10 lucruri pe care nimeni nu ti le spune despre menopauza

Daca ti-a placut articolul, apreciaza-l cu un share!
  • 100
  •  
  • 2
  •  
    102
    Shares

Absenta menstruatiei timp de cel putin un an este un indicator al faptului ca femeia trece de la o faza reproductiva la o faza nereproductiva din viata. Acest lucru indica faptul ca a intrat in menopauza. Pentru majoritatea femeilor, menopauza incepe in jurul varstei de 51 de ani.

Trecerea de la o faza la alta nu are loc peste noapte. Este destul de gradual si este o experienta diferita pentru fiecare femeie. De fapt, primul semn al menopauzei poate incepe cu 10 ani inainte ca o femeie sa se afle oficial in aceasta faza a vietii sale.

Multe femei cred ca menopauza le poate usura viata, deoarece nu trebuie sa se ocupe de ciclurile menstruale sau sa cumpere produse igienice si isi pot planifica zilele fara sa se ingrijoreze prea mult.

Dar, in realitate, menopauza aduce multe schimbari in organism, in afara de simptomul clasic al perioadelor neregulate, multe femei isi dau seama de acest lucru numai dupa intrarea in aceasta faza a vietii.

Iata primele 10 lucruri pe care nimeni nu ti le spune despre menopauza.

1. Bufeurile dureaza ani de zile

Bufeurile sunt unul dintre cele mai frecvente simptome ale menopauzei. 

Numite si simptome vasomotorii, bufeurile pot incepe in perimenopauza, perioada din jurul debutului menopauzei. La unele femei, este posibil sa nu inceapa decat dupa ce a avut loc ultima menstruatie. Episoadele de bufeuri sunt evenimente lungi si nuantate care vin in etape.

Un studiu din 2015 publicat in JAMA Internal Medicine a constatat ca simptomele vasomotorii menopauzei au durat mai mult de sapte ani in timpul tranzitiei menopauzei pentru mai mult de jumatate dintre femei si au persistat timp de patru ani si jumatate dupa menopauza.

Un alt studiu publicat in Menopause in 2016 raporteaza ca femeile se incadreaza in patru grupuri distincte atunci cand vine vorba de bufeuri si transpiratii nocturne, cu potentiale ramificatii pentru terapie si prevenirea viitoarelor conditii de sanatate. Bufeurile par sa persiste de la 7 la 10 ani si apar in momente diferite pentru diferite femei.

Cresterea si scaderea brusca a temperaturii corpului poate avea un efect negativ in viata de zi cu zi. Poate duce la palpitatii cardiace si sentimente de anxietate, tensiune sau un sentiment de teama. Deoarece bufeurile pot aparea in timpul somnului, acesta poate perturba somnul, provocand oboseala si modificari ale dispozitiei.

Pentru a gestiona bufeurile , evitati posibilele declansatoare, cum ar fi bauturile fierbinti, mancarea picanta, temperatura aerului cald, situatiile stresante, alcoolul, cofeina si unele medicamente. De asemenea, imbracati-va cu usurinta si pastrati intotdeauna la indemana o schimbare de haine de noapte. Lectura suplimentara: Remedii naturiste eficiente pentru bufeuri si transpiratii nocturne la menopauza

2. Oboseala extrema

Fie ca se datoreaza bufeurilor sau somnului slab, etapele perimenopauzei si ale menopauzei pot avea un efect grav asupra nivelului de energie. Va poate face sa va simtiti epuizati si obositi tot timpul. Epuizarea este similara cu ceea ce experimentati in primele luni de a avea un nou-nascut.

Intregul corp palpaie de epuizare si conversatie coerenta este un efort enorm.

In timpul menopauzei, estrogenul, progesteronul, tiroida si hormonii suprarenali fluctueaza foarte mult, ceea ce poate duce la oboseala. Toti acesti hormoni sunt implicati in reglarea energiei celulare din organism.

Un studiu din 2015 publicat in Menopauza afirma ca menopauza timpurie, precum si anomaliile menstruale, endometrioza, durerea pelviana si o histerectomie, sunt toate legate de sindromul oboselii cronice.

Pentru a combate oboseala si oboseala, planificati-va rutina zilnica intr-un mod inteligent. Odihneste-te ori de cate ori te simti epuizat.

3. Cresterea in greutate

A pune mai multe kilograme este obisnuit dupa menopauza. Dar este important sa retineti ca cresterea in greutate a menopauzei nu are loc dintr-o data. Acest tip de crestere in greutate are loc treptat.

