Sindromul ovarelor polichistice: 10 strategii naturale de vindecare

  • 110
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    110
    Shares

Sindromul ovarelor polichistice (PCOS)este o tulburare a dezechilibrului hormonal la femei. Aceasta stare de sanatate devastatoare are un impact negativ asupra sanatatii unei femei, capacitatii ei de a avea un copil si aspectului sau fizic. Din fericire, exista numeroase strategii naturale pentru a preveni si imbunatati simptomele ovarelor polichistice prezentate in detaliu in acest articol, precum si cele mai bune strategii de testare pentru sanatatea hormonilor.

Sindromul ovarelor polichistice se caracterizeaza prin probleme cronice de ovulatie, menstruatie neregulata si exces de hormoni masculini (androgeni). Femeile cu ovare polichistice pot avea ovare largite cu mici chisturi pe marginile exterioare (ovare polichistice). Sindromul ovarelor polichistice este una dintre cele mai frecvente tulburari endocrine care afecteaza femeile de astazi. Aproximativ 1 din 10 femei la varsta fertila au PCOS. Este cea mai frecventa cauza a infertilitatii anovulatorii.

Simptomele PCOS includ infertilitatea, menstruatii neregulate sau ratate, hormonii masculi crescuti, cresterea excesiva a parului, pierderea parului sau subtierea parului si unitatea sexuala scazuta. Cresterea in greutate, dificultati de a pierde in greutate, acnee si oboseala sunt comune la femeile cu PCOS. Multe femei cu PCOS prezinta de asemenea anxietate si depresie cauzate sau exacerbate de PCOS.

Simptomele ovarelor polichistice

Sindromul ovarelor polichistice este o tulburare eterogena, deoarece nu toate femeile au toate simptomele asociate cu tulburarea. Simptomele PCOS pot varia foarte mult. De exemplu, nu toate femeile vor dezvolta chisturi in ovarele lor, asa cum implica si denumirea “PCOS”.

Simptomele de PCOS pot include infertilitate, menstruatii neregulate sau pierdute, hormoni masculini crescuti, si apetit sexual scazut. Femeile cu PCOS pot avea crestere in greutate, dificultati in scaderea in greutate, acnee, rezistenta la insulina, oboseala si modificari ale dispozitiei. Depresia, anxietatea si tulburarea bipolara apar mai frecvent la femeile cu PCOS.

Cresterea anormala a parului (hirsutism) si cheliere sau subtierea parului sunt simptome comune ale PCOS. Hirsutismul este cauzat atunci cand foliculii de par sunt expusi la niveluri ridicate de androgeni hormonali masculini in sange si / sau in foliculul de par in sine.

PCOS si rezistenta la insulina

Aproximativ 50-70% dintre femeile cu PCOS au rezistenta la insulina. Obezitatea si anomaliile lipidice insotesc adesea PCOS, crescand riscul de a dezvolta diabet sau boli cardiovasculare.

Inflamatia cronica si stresul oxidativ contribuie in mod semnificativ la dezvoltarea PCOS. Femeile cu PCOS au adesea niveluri ridicate de glicozilare (AGE).

Care este diferenta dintre PCOS si endometrioza?

Multe femei sufera atat de sindromul ovarelor polichistice, cat si de endometrioza. Aceste conditii au simptome care se suprapun, dar exista diferente clare intre cele doua. Endometrioza este afectata de hormoni, dar nu este o afectiune hormonala precum PCOS.

Endometrioza este o afectiune in care tesutul care formeaza mucoasa uterului se gaseste in cavitatea pelviana. Tesutul poate fi gasit pe ovare, ligamente, vezica, intestin si peritoneu (mucoasa cavitatii abdominale care acopera organele). Acest tesut provoaca reactii cronice, inflamatorii care pot duce la dureri extreme si cicatrizari.

Atat endometrioza cat si PCOS provoaca mentruatii neregulate care sunt grele si dureroase. Problemele cutanate, cresterea anormala a parului, durerea pelvina cronica si infertilitatea sunt frecvente in ambele conditii. 

