului de diabet. ( 17 )

Postul are, de asemenea, un efect protector asupra sanatatii celulelor si poate ajuta la protejarea impotriva anumitor tipuri de cancer. ( 18 )

Alte studii au aratat ca postul numai cu apa este bun pentru sanatatea inimii. Persoanele care obisnuiesc sa posteasca au de obicei un risc mai scazut de boli de inima . Cercetarea a constatat ca postul induce schimbari pozitive in sanatatea cardiovasculara. ( 19 )

Postul va poate ajuta sa va protejati sanatatea creierului

A avea o dieta numai cu apa timp de o zi sau doua va poate ajuta, de asemenea, sa va protejati functia cognitiva.

Postul de apa, ca si in cazul altor tipuri de post, va ajuta creierul sa protejeze neuronii impotriva factorilor genetici si de mediu care cauzeaza declinul cognitiv. Postul promoveaza, de asemenea, o buna sanatate cognitiva, deoarece ajuta la eliberarea enzimelor antioxidante in creier. Cercetatorii au descoperit ca postul poate fi o noua modalitate de a ajuta la prevenirea si tratarea anumitor tulburari neurologice. ( 20 )

Alte studii au aratat ca postul ar putea juca un rol important in protejarea impotriva bolii Alzheimer si a bolii Parkinson. ( 1 )

Postul poate incetini procesul de imbatranire

Pe langa faptul ca va ajuta sa reduceti riscul de boli cronice, postul va poate ajuta sa traiti mai mult.

Diverse studii au aratat ca postul are un efect anti-imbatranire asupra organismului. Cu toate acestea, pentru ca beneficiile anti-imbatranire ale postului sa fie resimtite, postul trebuie utilizat impreuna cu alte modificari ale stilului de viata sanatos. ( 21 )

Cercetarile privind numeroasele beneficii ale postului au constatat ca posturile obisnuite au potentialul de a intarzia imbatranirea. ( 1 )

Postul va poate regenera sistemul imunitar

Efectul pozitiv pe care il are postul asupra corpului dumneavoastra, in general, va poate ajuta sa va consolidati imunitatea .

Cercetatorii de la Universitatea din California de Sud au raportat ca postul de 2 zile sau postul de 4 zile pot ajuta la generarea de noi celule imune. Schimbarile metabolice care apar odata cu postul declanseaza producerea de noi globule albe din sange. ( 22 )

Un studiu a mai constatat ca un post de 72 de ore poate intari imunitatea si poate proteja impotriva unora dintre efectele chimioterapiei. Acest lucru poate ajuta, de asemenea, o persoana sa se refaca mai repede dupa tratamentul chimioterapic. ( 22 )

(Visited 1.330 times, 1 visits today)

  • 190
  • 3
  •  
  •  
  •  
    193
    Shares
  •  
    193
    Shares
  • 190
  •  
  • 3
  •  
  •  

Related posts

Leave a Comment