Potrivit National Heart, Lung, and Blood Institute, in timpul menopauzei femeile castiga in medie cinci kilograme. Unele femei pot chiar sa castige pana la 15 pana la 25 de kilograme.

Un studiu din 2004 publicat in American Journal of Epidemiology a afirmat ca nu exista nicio legatura directa intre cresterea in greutate a menopauzei si modificarile hormonale. Studiul evidentiaza principalii factori care contribuie ca lipsa activitatii fizice si incetinirea metabolismului.

Cu toate acestea, un studiu din 2012 publicat in Climacteric, revista International Menopause Society, raporteaza ca modificarile hormonale din perioada perimenopauzei contribuie substantial la cresterea obezitatii abdominale. Acest lucru, la randul sau, duce la morbiditate fizica si psihologica suplimentara.

Cresterea in greutate in timpul menopauzei nu este un semn bun, deoarece are posibile consecinte grave asupra sanatatii dumneavoastra. Va creste riscul de cancer de san , depresie, boli de inima si diabet de tip 2.

Mentinerea unui stil de viata sanatos, care include exercitii fizice regulate si o dieta echilibrata, va poate ajuta sa preveniti cresterea in greutate.

4. Caderea parului

Subtierea parului (sau chiar caderea parului) este unul dintre principalele simptome ale menopauzei, dar problema poate dura cativa ani. Menopauza are un impact asupra parului dvs. din cauza hormonilor care fluctueaza.

Caderea parului poate incepe in etapa pre-menopauza. In acest timp, nivelul de estrogen scade, iar testosteronul din sange este mai usor convertit in DHT (dihidrotestosteron). Acest lucru, la randul sau, reduce fluxul de sange catre foliculii de par, determinand parul sa devina mai subtire zi de zi.

De asemenea, parul este predispus la uscaciune si fragilitate ca urmare a dezechilibrului hormonal in curs de desfasurare.

Un studiu din 2011 publicat in British Journal of Dermatology raporteaza ca modificarile hormonale din menopauza au un impact direct asupra modificarii parametrilor parului.

Un studiu realizat de Centrul Belgravia din centrul Londrei raporteaza ca simptomele menopauzei precum caderea parului au durat cu multi ani mai mult decat se astepta. Concluzia a fost facuta din rezultatele unui studiu pe termen lung a 1.449 de femei din patru grupuri etnice din sapte orase americane, in timp ce treceau prin menopauza din 1996 pana in 2013.

Durata medie de timp in care femeile au suferit simptome a fost de 7,4 ani, dar jumatate dintre femei au suferit simptome mai mult, unele pana la 14 ani.

5. Probleme de somn

In timpul menopauzei, exista o scadere semnificativa a nivelului de progesteron si estrogen care provoaca bufeuri nocturne si tulburari de somn.

Un studiu din 2005 publicat in Journal of Clinical Sleep Medicine raporteaza ca exista trei moduri majore in care menopauza afecteaza somnul.

Primul este conceptul de tulburare de dispozitie menopauzala si dezvoltarea insomniei legate de menopauza. Al doilea este o crestere a prevalentei respiratiei tulburate de somn. A treia este o crestere a dezvoltarii fibromialgiei.

Un alt studiu publicat in 2011 in Obstetrics and Gynecology Clinics of North America raporteaza ca tranzitia perimenopauzala este un factor plauzibil al agravarii somnului la femeile de varsta mijlocie.

Impreuna cu modificarile hormonale, o varietate de factori, atat in ​​legatura directa, cat si fara legatura cu tranzitia, contribuie la tulburarile de somn in tranzitia menopauzei.

O baie fierbinte de 20 pana la 30 de minute inainte de a va culca va poate ajuta sa faceti fata problemelor de somn legate de hormoni. De asemenea, este important sa urmati un program de somn-veghe consistent.

6. Oase mai slabe

Osteoporoza este frecventa la femeile cu varsta peste 50 de ani.

De fapt, dupa varsta de 35 de ani, exista o pierdere treptata a masei osoase in corp, care poate contribui la osteoporoza, determinand oasele sa devina fragile si mai susceptibile de a se rupe.

Un studiu din 2008 publicat in Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism raporteaza ca, la sfarsitul perimenopauzei, pierderea osoasa accelereaza substantial si continua intr-un ritm similar in anii initiali postmenopauzali. De asemenea, studiul observa ca greutatea corporala este, de asemenea, un factor determinant important al ratei pierderii densitatii masei osoase in timpul menopauzei.