Cauzele sindromului ovarelor polichistice

Desi nu exista o cauza clara, exista numerosi factori care pot contribui la PCOS. Acesti factori includ inflamatia, dezechilibrele hormonale, rezistenta la insulina, istoricul familial al PCOS (anumite gene pot fi legate de PCOS), sindromul metabolic si diabetul de tip 1 si de tip 2 sunt asociate cu PCOS.

Aceste influente au fost asociate cu PCOS si trebuie abordate pentru a imbunatati PCOS. Sa ne uitam mai indeaproape la cateva dintre acestea.

Inflamatie cronica

Este din ce in ce mai clar ca inflamatia cronica joaca un rol central in dezvoltarea PCOS. Inflamatia apare atunci cand sistemul imunitar innascut al organismului reactioneaza la substante straine pentru a va proteja corpul de o amenintare perceputa. Femeile cu PCOS au niveluri mai ridicate de markeri inflamatorii in testele de sange.

Inflamatia cronica este o inflamatie sistemica scazuta care apare atunci cand corpurile noastre sunt expuse in mod repetat la diversi factori si influente. Ca rezultat, mediatorii inflamatori sunt produsi in tot corpul si pot coplesi sistemul imunitar.

Continuarea stimulului inflamator are ca rezultat recrutarea mai multor celule albe din sange, cresterea inflamatiei si modificari ale celulelor. Celulele albe din sange vor ataca in cele din urma organele interne sau alte tesuturi si celule. Acest raspuns inflamator continua pana cand este abordat factorul care provoaca inflamatia.

Rezistenta la insulina

Rezistenta la insulina contribuie in mod semnificativ la sindromul ovarelor polichistice. Insulina este un hormon puternic care reglementeaza metabolismul. Este produsa in pancreas si permite celulelor sa utilizeze zahar pentru energie. Cu rezistenta la insulina, celulele devin rezistente la actiunea insulinei. Apoi, zaharul din sange creste si corpul dumneavoastra produce mai multa insulina. Excesul de insulina poate creste productia de androgen, provocand dificultati in ovulatie.

Nivelurile ridicate de insulina sunt foarte daunatoare organismului. Excesul de insulina si de zahar din sange determina dezechilibre hormonale. Acest lucru este legat de cresterea in greutate, lipsa de ovulatie, infertilitate, diabet, boli cardiovasculare si cancer.

Dezechilibrele zaharului din sange creeaza stres pe corp si provoaca eliberarea de adrenalina si cortizol. Cortizolul si progesteronul sunt facute din hormonul pregnenolon. Cand corpul are nevoie de cortizol, productia de progesteron este sacrificata. Acest lucru duce la niveluri mai ridicate de estrogen. Cresterea productiei de cortizol este legata de PCOS.

AGE

Femeile cu PCOS au, de asemenea, niveluri ridicate de glicozilare (AGE) sau glicotoxine. AGE-urile sunt molecule foarte reactive formate dupa glicarea lipidelor si a proteinelor. AGE sunt compusi care se formeaza in organism si exista si in alimente.

Produsele glicotoxine contribuie la dezvoltarea ovarelor polichistice, precum si la consecintele acesteia. AGE provoaca inflamatii si stres oxidativ, daunand tesutului în tot corpul. Ele sunt implicate în procesul de îmbătrânire și de dezvoltare a diabetului zaharat, aterosclerozei, fertilitătii feminine și a cancerului. Principalele surse ale AGE-S sunt dieta americana standard (SAD) sau dieta occidentala, fast food si fumatul.

