Cum sa cresti numarul scazut de trombocite – 19 remedii naturiste

  • 291
  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  
    292
    Shares

Trombocitele sunt cele mai mici celule sanguine care ajuta la procesul de coagulare a sangelui. Ca atare, scaderea numarului de trombocite este adesea asociata cu sangerari anormale.

Numar scazut de trombocite, denumit medical trombocitopenie, este o tulburare de sanatate in care exista o cantitate anormal de mica de trombocite din sange.

Trombocitele circula in sistemul circulator sanguin cu o durata medie de viata de 5 pana la 9 zile.

Un numar sanatos si normal de trombocite la un om sanatos variaza de la 150.000 pana la 450.000 de trombocite pe microlitru de sange. Cand numarul de trombocite scade sub 150.000 de trombocite pe microlitru de sange, o astfel de situatie este considerata un numar scazut de trombocite.

Cele trei cauze majore ale numarului scazut de trombocite sunt:

Cele trei cauze majore ale numarului scazut de trombocitesunt:

Productia scazuta a trombocitelor in maduva osoasa

Productia scazuta de trombocite din maduva osoasa poate fi rezultatul a: 

  • Ciroza (cicatrizare hepatica)
  • Deficit de folat
  • Deficienta de vitamina b12
  • Cancer in maduva osoasa (cum ar fi leucemie)
  • Anemie aplastica
  • Sindrom mielodisplazic
  • Medicamente cum ar fi chimioterapie
  • Infectii care afecteaza maduva osoasa.

Distributia crescuta a trombocitelor in fluxul sanguine

Aceasta poate fi cauzata de medicamente, de o tulburare autoimuna in care sistemul imunitar distruge trombocitele (purpura trombocitopenica imuna), tulburari care cauzeaza formarea cheagurilor de sangein vasele mici de sange, (tulburare trombotica trombocitopenica) si tulburari in care proteinele care formeaza coagularea sangelui devin hiperactive (cum ar fi in coagularea intravasculara diseminata ).

Degradarea crescuta a trombocitelor in splina sau ficat

Aceasta poate fi cauzata de splina marita.


Simptomele numarului scazut de trombocite includ:


Iata cateva sfaturi si bune practici care trebuie luate inconsiderare in tratarea numarului scazut de trombocite

  • Evitati sa luati apa tonica, deoarece chinina tinde sa scada numarul de trombocite.
  • Limitati consumul de alcool, deoarece ar putea impiedica productia optima de trombocite.
  • Trebuie sa va consultati medicul inainte de a lua medicamente fara prescriptie medicala, deoarece unele dintre ele pot afecta numarul de trombocite din sange.
  • Includeti alimentele care actioneaza ca purificatoare de sange, cum ar fi grapefruit si aloe vera, la dieta dumneavoastra.
  • Evitati consumul alimentelor foarte prelucrate, care au o valoare nutritiva prea mica sau deloc.

Tratamente naturiste pentru a mari numarul de trombocite din sange

Vitamina C (acid ascorbic)

In afara de mentinerea tesuturilor sanatoase ale corpului, acidul ascorbic poate preveni scaderea numarului de trombocite. Practic, corpul tau necesita aproximativ 500-2000 mg de vitamina C pe zi, in functie de varsta ta. In acest sens, ar trebui sa consumati alimente bogate invitamina C, cum ar fi broccoli, lamai, rosii, kiwi, ardei grasi sispanac. Daca observati simptome cum ar fi oboseala, vanatai si sangerari ale gingiilor, numarul de trombocite poate fi scazut. 

Morcovi si sfecla rosie

Sfecla rosie are proprietati hemostatice si antioxidante, in timp ce morcovii sunt bogati in vitamina A, ceea ce faciliteaza productia de trombocite sanatoase.

Cei doi joaca un rol important in diviziunea celulara si sustin functiile normale ale corpului. Pentru a reduce trombocitopenia, ar trebui sa mancati un castron de morcovi si sfecla de 2-3 ori pe saptamana. Deasemenea, puteti adauga aceste legume la supe si salate. 

Rodie

Acest fruct nutritiv este util pentru cresterea numarului scazut de trombocite. Are un continut ridicat de fier, care este evident din culoarea rosie. In afara de aceasta, are proprietati de stimulare a imunitatii, antioxidante si antiinflamatoare, care impiedica deteriorarea radicalilor iberi. Puteti manca fructele in forma bruta sau puteti face sucuri. Alternativ, puteti sa incorporati fructele in castron pentru micul dejun, in smantana si in salate. 