Hormonul estrogen ajuta la mentinerea oaselor puternice. Datorita menopauzei, ovarele inceteaza sa produca acest hormon, chiar si in timpul perimenopauzei care apare cu 2 pana la 8 ani inainte de menopauza. Acest lucru, la randul sau, va afecteaza sanatatea oaselor si incepeti sa pierdeti osul mai rapid.

Fii cu atat mai atent sa-ti mentii oasele puternice daca ai un istoric familial puternic de osteoporoza.

7. Uscaciunea extrema a pielii

Dupa menopauza, este si timpul sa va actualizati crema hidratanta, deoarece pielea tinde sa devina extrem de uscata. Odata cu scaderea nivelului de estrogen, scade si productia de ulei din pielea ta, provocand uscaciune excesiva care poate duce la un ten uscat, scuamos. Unele femei se plang, de asemenea, de pielea uscata, lasata, cu mancarime si rosie.

Impreuna cu un nivel scazut de estrogen, imbatranirea afecteaza si sanatatea pielii. Odata cu inaintarea in varsta, capacitatea pielii de a retine apa si de a produce ulei se diminueaza, ceea ce inrautateste starea.

Un studiu din 2007 publicat in Clinical Interventions in Aging raporteaza ca, desi deficienta de estrogen este asociata cu modificari ale pielii, imbatranirea intrinseca afecteaza si fiziologia pielii.

Imbatranirea determina scaderea grosimii pielii datorita atrofiei epidermei, a dermului si a grasimii subcutanate. Acest lucru, la randul sau, provoaca uscaciune, riduri si o incidenta crescuta a leziunilor proliferative.

Incercati sa utilizati o crema hidratanta mai bogata si mai hidratanta pentru a preveni uscarea pielii. De asemenea, este crucial sa va mentineti hidratat din interior spre exterior.

8. Modificari frecvente ale dispozitiei

Hormonii fluctuati care insotesc menopauza pot duce la modificari ale chimiei creierului, care la randul lor pot induce depresie.

Modificarile frecvente ale dispozitiei si depresia pot fi debilitante. Depresia nu apare pentru prima data dupa menopauza. Cu toate acestea, femeile devin oarecum mai vulnerabile la depresie in perioada perimenopauzei.

Un studiu din 2011 publicat in Psychological Medicine a constatat ca femeile au de doua pana la patru ori mai multe sanse sa experimenteze un episod depresiv major atunci cand erau perimenopauzale sau post-menopauza timpurie.

Schimbarile de dispozitie si depresia pot fi stresante si pot provoca sentimente de tristete, iritatie, anxietate sau lipsa de speranta dintr-o data, fara niciun motiv cunoscut.

Respiratia profunda, meditatia, o dieta sanatoasa, un somn adecvat si sprijinul din partea familiei va pot ajuta sa rezolvati intr-o mare masura problema.

9. O crestere a colesterolului rau

Menopauza poate determina cresterea colesterolului „rau”. Se datoreaza varstei in crestere, precum si schimbarilor hormonale asociate menopauzei, in special scaderii estrogenului.

Un studiu din 2009 publicat in Jurnalul American de Epidemiologie a constatat ca colesterolul total, colesterolul cu lipoproteine ​​cu densitate scazuta, trigliceridele si lipoproteinele (a) au atins un varf in perioada post-menopauza timpurie si timpurie, in timp ce modificarile din stadiile incipiente ale menopauzei au fost minime.

Un alt studiu realizat in 2015 de Societatea nord-americana de menopauza raporteaza ca menopauza diminueaza impactul colesterolului bun, facand astfel femeile mai vulnerabile la intarirea arterelor in timpul menopauzei.

Tranzitia unei femei prin menopauza duce la o crestere a colesterolului bun, care in mod surprinzator a fost de fapt asociat cu o acumulare mai mare de placa. Acest lucru sugereaza ca calitatea colesterolului „bun” HDL se poate modifica in timpul tranzitiei la menopauza.

Cu toate acestea, un stil de viata sanatos poate preveni aceste fluctuatii ale nivelului de colesterol . Asigurati-va ca faceti o multime de exercitii si mancati o dieta sanatoasa pentru inima.

10. Probleme de memorie

Majoritatea femeilor se confrunta cu pierderi din memorie din cand in cand, mai ales inainte sau in timpul menopauzei. Pentru unii, uitarea devine o problema si afecteaza activitatile zilnice.