Complicatiile ovarelor polichistice

Exista multe complicatii potentiale ale PCOS. Acestea includ:

  • Infertilitate
  • Diabetul gestational sau tensiunea arteriala indusa de sarcina
  • Pierderea de sarcina sau nasterea prematura
  • Steatohepatita sterila: o inflamatie severa a ficatului provoaca acumularea de grasimi in ficat
  • Sindrom metabolic: un grup de afectiuni care includ hipertensiune arteriala, hiperglicemie crescuta si niveluri anormale de colesterol sau trigliceride care cresc semnificativ riscul de aparitie a bolilor cardiovasculare
  • Diabetul de tip 2 sau prediabetele
  • Apnee de somn
  • Depresie, anxietate si tulburari de alimentatie
  • Sangerari uterine anormale
  • Cancerul mucoasei uterine (cancer endometrial)

Tratamente conventionale pentru sindromul ovarelor polichistice

Exista mai multe optiuni pentru tratamentul conventional al ovarelor polichistice. Pentru a regla ciclul menstrual al femeii, medicii pot recomanda anticonceptiomale sau terapia cu progestin pentru a-si regla hormonii și menstruatia.

Metformina este adesea prescrisa pentru scaderea nivelurilor de insulina. Medicamentele hormonale injectabile numite Gonadotropine pot fi, de asemenea, utilizate.

Pentru cresterea excesiva a parului, medicii recomanda pilulele contraceptive sau spironolactona, un medicament care blocheaza efectele androgenului asupra pielii. Spironolactona poate provoca malformatii congenitale. O crema numita Eflornithine sau electroliza poate fi, de asemenea, utilizata pentru a reduce cresterea excesiva a parului.

Aceste metode conventionale pot fi ineficiente si pot avea efecte secundare nedorite, cum ar fi sindromul post-nastere. Din fericire, exista multe strategii naturale pentru PCOS fara toate efectele secundare negative.

Strategii naturale pentru a preveni si imbunatati PCOS

Exista multe strategii naturale pentru prevenirea si imbunatatirea PCOS. Consumul unei diete antiinflamatoare bogate in nutrienti este esentiala pentru reducerea inflamatiei, imbunatatirea sensibilitatii la insulina si echilibrarea zaharului din sange.

Alte strategii sunt pierderea excesului de greutate, echilibrarea hormonilor, evitarea compusilor cu tulburari endocrine, reducerea nivelurilor ridicate de cortizol si suplimentarea cu N-acetilcisteina, acizii grasi omega-3, vitamina D si inozitolul.

Dieta anti-inflamatoare

Daca inflamatia este un factor major in PCOS, este esential sa consumam o dieta antiinflamatoare. Eliminarea alimentelor care provoaca inflamatii si inlocuirea acestora cu alimente antiinflamatoare ajuta la reducerea inflamatiei si la echilibrarea hormonilor.

O dieta antiinflamatoare imbunatateste, de asemenea, sensibilitatea la insulina, echilibreaza nivelurile de zahar din sange, reduce toxinele, asigura substantele nutritive necesare si sustine nivelurile pH-ului sanguin.

Alimente recomandate

Alimentele pe care ar trebui sa le consumati la o dieta antiinflamatoare sunt alimente organice, neprelucrate. Este important sa se manance alimente organice deoarece pesticidele pot afecta estrogenul si alti hormoni.

Includerea unei varietati de fructe si legume cu carbohidrati scazut sau mediu este o parte importanta a unei diete antiinflamatoare. Fructele cu indice glycemic scazut includ fructe de padure, lamai si limes.

Legumele crucifere, cum ar fi broccoli, conopida, varza si varza de Bruxelles contin niveluri ridicate de fitoestrogeni. Aceste legume concureaza pentru a ocupa site-urile receptorilor de estrogen pentru a impiedica estrogenul sa isi exercite efectele asupra celulei.

Consumati grasimi sanatoase la fiecare masa. Grasimile sanatoase se gasesc in nuca de cocos, masline, avocado si in unt. Aceste grasimi sanatoase reprezinta o sursa eficienta de combustibil pentru a combate inflamatia organismului.

Alimente de evitat

Alimentele care contribuie la inflamatie si stresul oxidativ trebuie eliminate din dieta. Cele mai multe dintre aceste alimente sunt din dieta americana standard.