Lapte

Laptele proaspat este o sursa excelenta de vitamina D, calciu si vitamina K. Fara aceste substante nutritive esentiale, sangele dumneavoastra va dura mai mult timp pentru a se coagula. Pe langa imbunatatirea numarului de trombocite, va creste imunitatea organismului. Pentru a va asigura ca aveti suficient calciu in corpul dumneavoastra, ar trebui sa beti un pahar de lapte proaspat inainte de a merge la culcare. De asemenea, puteti adauga lapte la castron pentru micul dejun sau la deserturi. Daca nu aveti acces la lapte proaspat, consumati mai multe iaurturi, branza si alte produse lactate pentru a va mentine nivelul de energie. 

Dovleac

Dovlecii pot ajuta la cresterea nivelului de trombocite prin reglarea proteinei produse de celulele corpului. Este bogat in vitamina A, care joaca un rol important in dezvoltarea trombocitelor. Deci, daca numarul de trombocite a scazut sub nivelul de 150000, ar trebui sa beti un pahar de suc de dovleac de doua ori pe zi. Puteti adauga si piure de dovleac in tocana, supe, piureuri verzi si alte feluri de mancare. 

Coacaze indiene (Amla)

Acest fruct este bogat in vitamina C, un antioxidant care ajuta la mentinerea trombocitelor la nivele normale. In plus, amla stimuleaza imunitatea organismului. Pentru a beneficia de coacaze indiene, amestecati doua linguri de amla cu miere. Alternativ, mancati 2-3 fructepe stomacul gol.

Extract de frunze de papaya

Papaya este un fruct versatil care ofera numeroase beneficii pentru sanatate. De exemplu, frunzele de papaya duc la cresterea numarului de trombocite la pacientii care sufera de febra dengue. Puteti sa mancati o papaya coapta sau sa va preparati prin fierberea frunzelor de papaya intr-unfierbator de apa. Asigurati-va ca continutul de apa se reduce la jumatate in timpul fierberii. Apoi, beti solutia rezultata de doua ori pe zi. Deasemenea, puteti cumpara extractul de frunze de la un magazin naturist. Pentru cele mai bune rezultate, luati o papaya coapta impreuna cu extractul de frunze.  

Boabe de grau

Boabele de grau au o structura moleculara similara cu cea a hemoglobinei, ceea ce il face eficient in cresterea numarului detrombocite. In plus, contine antioxidanti care impiedica deteriorarea radicalilor liberi ai trombocitelor. Exista, de asemenea, unele dovezi ca absorbtia sucului de grau poate ajuta la cresterea numarului de globule albe din sange si a globulelor rosii din sange in organism. Pentru a creste in mod natural un numar scazut de trombocite, beti o ceasca de suc de grau dimineata si seara.

Daca nu va place gustul, puteti adauga cateva picaturi de suc de lamaie.

Spanacul

Spanacul ofera o doza sanatoasa de vitamina K, care joaca un rol-cheie in producerea de trombocite. Daca numarul trombocitelor nu se situeaza intre 150000 si 450000 mg pe micro-litru, trebuie sa mancati mai mult spanac pentru a preveni sangerarea excesiva. Va puteti bucura de aceasta leguma verde, adaugand-o la supe, salate si mancaruri. Alternativ, pregatiti o supa de spanac proaspat prin fierberea unui pumn de spanac in doua cesti deapa timp de 15 minute. Beti supa de trei ori pe zi.

Uleiul de susan

Acest ulei presat la rece imbunatateste circulatia sangelui si reduce daunele provocate de radicalii liberi. Uleiul de susan contribuie, de asemenea, la cresterea numarului de trombocite din sange. Pentru a combate trombocitopenia, beti 1-2 linguri de ulei de susan de doua ori pezi. De asemenea, puteti freca ceva ulei de susan pe ganglionii limfaticisau il puteti include in feluri de mancare. 

Stati hidratat

Deoarece plachetele sunt fabricate din proteine ​​si apa, trebuie sa beti suficienta apa pe parcursul zilei. In acest fel, corpul dvs. poate produce mai multe celule sanguine care imbunatatesc numarul de trombocite. Deasemenea, cu un corp bine hidratat, corpul dumneavoastra este capabil sa indeparteze mai multe toxine. Desi doza zilnica recomandata de apa este de 2-3 litri, puteti bea mai ales atunci cand faceti exercitii fizice.

Expertii recomanda evitarea consumului de apa rece deoarece poate interfera cu absorbtia nutrientilor. In schimb, luati apa purificatala temperatura camerei. De asemenea, evitati apa tonica, deoarece chinina din ea poate duce la scaderea trombocitelor. 

