Cafea: Beneficii pentru sanatate, informatii nutritionale

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

O ceasca de cafea dimineata este mai mult decat un impuls de energie.

Mai multe cercetari sugereaza faptul ca pot exista mai multe beneficii pentru sanatate asociate cu aceasta bautura, de la  prevenirea diabetului la reducerea riscului de boli hepatice.

coffee-morning

Consumul de cafea dateaza de secole.

In secolul al 17 – lea Anglia, popularitatea bauturii a dat nastere la o serie de cafenele care au fost, deoarece cu un penny o persoana putea cumpara o cana de cafea si sa aiba conversatii stimulatoare intelectuale cu alte persoane.

In ziua de azi, cafeaua este consumata de peste 400 de miliarde de cesti in fiecare an, fiind cea mai populara bautura din lume. Dar, de ce este atat de special?

Beneficiile pentru sanatate a cafelei

Beneficiile potentiale pentru sanatate asociate cu consumul excesiv de cafea includ: protejarea impotriva diabetului de tip 2, boala Parkinson, boli de ficat, cancer de ficat, si ajuta la functionarea unei inimi sanatoase.

 

1) Cafeaua si diabetul

Cafea poate proteja impotriva diabetului zaharat de tip 2. Cercetatorii de la UCLA au identificat ca consumul de cafea creste concentratiile plasmatice ale hormonului de legare a sexului proteic (SHBG). SHBG controleaza activitatea biologica a hormonilor sexuali organismului ( testosteron si estrogen ), care joaca un rol in dezvoltarea diabetului de tip 2.

Dr. Simin Liu, unul dintre autorii studiului, a declarat ca exista o “asociere inversa” intre consumul de cafea si riscul pentru diabet de tip 2.

Consumul crescut de cafea poate reduce riscul de diabet zaharat de tip 2 – Harvard School of Public Health (HSPH), cercetatorii au adunat date din trei studii. In aceste studii, dietele participantilor au fost evaluate utilizand chestionare la fiecare 4 ani, cu participantii care au raportat diabet zaharat de tip 2, completarea unor chestionare suplimentare. In total, 7,269 participantii la studiu au avut diabet zaharat de tip 2.

Cercetatorii au descoperit ca participantii care au crescut aportul lor de cafea cu mai mult de o ceasca pe zi (in medie, o crestere de 1,69 cani pe zi) pe o perioada de 4 ani, a avut cu 11% risc mai mic pentru dezvoltarea diabetului zaharat in  urmatorii 4 ani, comparativ cu cei care nu au schimbat aportul lor.

 

2) Cafeaua si boala Parkinson Cafea

Cercetatorii din SUA a efectuat un studiu care a evaluat legatura dintre consumul de cafea si riscul la boala Parkinson. Autorii studiului au ajuns la concluzia ca “aportul mai mare de cafea si cafeina este asociat cu o incidenta semnificativ mai scazuta a bolii Parkinson”.

In plus, cofeina din cafea poate ajuta la controlul de circulatie a persoanelor care sufera de maladia Parkinson , potrivit unui studiu realizat la Institutul de Cercetare al Centrului de la Universitatea McGill Health (RI MUHC), care a fost publicat in revista Neurologie.

3) Cafeaua si cancerul la ficat

Cercetatorii italieni au descoperit ca consumul de cafea scade riscul de cancer la ficat cu aproximativ 40%. In plus, unele dintre rezultatele sugereaza ca daca bei trei cani pe zi, riscurile sunt reduse cu mai mult de 50%.

Autorul principal al studiului, Dr. Carlo La Vecchia, de la Milano Istituto di Ricerche Farmacologiche Mario Negri, a declarat ca “cercetarile noastre confirma pretentiile anterioare ca cafeaua este bun pentru sanatatea ta in special pentru ficat.”

4) Cafeaua si bolile de ficat

Consumul regulat de cafea este legat de un risc redus de colangita sclerozanta primara (PSC), o boala rara autoimuna a canalelor biliare in ficat.

In plus, consumul de cafea poate reduce incidenta de ciroza hepatica pentru consumatori de alcool cu 22%, potrivit unui studiu de la Kaiser Permanente Programul Medical Care, California, SUA.

Autorii studiului ajuns la concluzia ca rezultatele “sustin ipoteza ca exista un ingredient in cafea, care protejeaza impotriva cirozei, ciroza alcoolica in special.”

Un studiu publicat in revista Hepatologie indica faptul ca consumul de cafea decafeinizata scade, de asemenea, nivelul enzimelor hepatice, ceea ce sugereaza beneficiile nu sunt legate de continutul de cofeina.

5) Cafeaua si sanatatea inimii

Cercetatorii de la Beth Israel Deaconess Medical Center (BIDMC) si Harvard School of Public Health, a concluzionat ca consumul excesiv de cafea cu moderatie protejeaza impotriva insuficientei cardiace . Ei au definit “moderat” ca 2 cesti pe zi. 1

Oameni care beau 4 cesti de zi cu zi au avut un risc de 11% mai mic de insuficienta cardiaca, comparativ cu cei care nu au.

Defalcare nutritiva a cafelei

 

Numarul de calorii

Cafea neagra (fara zahar sau fara lapte/frisca) are un numar foarte mic de calorii. O ceasca de cafea neagra contine doar in jur de 2 calorii.

Antioxidanti

Cafeaua este numarul unu de sursa de antioxidanti in SUA, conform studiilor de la Universitatea din Scranton.

Joe Vinson, Ph.D., autorul principal al studiului, a declarat ca “americanii obtin mai multi antioxidanti de la cafea decat de la orice alta sursa.

Autorii studiului subliniaza moderatia, afirmand ca doar una sau doua cani pe zi, pot a fi benefice.

Versiunile cofeinizate sau decafeinizate au aceleasi niveluri de antioxidanti.

 

Sursa: http://www.medicalnewstoday.com/

(Visited 142 times, 1 visits today)

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Related posts

One Thought to “Cafea: Beneficii pentru sanatate, informatii nutritionale”

  1. […] foarte sanatoasa. Cafeaua este o sursa majora de antioxidanti. Este, de asemenea, asociat cu multe beneficii pentru sanatate, inclusiv un risc scazut de diabet zaharat de tip 2 si a bolilor de […]

Leave a Comment