Uitarea regulata in timpul menopauzei se intampla din cauza reducerii nivelurilor hormonale ale corpului. Scaderea estrogenului poate afecta in special memoria inainte sau in timpul menopauzei. Ajuta la reglarea nivelurilor unui alt hormon, numit cortizol, care afecteaza modul in care functioneaza substantele chimice din creier.

Datorita dezechilibrului nivelului de cortizol, apar defectiuni ocazionale in creier, care duc la pierderi de memorie pe termen scurt.

Un studiu din 2011 publicat in Clinicile de obstetrica si ginecologie din America de Nord raporteaza ca perimenopauza poate avea efecte contemporane, precum si pe termen lung asupra functiei cognitive. Impactul perimenopauzei asupra cunoasterii pare a fi atat tranzitoriu, cat si subtil.

Un alt studiu publicat in 2012 in Menopauza confirma faptul ca problemele de memorie atunci cand abordarile menopauzei sunt reale.

Incercati sa ramaneti ascutiti facand cuvinte incrucisate, jucand sah, citind sau folosind un computer pentru a va provoca creierul.

Intrebari si raspunsuri despre menopauza

Durerile articulare asociate menopauzei dispar?

Majoritatea durerilor articulare asociate menopauzei si imbatranirii se datoreaza osteoartritei. Osteoartrita apare atunci cand cartilajul dintre oase se uzeaza.

Cartilajul actioneaza ca o acoperire de protectie asupra oaselor, permitand miscarea fara durere. Cand acest strat se uzeaza, oasele se freaca unul impotriva celuilalt provocand durere, inflamatie si rigiditate. De obicei, este mai rau dimineata si se imbunatateste pe tot parcursul zilei. Articulatiile purtatoare de greutate (genunchi, solduri si picioare) tind sa fie cele mai afectate.

Se stie ca factori precum obezitatea, utilizarea excesiva si leziunile articulare cresc riscul de osteoporoza in menopauza. Desi nu exista nicio modalitate de a vindeca osteoartrita, mentinerea greutatii corporale ideale si respectarea unei rutine regulate de exercitii pentru intarirea muschilor, poate ajuta la reducerea durerii si progresiei bolii.

Evaluarea de catre un furnizor de asistenta medicala este, de asemenea, importanta pentru a se asigura ca durerea articulara nu se datoreaza unei alte cauze.

Care sunt remediile naturale pentru a ameliora simptomele menopauzei?

Menopauza apare atunci cand productia de hormoni estrogen si progesteron in ovare scade din cauza varstei, a interventiilor chirurgicale, a tratamentelor medicale sau a tulburarilor genetice. Pierderea estrogenului poate duce la simptome destul de deranjante, care pot diferi de la femeie la femeie. Unii pot prezenta toate simptomele legate de menopauza, in timp ce altele doar cateva.

Incetarea productiei de estrogen poate duce la bufeuri / transpiratii nocturne, uscaciune vaginala, relatii sexuale dureroase, scaderea libidoului, simptome urinare, schimbari de dispozitie, anxietate / depresie, dureri articulare, tulburari de somn, caderea parului, crestere in greutate si subtierea pielii, doar pentru a numi cateva.

Tratamentul trebuie orientat catre simptome specifice si poate implica modificari ale stilului de viata, medicina alternativa complementara (MAC), medicamente non-hormonale eliberate pe baza de prescriptie medicala si terapie hormonala.

Gasirea tratamentului potrivit pentru dvs. poate fi dificila si poate necesita combinarea diferitelor strategii pentru a obtine cel mai bun rezultat. Exemple de fiecare dintre acestea sunt enumerate mai jos.

Modificari ale stilului de viata:

  • Exercitii fizice / pierderea in greutate
  • Imbraca-te in straturi din fibre naturale care pot fi usor scoase
  • Folositi cearsafuri de bumbac noaptea si mentineti dormitorul la o temperatura rece
  • Aplicati pachete reci sub picioare sau perna
  • Limitati aportul de cofeina si alcool
  • Nu fuma
  • Practicati tehnici de relaxare (meditatie, terapie comportamentala cognitiva etc.)