Sportul

Un numar mare de studii arata ca implicarea in activitati fizice creste eliberarea de trombocite din plamani, ficat, splina. In afarade asta, exercitiile imbunatatesc sistemul imunitar si circulatia sangelui, ceea ce duce la cresterea numarului de trombocite. Daca trombocitele sunt in20000-60000 plachete pe microliter de sange, trebuie sa efectuati exercitii cumar fi ciclism si aerobic. Cu toate acestea, daca numarul de trombociteeste mai mic de 15 000, ar trebui sa evitati exercitarea, deoarece poate duce la sangerari mai mari. 

Stafide

Stafidele sunt fructe uscate care contin 30% fier. Pentru a mari numarul trombocitelor, trebuie sa inmuiati cateva stafide in apa rece peste noapte si sa le consumati dimineata pe stomacul gol. Puteti, de asemenea, sa le adaugati la castron pentru miculdejun. 

Proteine si vitamina B12

Consumul de proteine ​ este o sursa bogata de vitaminaB12. Daca corpul dumneavoastra are deficienta de vitamine B12, sistemul imunitar functioneaza slab. Pentru a creste numarul de trombocite, ar trebui sa consumati oua, branza sau sa luati un pahar de lapte dimineata si seara. 

Varza de Bruxelles

Varza de bruxelles contine beta-caroten si vitamina K care ajuta la producerea de trombocite. In plus, ele maresc numarul de celule albe din sange in timp ce stimuleaza sistemul imunitar. In plus, deficitul de vitamina K poate provoca sangerari continue. Pentru a mari numarul de trombocite, aruncati cateva bucati de varza bruxelles in sote-uri si salate. 

Migdale si nuci

Aceste fructe sunt pline cu acizi grasi omega-3, ceea cereduce riscul de scadere a numarului de trombocite. In plus, ele contin vitamina D si K care sustin absorbtia de calciu in organism. De asemenea,migdalele si nucile cresc celulele rosii din sange si stimuleaza sistemul imunitar. Puteti sa le includeti fie in castron pentru micul dejun, fie sa le adaugati la salate. Consumul regulat de migdale si nuci va avea un efect pozitiv asupra agregarii plachetare.

Fructe de kiwi

Kiwi are mai mult de 20 de substante nutritive esentiale. Acesta contine vitamina C si polifenoli care maresc numarul de trombocite. In afara de aceasta, este bogat in vitamina B6 care ajuta la stimularea sistemului imunitar. Pentru a creste numarul de trombocite, ar trebui sa mancati unfruct de kiwi de 2-3 ori pe zi timp de cinci zile consecutive. De asemenea, puteti extrage sucul si puteti bea doua pahare pe zi timp de cinci zile. 

Alimente bogate in vitamina K

Vitamina K creste sinteza proteinelor osoase si ajuta la coagularea sangelui. De asemenea, va mentine cresterea celulelor la niveleoptime. Unele dintre problemele pe care le aveti deficit de vitamina Kinclud cariile dentare si oasele slabite. Vitamina K poate fi obtinuta dinalimente cum ar fi varza, broccoli, ceapa de primavara, busuioc uscat si legume cu frunze verzi. O alta modalitate de crestere a trombocitelor este de alua suplimente de vitamina K. Doza zilnica recomandata este de 65 mg pentru femei si 80 mg pentru barbati. Consultati medicul inainte de a lua orice supliment.

Alimente bogate in folat (vitamina B9)

Studiile au asociat o deficienta a vitaminei B9 la reducere a numarului de trombocite din sange. Folatele joaca un rol vital indiviziunea rapida a celulelor si ajuta la buna functionare acreierului. Pentru a creste numarul de trombocite, ar trebui sa consumati alimente bogate in vitamina B9 cum ar fi spanacul, sparanghelul, sucul de portocale si cerealele fortificate. Daca doriti sa mergeti pentru suplimente, ar trebui sa consumati 500 mg de folati in fiecarezi. Consultati doctorul inainte de a lua orice supliment. 

Surse medicale:

  1. https: // www. ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10369491 
  2. https: // www. ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3192732/ 
    https: // www. ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19459734 
  3. https: // www. ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4357488/ 
  4. https: // www. ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4827242/ 
  5. https: // www. ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3757281/ 
  6. https: // www. ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4127822/ 
  7. https: // www. ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4365124/ 
  8. https: // www. ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2137551 
  9. https: // www. ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/105547 
  10. https: // www. ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15370099 
  11. https: // www. ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/456004 
(Visited 2.869 times, 1 visits today)

  • 291
  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  
    292
    Shares

Related posts

Leave a Comment