Cele mai bune 8 diuretice naturale de consumat sau de baut

Daca ti-a placut articolul, apreciaza-l cu un share!

Diureticele sunt substante care cresc cantitatea de urina pe care o produceti si va ajuta organismul sa scape de excesul de apa.

Acest exces de apa se numeste retentie de apa. Va poate face sa va simtiti „umflat” si sa va umflati picioarele, gleznele, mainile si picioarele.

Diferiti factori pot cauza retentia de apa, inclusiv unele afectiuni grave de sanatate subiacente, cum ar fi bolile de rinichi si insuficienta cardiaca.

Cu toate acestea, multi oameni se confrunta cu o retinere usoara de apa din cauza unor lucruri precum modificarile hormonale, ciclul menstrual sau pur si simplu inactivitatea pentru perioade lungi de timp, cum ar fi in timpul unui zbor lung.

Daca aveti retentie de apa din cauza unei stari de sanatate sau daca aveti retentie brusca si severa de apa, trebuie sa solicitati imediat sfatul medicului dumneavoastra.

Cu toate acestea, pentru cazurile de retentie usoara de apa care nu sunt cauzate de o afectiune de baza, pot exista unele alimente si suplimente care pot ajuta.

Iata primele 8 diuretice naturale si o privire asupra dovezilor din spatele fiecaruia.

1. Cafea

Cafeaua este o bautura foarte populara care a fost asociata cu unele beneficii impresionante pentru sanatate.

Este, de asemenea, un diuretic natural, in principal datorita continutului sau de cofeina (1 ).

Se stie ca dozele mari de cofeina intre 250-300 mg (echivalentul a aproximativ doua pana la trei cani de cafea) au un efect diuretic (2).

Aceasta inseamna ca consumul de cateva cani de cafea ar putea determina o crestere a productiei de urina.

Cu toate acestea, o portie standard de cafea, sau aproximativ o ceasca, este putin probabil sa contina suficienta cofeina pentru a avea acest efect.

In plus, daca sunteti un consumator obisnuit de cafea, este posibil sa dezvoltati o toleranta la proprietatile diuretice ale cofeinei si sa nu experimentati niciun efect (2,3).

2. Extract de papadie

Extractul de papadie, cunoscut si sub denumirea de Taraxacum officinale, este un supliment popular din plante, adesea luat pentru efectele sale diuretice naturale. (4,5).

Se spune ca are un potential diuretic datorita continutului ridicat de potasiu al plantei de papadie ( 6 ).

Consumul de alimente bogate in potasiu semnaleaza rinichilor tai sa elibereze mai mult sodiu si apa (7).

Acesta poate fi un lucru bun, deoarece majoritatea dietelor moderne sunt foarte bogate in sodiu si sarace in potasiu, ceea ce poate provoca retentie de lichide (8).

Teoretic, continutul ridicat de potasiu al papadiei inseamna ca acest supliment te poate ajuta sa elimini excesul de apa cauzat de un aport ridicat de sodiu.

Cu toate acestea, continutul real de potasiu al papadiei poate varia, la fel si efectele acestuia ( 6 ).

Studiile pe animale care investigheaza efectele diuretice ale papadiei au gasit rezultate mixte (4 ).

Exista doar cateva studii asupra efectelor sale asupra oamenilor. Cu toate acestea, un mic studiu uman a constatat ca administrarea unui supliment de papadie a crescut cantitatea de urina produsa in cele cinci ore dupa administrarea suplimentului (9).

In general, se cunosc putine despre efectele diuretice ale papadiei la oameni, asa ca sunt necesare mai multe studii (4).

3. Coada calului

Coada-calului este un remediu pe baza de plante obtinut din planta coada-calului de camp, sau Equisetum arvense .

A fost folosit ca diuretic de ani de zile si este disponibil comercial atat sub forma de ceai, cat si sub forma de capsule.

In ciuda utilizarii sale conventionale, foarte putine studii l-au examinat (10).

Un mic studiu pe 36 de barbati a constatat ca coada-calului a fost la fel de eficienta ca si hidroclorotiazida medicamentului diuretic (11).

Desi coada-calului este in general considerata sigura, nu este recomandata pentru utilizare pe termen lung. De asemenea, nu ar trebui sa fie luat de persoanele care au o afectiune preexistenta, cum ar fi boli de rinichi sau diabet (12).

Sunt necesare mai multe studii pentru a confirma efectele sale diuretice (10).

Retineti ca remediile pe baza de plante pot contine si cantitati variate din ingredientul lor activ, astfel incat efectele lor pot varia.

4. Patrunjel

Patrunjelul a fost folosit de multa vreme ca diuretic in medicina populara. In mod traditional, a fost preparat ca un ceai si luat de mai multe ori pe zi pentru a reduce retentia de apa (10).

Studiile la sobolani au aratat ca poate creste fluxul de urina si poate exercita un efect diuretic usor (13).

Cu toate acestea, niciun studiu uman nu a examinat cat de eficient este patrunjelul ca diuretic.

Ca urmare, nu se stie in prezent daca are acelasi efect la oameni si, daca da, ce doze sunt cele mai eficiente.

