Cum functioneaza sistemul imunitar cu alte sisteme din organism?

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Principala responsabilitate a sistemului imunitar este de a proteja organismul de boli si agenti patogeni, inclusiv bacterii, virusuri si paraziti. Sistemul imunitar joaca de asemenea un rol in raspunsul de vindecare la trauma si ajuta sa va protejati impotriva infectiei. Interesant fatul ca, sistemul imunitar nu functioneaza intotdeauna singur.

Cum functioneaza sistemul imunitar cu alte sisteme?

Sistemul imunitar functioneaza cu un numar de alte sisteme din corpul nostru pentru a va ajuta sa fim sanatosi.

Sistemul imunitar si sistemul limfatic

Sistemul limfatic are mii de ganglioni limfatici care contin celule ale sistemului imunitar. Celulele imune se deplaseaza prin sistemul limfatic, raspunzand la patogeni. Sistemul imunitar depinde de sistemul limfatic si orice problema cu sistemul limfatic poate reduce imunitatea.

Sistemul imunitar si sistemul digestiv

Fara un sistem digestiv sanatos, nu poti avea un sistem imunitar sanatos. Apendicele si amigdalele care fac parte din sistemul digestiv diferentiaza agentii patogeni si alimentele. Acest lucru este extrem de important pentru functionarea normala a sistemului imunitar.

Sistemul imunitar si sistemul circulator

Sistemul circulator ajuta in transporul materialelor, cum ar fi apa, substantele nutritive si oxigenul. De asemenea, ajuta in eliminarea deseurilor din celulele corpului. Sistemul circulator nu poate indeplini functia in mod corespunzator in absenta unui sistem imunitar puternic. Pe de alta parte, sistemul imunitar are nevoie de un sistem circulator sanatos pentru a ajuta celulele imune in transportul de la o locatie la alta.

Sistemul imunitar si sistemul nervos

Principala responsabilitate a sistemului nervos este de a primi, trimite si procesa impulsurile nervoase in tot corpul. Sistemul nervos este responsabil pentru activarea sistemului imunitar care, la randul sau, incepe lupta impotriva infectiilor.

Sistemul imunitar si sistemul osos

Sistemul scheletic va ajuta sa va miscati corpul cu ajutorul muschilor. Este de asemenea important pentru protectia organelor interne. Sistemul scheletic produce celule sanguine care foloseste sistemul imunitar ca metoda de transport. De asemenea, stocheaza mineralele importante, cum ar fi calciul, care pot ajuta sistemul imunitar in lupta impotriva infectiilor.

Sistemul imunitar si sistemul tegumentar

Compusa din celulele pielii in organism, sistemul tegumentar lucreaza direct cu sistemul imunitar pentru a mentine agentii patogeni departe de organism. Pielea este de fapt prima linie de aparare impotriva agentilor patogeni care cauzeaza boli, si functioneaza cu sistemul imunitar pentru a realiza sarcina intr-un mod eficient.

Alte sisteme

De exemplu, sistemul respirator si sistemul endocrin sunt, de asemenea, implicat in functia imuna.

Cum sa stimulezi imunitatea

 

Mentinerea unui regim alimentar echilibrat

Ceea ce mananci va avea un impact asupra sistemului imunitar. Mai multe tipuri de alimente si nutrienti ajuta de fapt la stimularea sistemului imunitar. Procedati astfel:

Mancati broccoli, fructe citrice si alte alimente bogate in vitamin C.

Mancati cereale integrale, nuci si alte alimente bogate in vitamina E.

Mancati mai mult usturoi.

Includeti alimente bogate in zinc in dieta, cum ar fi fasolea, carnea de vita si stridii.

Mancati fructe si legume bogate in bioflavonoide, cum ar fi ardei gras rosu si capsuni.

Mananca alimente bogate in seleniu, cum ar fi cerealele integrale, pui, oua, ton, orez brun, etc.

Includeti ton, somon, ulei de seminte de canepa si alte surse de omega-3 in dieta.

Mancati alimente bogate in carotenoizi, cum ar fi igname si morcovi.

In acelasi timp, ar trebui sa evitati fainuri rafinate si produse de patiserie cat mai mult posibil.

Sport in mod regulat

Mentinerea unui stil de viata activ este important pentru a mentine sistemul imunitar.

Nu trebuie sa fiti mult timp in sala de fittnes pentru a fi sanatosi. 30 de minute de mers pe jos de cateva ori pe saptamana va aduce beneficii pentru sanatate. Puteti gasi, de asemenea, un hobby sau implica sa faceti sport de agrement, daca nu va place mersul pe jos. alpinism, tenis de camp, patinaj cu role, drumetii, caiac, sau inot.

Dormiti suficient

Dormiti cel putin 8 ore in fiecare noapte. Privarea de somn poate slabi sistemul imunitar. Obtinerea de somn in plus poate ajuta, de asemenea, sa va recupati de la boli mai repede.

Renuntati la fumat

Fumatul poate submina sistemul imunitar. Ar trebui sa renuntati la fumat si sa va protejati de fumul pasiv. Incurajati-va prietenii si membrii familiei sa renunte la fumat, deoarece nu este doar rau pentru ei, dar este la fel de daunator pentru sanatatea voastra, pentru ca va petreceti cel mai mult timp cu ei.

 

Limitati alcoolul si cofeina

 

Este mai bine sa nu mai beti alcool si bauturi care contin cafeina, dar daca intr-adevar doriti sa beti, sa fie baut cu moderatie. Consumul excesiv intotdeauna va slabi sistemul imunitar. Beti multa apa, atunci cand consumati bauturi care contin cafeina si alcoolice. Acest lucru previne deshidratarea si sustine sistemul imunitar, in acelasi timp.

Gestionati stresul

Stresul este cel mai mare dusman zl sistemului imunitar. Este greu de evitat stresul, dar puteti lua masuri pentru a gestiona mai bine stresul. Puteti face yoga sau incercati de meditatia. Limitati contactul cu persoanele care au o perspectiva negativa fata de viata. De asemenea, puteti solicita asistenta terapeutica pentru a face fata stresului cronic.

(Visited 215 times, 1 visits today)

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Related posts

Leave a Comment