Medicina alternativa complementara (MAC)

  • Suplimente pe baza de plante si vitamine
  • Acupunctura / osteopatie / reiki / yoga / caroserie

Medicamente cu prescriptie medicala

  • Non-hormonale: clonidina, gabapentina si anumite antidepresive pot ajuta la ameliorarea bufeurilor si a transpiratiilor nocturne
  • Terapie hormonala: terapie cu estrogen, terapie cu progestogen, estrogen combinat / progestogen sau estrogen / SERM, androgeni si bioidentici. Terapia hormonala este indicata pentru a trata bufeurile / transpiratiile nocturne si simptomele vaginale (cum ar fi uscaciunea vaginala si sexul dureros) legate de menopauza.

Desi multe dintre modalitatile MAC sunt tratamente populare pentru gestionarea menopauzei, cele mai multe nu s-au dovedit a functiona mai bine decat placebo in studii.

In plus, medicamentele pe baza de plante si suplimentele pot interactiona cu medicamentele pe baza de reteta pe care le puteti lua. Cel mai bine este sa discutati cu un furnizor de asistenta medicala inainte de a incepe oricare dintre tratamentele mentionate mai sus.

Cum se poate incetini procesul menopauzei?

Mentinerea unei sanatati optime este cel mai important lucru pe care il poate face o femeie in menopauza si nu numai. Riscul de boli cardiovasculare, osteoporoza, diabet si cancer creste odata cu inaintarea in varsta. Puteti incetini procesul de imbatranire prin:

  • Exercitarea majoritatii zilelor saptamanii timp de cel putin 30 de minute (inclusiv exercitii de rezistenta si de rezistenta).
  • Pastrarea greutatii sub control
  • Efectuarea de alegeri sanatoase si controlul portiunii. S-a dovedit ca dieta mediteraneana este buna pentru creier si inima
  • Incorporarea de strategii pentru a reduce stresul si a creste relaxarea in rutina zilnica
  • Mentinerea nivelului normal de tensiune arteriala, zahar din sange, colesterol si trigliceride
  • Nu fumez
  • Evitarea excesului de alcool
  • Obtineti ajutor pentru anxietate si depresie
  • Mentineti o igiena buna a somnului
  • Obtinerea de calciu si vitamina D adecvate pentru a va mentine oasele sanatoase

Care sunt alimentele care trebuie consumate in timpul menopauzei?

Dieta mediteraneana a fost asociata cu reducerea riscurilor cardiovasculare si a incidentei cancerului si a dementei.

O dieta mediteraneana include:

  • Alimente pe baza de plante: fructe si legume
  • Cereale integrale
  • Leguminoase
  • Nuci
  • Inlocuiti untul cu grasimi sanatoase precum uleiul de masline si uleiul de rapita
  • Mananca peste si pasari de curte. Limitati carnea rosie la cel mult cateva ori pe luna.
  • Inlocuiti sarea cu ierburi si condimente

Cat dureaza simptomele menopauzei?

Studiile au aratat ca pentru majoritatea femeilor bufeurile si transpiratiile nocturne dureaza aproximativ 4,5-5 ani dupa ultimul ciclu menstrual; cu toate acestea, simptomele dureaza mai mult la femeile afro-americane.

Simptomele vaginale asociate menopauzei nu se amelioreaza de obicei si se pot agrava daca nu sunt tratate.

Modificarile cognitive si tulburarile de dispozitie tind sa fie cele mai grave in anii de tranzitie la menopauza; cu toate acestea, imbunatatiti-va dupa tranzitie.

Resurse:

http://jamanetwork.com/journals/jamainternalmedicine/article-abstract/2110996

https://www.sciencedaily.com/releases/2016/07/160713152157.htm

https://www.sciencedaily.com/releases/2015/ 02 / 150204075324.htm

http://www.aasmnet.org/JCSM/Articles/010312.pdf

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3185248/

https: //www.ncbi. nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4560471/

http://www.menopause.org/docs/default-source/2015/good-cholesterol-decreases-menopause.pdf

http://aje.oxfordjournals.org/content /169/11/1352.full

http://aje.oxfordjournals.org/content/160/9/912

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22978257

https: //www.ncbi. nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3185244/

https://www.urmc.rochester.edu/news/story/3436/brain-fog-of-menopause-confirmed.aspx

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2266953/

https : //www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22171679

http://www.belgraviacentre.com/blog/study-signs-of-female-menopause-including-hair-loss-may-last-years/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2685269/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21306662

(Visited 692 times, 1 visits today)

Daca ti-a placut articolul, apreciaza-l cu un share!
  • 100
  •  
  • 2
  •  
    102
    Shares

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Specify Twitter Consumer Key and Secret in the Super Socializer > Social Login section in the admin panel for Twitter Login to work

Don`t copy text!