Alimentele inflamatorii sunt zaharuri si carbohidrati rafinati si orice alimente care sunt usor metabolizate in zahar (alimente cu indice glicemic ridicat). Aceste alimente cresc reglarea inflamatiei si creeaza aciditate suplimentara in tesuturi.

Produsele lactate conventionale si glutenul trebuie evitate. Gluten si cazeina A1, o proteina gasita in lactatele conventionale, stimuleaza eliberarea citokinelor inflamatorii si afecteaza functia imuna.

Alimentele procesate contin aditivi toxici si conservanti. Uleiurile vegetale prelucrate, cum ar fi canola, strugurii, produc inflamatie si ar trebui, de asemenea, eliminate. Evitarea acestor alimente si inlocuirea lor cu alimente antiinflamatorii este o strategie critica pentru PCOS.

Greutatea in exces

Obezitatea, in special in zona abdominala, contribuie si agraveaza PCOS. De la 35% la 80% dintre femeile cu sindromul ovarelor polichistice sunt supraponderale.

Exista cativa pasi pe care ii puteti lua pentru a pierde excesul de greutate. Imbunatatirea sensibilitatii la insulina si echilibrarea microbiomei intestinale reprezinta primii pasi importanti pentru scaderea in greutate.

Urmand o dieta antiinflamatoare descrisa mai sus, este o modalitate puternica de a pierde excesul de greutate, de a reduce inflamatia si de a echilibra hormonii care pot contribui la cresterea in greutate. De asemenea, trebuie sa practicati zilnic sport pentru a ajuta la arderea excesului de grasimi si pentru a va vindeca intestinul.

Exercitarea, in special antrenamentul cu interval de intensitate mare (HIIT), este important pentru mentinerea unei greutati sanatoase si imbunatatirea tonusului muscular. Exercitiile pe intregul corp sunt efectuate secvential la intensitate ridicata pentru perioade scurte de timp, cu o mica odihna intre seturi. 

Imbunatatiti sensibilitatea la insulina si echilibrati nivelul de zahar din sange

Rezistenta la insulina este strans legata de sindromul de ovar polichistic. Este esential sa se imbunatateasca sensibilitatea la insulina si sa se echilibreze nivelurile de zahar din sange pentru a preveni si imbunatati PCOS.

Consumul de alimente bogate in glicemie, cum ar fi zaharurile rafinate si carbohidratii, determina cresterea rapida a zaharului din sange. Cand creste zaharul din sange, insulina este eliberata din pancreas pentru a muta zaharul din sange in celule. Acest varf al insulinei duce la o scadere rapida a zaharului din sange si la o crestere a cortizolului.

Aceste fluctuatii masive de insulina si cortizol cauzeaza inflamatie prin producerea de citokine inflamatorii. Citokinele inflamatorii pot interfera cu semnalizarea insulinei, ducand la cresterea rezistentei la insulina si la cresterea glicemiei in sange.

Exista multi pasi pe care ii puteti lua pentru a imbunatati rezistenta la insulina si pentru a va echilibra nivelul de zahar din sange. Consumul unei diete antiinflamatoare de vindecare, asa cum s-a discutat mai sus, este esentiala. Alte etape includ optimizarea somnului, cresterea nivelurilor de vitamina D, corectarea problemelor tiroidiene si minimizarea stresului. 

Balanta nivelului hormonal

PCOS promoveaza o stare hiperestrogena. Lipsa ovulatiei duce la niveluri ridicate de estrogen si progesteron insuficient. Expunerea constanta a estrogenului si lipsa de progesteron pot cauza ca endometrul sa devina excesiv de ingrosat. Acest lucru duce la sangerari grele si / sau neregulate. In timp, acest lucru poate duce la cancer endometrial.

Fem Protect este un supliment excelent pentru echilibrarea naturala a hormonilor. Fem Protect are, de asemenea, DIM si crizina pentru protectia si sustinerea activitatii benefice a aromatazei estrogenice. Aromataza este enzima responsabila de conversia androgenilor in estrogen. Activitatea aromatazei este scazuta la femeile cu PCOS. Imbunatatirea activitatii aromatazei poate fi o strategie eficienta pentru femeile cu PCOS, in special cele cu obezitate.

