Daca luati vitaminele in acest fel sunt mult mai eficiente: conteaza si unde le depozitati

  • 114
  • 1
  •  
  •  
  •  
    115
    Shares

Eficienta vitaminelor poate creste daca urmati sfaturile de mai jos.

Recent, s-a pus un accent mult mai mare pe stimularea imunitatii, motiv pentru care vitaminele au iesit in prim plan. Cu toate acestea, multi nu stiu ca eficacitatea lor poate fi chiar crescuta, iar acest lucru necesita doar cateva mici modificari.

Vitaminele sunt compusi organici esentiali pentru viata. Cu toate acestea, in multe cazuri corpul uman nu le poate produce sau doar in cantitati foarte mici, de aceea este important sa le inlocuim.

Despre vitamina D sau C citeste aici Studiul constata ca deficitul de vitamina D creste riscul de infectie cu COVID-19 cu 77% sau Vitamina C – importanta, efecte si surse alimentare

Iata cateva sfaturi cu privire la eficienta vitaminelor

Nu doar prin alimente putem obtine vitamine

Cel mai ideal mod in care oamenii pot obtine nutrientii de care au nevoie este o dieta adecvata si echilibrata. Acest lucru, desi este simplu, inca se confrunta cu multe obstacole in practica. Acesta este motivul pentru care oamenii sufera adesea de deficit de vitamine, care se poate manifesta in mai multe moduri: oboseala, caderea parului sau prezenta frecventa a unor boli minore pot indica o astfel de afectiune.

Multi oameni aleg preparate si suplimente alimentare preparate artificial, cumparate in magazine naturiste sau farmacii, care pot fi utilizate pentru a completa nutrienti importanti, dar nu conteaza cum le luam. Nu este recomandabil sa ingerati toate vitaminele odata dimineata, deoarece este mai bine sa alegeti capsule separate in loc de preparate multivitamine.

Este important sa solicitati asistenta medicala

Oricine doreste sa-si completeze vitaminele din corp este sfatuit sa faca mai intai un test de sange. Pe baza acestui fapt, este usor sa se filtreze ce substante nutritive sunt la niveluri optime si ce sunt necesare pentru suplimentarea De asemenea, este recomandabil sa consultati un medic despre doza inainte de a lua vitamina, deoarece consumul excesiv sau inadecvat al acestora poate fi daunator, poate dezvolta hipervitaminoza sau pur si simplu nu poate fi absorbit. In timpul consultatiei medicale, bolile din familie pot fi, de asemenea, luate in considerare, deoarece in multe cazuri problema poate fi prevenita prin aportul adecvat de vitamine.

Cel mai simplu mod de a creste eficacitatea vitaminelor luate sub forma de capsule este sa le luati intotdeauna cu mesele. Duffy MacKay, un expert in nutritie la Council for Responsible Nutrition , a declarat ca in timpul consumului de alimente, procesele digestive care ajuta sa absorbi substantele nutritive din alimente iau viteza astfel este bine sa iei vitaminele in timpul mesei. Este important sa nu luati niciodata o vitamina pe stomacul gol sau daca nu mancati imediat dupa aceea, deoarece substante precum fierul pot provoca chiar greata si nu le ajuta sa fie absorbite. 

Pe baza solubilitatii lor, vitaminele pot fi impartite in doua grupe: exista vitamine liposolubile si solubile in apa. In timp ce vitaminele solubile in apa, cum ar fi vitaminele B si C, sunt excretate in urina, omologii lor solubili in grasimi, precum vitaminele A, D, E si K, sunt stocate de organism, se pot acumula si pot fi daunatoare o doza prea mare.

Potrivit unui studiu , vitaminele liposolubile ar trebui luate cu grasimi, astfel incat iaurtul sau avocado, de exemplu, sunt o alegere buna pentru micul dejun. Conform cercetarilor, un mic dejun bogat in grasimi creste absorbtia vitaminelor cu 32%.

Cand este recomandata sa fie luate vitaminele pentru a creste eficienta vitaminelor?

Se recomanda administrarea vitaminelor B la inceputul zilei, in timpul micului dejun, deoarece ofera energie suplimentara organismului. Cu toate acestea, se recomanda programarea vitaminelor care contin magneziu seara, deoarece provoaca o stare sedativa si somnolenta la multi oameni.

De asemenea, aveti grija cand amestecati diferite vitamine, deoarece acestea afecteaza absorbtia reciproca. Aportul de fier si zinc, sau fier si calciu impreuna, este mult mai mult un obstacol unul fata de celalalt, dar vitaminele D si K sunt mult mai eficiente impreuna decat separat. Acelasi lucru se poate spune si pentru perechea de fier si vitamina C, deoarece acestea sporesc absorbtia reciproca. Nu intamplator unele vitamine si minerale pot fi obtinute intr-un singur preparat. Cand luati alte tipuri de medicamente de uz medical, merita, de asemenea, sa aveti grija cat de mult din acesta intra in organism. Calciul, de exemplu, inhiba absorbtia medicamentelor tiroidiene, dar merita, de asemenea, sa luati vitaminele C si B12 in cateva ore de la mancare. Unele cercetari sugereaza ca grapefruitul poate afecta negativ absorbtia vitaminelor.

De asemenea, puteti ajuta foarte mult in eficacitatea lor, stocand capsulele in mod corespunzator. Probioticele trebuie pastrate la rece in frigider. Locurile reci si intunecate sunt cele mai ideale pentru capsulele din ulei de peste bogate in grasimi omega-3. Acest lucru este valabil in general pentru toate vitaminele, este important sa le pastrati protejate de lumina soarelui, racoroase sau la temperatura camerei.

(Visited 988 times, 1 visits today)

  • 114
  • 1
  •  
  •  
  •  
    115
    Shares
  •  
    115
    Shares
  • 114
  •  
  • 1
  •  
  •  

Related posts

Leave a Comment