Lectura suplimentara: Ceai de patrunjel – remediu pentru anemie, infectii urinare, pietre la rinichi

5. Hibiscus

Hibiscusul este o familie de plante cunoscute pentru producerea de flori frumoase si viu colorate.

O parte a acestei plante, cunoscuta sub denumirea de calici, a fost folosita in mod obisnuit pentru a face un ceai medicinal.

Desi exista dovezi limitate, se spune ca ceaiul are o serie de beneficii pentru sanatate, inclusiv scaderea tensiunii arteriale la persoanele cu hipertensiune arteriala (14).

De asemenea, este promovat ca un diuretic si un remediu eficient pentru retentia usoara de lichide.

Pana acum, unele studii de laborator si animale au indicat ca poate avea un efect diuretic usor (15,16).

Un studiu din Thailanda a dat la 18 persoane 3 grame de hibiscus in ceai pe zi, timp de 15 zile. Cu toate acestea, au descoperit ca acest lucru nu a avut niciun efect asupra productiei de urina (14).

In general, rezultatele au fost mixte. In ciuda faptului ca au observat un efect diuretic la animale, studiile mici la persoanele care iau hibiscus nu au reusit pana acum sa arate niciun efect diuretic (14 ,17).

6. Chimen

Chimenul este o planta cunoscuta si sub numele de fenicul meridian sau chimen persan.

Este adesea folosit ca condiment in gatit, in special in alimente precum painea, prajiturile si deserturile.

Terapiile antice care folosesc plantele ca medicamente, cum ar fi Ayurveda in India, folosesc chimion pentru o varietate de scopuri medicinale, inclusiv tulburari digestive, dureri de cap si greturi matinale (18).

In medicina marocana, chimenul este folosit si ca diuretic.

Un studiu la sobolani a constatat ca administrarea extractului de chimen sub forma lichida a crescut semnificativ productia de urina in 24 de ore (19).

Totusi, acesta este singurul studiu privind efectele diuretice ale chimenului, asa ca sunt necesare mult mai multe cercetari inainte de a dovedi efectele sale diuretice, in special la om.

7. Ceai negru si verde

Atat ceaiul negru, cat si cel verde contin cofeina si pot actiona ca diuretice naturale.

La sobolani, ceaiul negru s-a dovedit a avea un efect diuretic usor. Acest lucru a fost atribuit continutului sau de cofeina (20).

Cu toate acestea, ca si in cazul cafelei, puteti dezvolta o toleranta la cofeina din ceai.

Aceasta inseamna ca efectul diuretic este probabil sa apara numai la persoanele care nu beau ceai in mod regulat (3).

8. Nigella Sativa

Nigella sativa , cunoscuta si sub denumirea de „chimen negru”, este un condiment promovat pentru proprietatile sale diuretice naturale.

Studiile pe animale au aratat ca extractul de Nigella sativa poate creste productia de urina si poate scadea tensiunea arteriala la sobolanii cu hipertensiune arteriala (22,23,24).

Acest efect poate fi explicat partial prin efectele sale diuretice (25).

Cu toate acestea, nu au fost efectuate studii pe oameni. Prin urmare, nu este clar daca Nigella sativa are un efect diuretic la persoanele sau animalele care nu au hipertensiune arteriala.

In plus, dozele utilizate in studii au fost mult mai mari decat cantitatile pe care le-ati obtine prin adaugarea acestei plante la alimente (25).

Alte modalitati de a reduce retentia de apa cu diuretice naturale

Alte strategii va pot ajuta, de asemenea, sa reduceti retentia de lichide.

Acestea includ:

  • Exercitii fizice: Activitatea fizica va poate ajuta sa scapati de lichidul suplimentar prin cresterea fluxului de sange catre tesuturi si facandu-va sa transpirati (26,27).
  • Cresteti-va aportul de magneziu: magneziul este un electrolit care ajuta la reglarea echilibrului fluidelor. S-a demonstrat ca suplimentele de magneziu ajuta la reducerea retentiei de lichide la femeile cu sindrom premenstrual (28).
  • Mananca alimente bogate in potasiu: consumul de alimente bogate in potasiu poate creste productia de urina si poate scadea nivelul de sodiu, reducand retentia de lichide (29).
  • Ramaneti hidratat: Unii oameni cred ca deshidratarea va poate creste riscul de retentie de apa (32).
  • Consumati mai putina sare: o dieta bogata in sare poate promova retentia de lichide (30 ,31).

Cuvant final

Includerea unora dintre aceste diuretice naturale in dieta poate ajuta la retentia usoara de lichide.

Cu toate acestea, multe dintre ele nu au dovezi solide pentru efectele lor, asa ca pot fi putin gresite.

Acestea fiind spuse, combinarea unora dintre ele cu alte schimbari sanatoase, cum ar fi sa mananci sanatos, sa faci sport si sa bei suficienta apa, te poate ajuta sa scapi de aceasta senzatie de umflare.

(Visited 502 times, 1 visits today)

Daca ti-a placut articolul, apreciaza-l cu un share!

Lasă un răspuns

Specify Twitter Consumer Key and Secret in the Super Socializer > Social Login section in the admin panel for Twitter Login to work

Don`t copy text!