Fem Protect include resveratrol si EGCg din ceaiul verde pentru protectie antioxidanta. Vitaminele B6, B12 si folatul promoveaza diferentierea celulelor, care includ magneziu si calciu pentru a sustine sanatatea oaselor si a hormonilor. Vitamina B6 poate ajuta la stimularea progesteronului pentru a echilibra excesul de estrogen. Vitamina B6, impreuna cu vitaminele B1 si B2, ajuta enzimele hepatice la indepartarea excesului de estrogen din organism.

Compusii care provoaca disfunctie endocrina

Femeile cu PCOS si alte tulburari hormonale sunt foarte sensibile la compusii care provoaca disfunctie endocrina (EDC). Toxinele de mediu, cum ar fi dioxinele, pesticidele, bifenilii policlorurati (PCB), parabenii si ftalatii, sunt toti EDC-urile. Expunerea la acesti compusi duc la perturbarea hormonilor si contribuie la PCOS si alte tulburari hormonale.

Materialele plastice sunt unul dintre principalii vinovati ai ECD. Materialele plastice contin substante xenoestrogenice. Xenoestrogenii sunt compusi artificiali care mimeaza efectele estrogenului natural in corpul nostru. Xenoestrogenii contribuie la estrogenul in exces si se depun in celulele adipoase unde sunt rezistente la defectare. Aceste toxine periculoase se scurg in apa sau in ceva incalzit in plastic.

Bisfenolul A (BPA) este un xenoestrogen gasit in materialele plastice si pe captuseala cutiilor. Niveluri mai ridicate de BPA au fost gasite la femeile cu PCOS. BPA este asociat cu niveluri in exces de androgeni si cu rezistenta la insulina la femeile cu PCOS.

Pe langa evitarea materialelor plastice, ar trebui sa evitati carnea cdin crescatorii si lactatele, izoflavonoidele de soia, zaharurile, aditivii, conservantii, berea si alimentele procesate. Alegeti alimente organice si fara hormoni. Cautati cutii si sticle “fara BPA” si verificati ingredientele din produsele de ingrijire personala.

Reducerea nivelurilor ridicate de cortizol

Excesul de androgen la femeile cu PCOS poate fi din ovare sau din glandele suprarenale. “PCP suprarenale” este cresterea hormonilor androgenici de catre glandele suprarenale care cauzeaza simptome asemanatoare cu ovare polichistice. Se estimeaza ca 20-30% dintre femeile cu PCOS au exces de androgen suprarenal.

Cresterea productiei de cortizol din metabolizarea modificata a cortizolului poate provoca sindromul ovarelor polichistice. Nivelele crescute de cortizol pot contribui, de asemenea, la PCOS prin provocarea dezechilibrelor hormonale.

Stresul cronic este unul dintre cei mai mari factori pentru cresterea nivelului de cortizol. Stresul cronic poate fi cauzat de dieta excesiva, excesul de exercitii fizice, lipsa somnului adecvat, orele lungi de munca si alti factori de stil de viata. Poate fi si factori interni de stres, cum ar fi infectii cronice, inflamatii, boli autoimune si toxine de mediu.

Inozitol

Inozitolul este un compus natural care ajuta la depozitarea si metabolizarea aminoacizilor. Este o componenta importanta a ciclului de acid citric, care determina transformarea alimentelor in energie. Inositolul poate imbunatati aspectele metabolice, hormonale si reproductive ale PCOS.

Exista noua forme de inozitol. Cel mai abundent stereoizomeri de inozitol, mioinozitol (MI) si D-chiro-inozitolul (DCI), s-au dovedit a reduce rezistenta la insulina, imbunatatirea functiei ovariene si de a reduce nivelurile de androgeni la femei cu PCOS. Sursele alimentare ale acestor inozitol includ ficat de vita, fasole, nuci, germeni de grau, ovaz, pepene galben si fructe citrice proaspete (cu exceptia lamailor).

Acizi grasi omega-3

PCOS este asociat cu inflamatie, stres oxidativ si dezechilibre hormonale. Oasele grase Omega-3 sunt grasimi esentiale care ajuta la reducerea inflamatiei si la reglarea productiei hormonale. Acesti acizi grasi importanti imbunatatesc, de asemenea, sensibilitatea la insulina, care este benefica pentru PCOS.

O sursa excelenta de acizi grasi Omega-3 este ProOmega CRP. ProOmega CRP are 1260 mg de EPA si DHA, uleiuri de peste concentrat Omega-3. De asemenea, contine curcumina optimizata, L-Glutation si N-acetilcisteina (NAC). Aceasta combinatie unica face ProOmega CRP unul dintre cele mai puternice suplimente disponibile pentru reducerea rapida a inflamatiei si stresului oxidativ.

Exista, de asemenea, surse alimentare de acizi grasi omega-3. Pestii grasi, cum ar fi somonul si sardinele, carnea de la animale crescute cu iarba, ouale crescute pe pasune, nucile si semintele (semintele de in, canepa si chia) contin acizi grasi omega-3. Semintele de in, canepa si chia au avantajul suplimentar de a imbunatati nivelul de estrogen in organism.

Vitamina D

Aproximativ 70% -80% dintre femeile cu PCOS sunt deficitare in vitamina D. Nivelurile scazute ale vitaminei D sunt corelate in mod semnificativ cu rezistenta la insulina la femeile cu PCOS.

D3 este forma biologic activa a vitaminei D. Este mai puternica in cresterea si mentinerea concentratiilor de vitamina D decat D2. Intervalul ideal pentru nivelurile de vitamina D3 este intre 50-80 ng / ml.

Vitamina D3 este creata in piele ca raspuns la expunerea la soare. Majoritatea oamenilor ar trebui sa vizeze sa ia 15-20 de minute de expunere la soare zilnic.

In plus fata de expunerea la soare exista surse alimentare de vitamina D. Cele mai bune surse de alimentare sunt somon si peste gras, ulei de ficat de cod, unt si branza, galbenusuri de ou, ciuperci si ficat de vita.

Este dificil sa obtineti cantitati adecvate de vitamina D de la soare si alimente, mai ales daca deja aveti deficienta in aceasta vitamina critica. Suplimentele pot asigura ca o sursa de vitamina D. De asemenea, este important sa se pastreze vitaminele D3 si K2 in echilibru, care se poate face prin a lua o vitamina D3 / supliment K2 , cum ar fi D3 / K2.

Concluzie:

Sindromul ovarului polichistic (PCOS) este cea mai frecventa afectiune endocrina la femei. Aceasta afectiune poate avea un impact devastator asupra sanatatii femeii si a aspectului ei.

PCOS se caracterizeaza prin probleme cronice cu ovulatie, disfunctie menstruala si exces de hormoni masculini (androgeni). Femeile cu PCOS au adesea ovare polichistice.

Exista numeroase simptome si complicatii ale PCOS. Acestea includ infertilitatea, perioadele neregulate sau pierdute, hormonii masculi crescuti, cresterea excesiva a parului, modelele masculine de chelie sau subtierea parului si unitatea sexuala scazuta. Cresterea in greutate, dificultati de a pierde in greutate, acnee, anxietate, depresie si oboseala sunt comune cu PCOS.

Surse medicale:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3872139/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17304034

https://courses.washington.edu/conj/bess/reproductive/pcos.htm

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27412301

https://www.mayoclinic.org/es-es/diseases-conditions/pcos/symptoms-causes/syc-20353439

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3704564/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4392749/

https://academic.oup.com/jcem/article/96/3/E480/2597282

https://academic.oup.com/jcem/article/88/12/5907/2661502

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4669857/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4306416/

(Visited 1.605 times, 1 visits today)

  • 110
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    110
    Shares

Related posts

Leave a Comment