Bautura antiinflamatoare pentru dureri articulare

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Multi oameni sufera de dureri articulare si intr-adevar articulatiile dureroase pot aparea din mai multe motive. Perioade lungi de sedere sau inactivitate pot provoca durere. Afectiuni inflamatorii cronice, cum ar fi artrita reumatoida, osteoartrita, guta, bursita, precum si alte leziuni, cum ar fi entorse si tulpini.

Indiferent de sursa, articulatiile dureroase se pot transforma in fiecare zi intr-o povara. Din fericire, o mare parte din aceasta durere poate fi mult redusa de acest delicios smoothie care are proprietati antiinflamatorii dovedite.

Urmatoarele ingrediente sunt dovedite stiintific ca ajuta la reducerea durerii asociate cu inflamatia cronica a articulatiilor. Reteta o puteti gasi la sfarsitul articolului.

Bautura antiinflamatoare pentru dureri articulare – ingredientele

Ananas

Ananasul este unul dintre fructele mele preferate. Nu numai ca este suculent si delicios, dar are multe proprietati curative.

Ananasul contine o enzima cunoscuta sub numele de bromelaina, care este un agent antiinflamator dovedit. Un studiu din 2002 publicat de International Journal of Phytotherapy and Phytopharmacology a constatat ca bromelina a fost eficienta in tratarea simptomelor fizice ale durerii usoare a genunchiului.

Studiul a indicat, de asemenea, ca bromelina a reusit sa imbunatateasca bunastarea generala a persoanelor care sufera de dureri la genunchi, mentionand ca ajuta la reducerea simptomelor osteoartritei si artritei reumatoide.

Mai mult, bromelina poate fi o alternativa sigura si eficienta la medicamentele antiinflamatoare nesteroidiene fara prescriptie medicala (AINS), care au fost asociate cu dureri si tulburari gastrointestinale.

Un studiu din 2012 publicat de Biotechnology Research International Journal a acreditat bromelina ca o alternativa la AINS. Studiul a afirmat ca bromelina avea proprietati analgezice puternice care s-au dovedit a fi eficiente impotriva mediatorilor durerii in tratamentul pacientilor cu poliartrita reumatoida.

Curcuma

Curcuma poate fi gasita in multe feluri de mancare indiene si a existat de secole in medicina ayurvedica si chineza pentru a trata o mare varietate de probleme de sanatate. Aceasta planta ofera proprietati naturale antiinflamatoare si de calmare a durerii cu ingredientul sau cheie numit curcumina.

Studiile au aratat ca turmericul este eficient in ameliorarea durerii si ca este de mare ajutor in ameliorarea artritei cronice si a durerilor articulare. Acesta este motivul pentru care este unul dintre ingredientele acestei bauturi antiinflamatoare si de reducere a durerii.

Piper negru

Desi piperul negru nu este adaugat in mod normal la smoothie-uri, acesta serveste unui scop distinct. Un studiu din 2015 publicat in International Journal of Food Science and Nutrition a concluzionat ca piperul negru a fost responsabil pentru cresterea nivelului de antioxidanti ai turmericului atunci cand este luat impreuna.

Pe langa imbunatatirea absorbtiei turmericului, piperul negru este si un agent antiinflamator. Potrivit unui studiu din 2013 al echipei de la Critical Reviews of Food Science and Nutrition, ingredientul activ din piperul negru este piperina, care este compusa din uleiuri volatile, oleorezine si alcaloizi care sunt responsabili pentru beneficiile sale antiinflamatorii.

Ghimbir

La fel ca turmericul, ghimbirul este un condiment utilizat in mod obisnuit si este preferat de multi oameni. Ca un agent antiinflamator puternic, ghimbirul a fost folosit de mult timp pentru puterile sale de vindecare.

Un studiu din 2001 publicat de Arthritis and Rheumatism Journal a indicat ca o forma foarte purificata si standardizata de extract de ghimbir a fost benefica pentru reducerea simptomelor osteoartritei la genunchi. Mai mult, studiul a afirmat, de asemenea, ca ghimbirul avea un profil de siguranta foarte bun, cu efecte secundare reduse (dar exista anumite tipuri de persoane care ar trebui sa evite ghimbirul ).

Un studiu din 2005 publicat in Journal of Food Medicine a indicat ca ghimbirul are proprietati anti-inflamatorii puternice si poate fi benefic in combaterea inflamatiei cronice, care este adesea responsabila pentru provocarea durerii articulare.

Cirese (sau fructe de padure)

Ciresele sunt un medicament natural bine cunoscut al durerii provocate de inflamatie, sustinuta de cercetari.

Ciresele, sunt bogate in vitaminele A si C si abunda in betacaroten. Vitamina C este esentiala pentru ca organismul sa produca colagen, care face parte din cartilajul normal. Cartilajul este distrus in osteoartrita, punand astfel presiune pe oase si articulatii. 

Dintre toate ciresele, ciresele contin, de asemenea, cel mai ridicat nivel de antociani care au proprietati puternice antioxidante si antiinflamatoare.

Sunt intr-adevar un super aliment si pot fi consumate in multe forme diferite: proaspete, uscate, congelate, sub forma de suc sau sub forma de extract.

Daca nu puteti obtine cirese, puteti folosi alte tipuri de fructe de padure care contin, de asemenea, o cantitate mare de antociani si vitamina C, cum ar fi mure, afine, zmeura si afine. 

Ulei de cocos

Uleiul de cocos ajuta la ameliorarea durerilor articulare in doua moduri. In primul rand, uleiul de cocos ajuta la absorbtia turmericului.

Uleiul de cocos este, de asemenea, plin de proprietati antiinflamatorii in sine, care pot ajuta la reducerea durerii asociate articulatiilor. Un studiu din 2014 publicat in International Immunopharmacology Journal a aratat ca uleiul de cocos contine proprietati antiinflamatorii si antioxidante care ar putea elimina artrita.

Reteta bautura antiinflamatoare pentru dureri articulare

  • 1 cana de bucati de ananas
  • 1/2 cana de suc de cirese (sau 1-1,5 cana de fructe de padure proaspete)
  • Un centimetru de radacina de ghimbir proaspat (sau 1/2 lingurita de ghimbir macinat)
  • Un centimetru de radacina de curcuma proaspata (sau 1/2 lingurita de curcuma macinata)
  • Un varf de piper negru
  • ½ lingurite de ulei de cocos virgin

Asezati toate ingredientele intr-un blender si amestecati la viteza mare. Puteti sa-l beti imediat sau sa faceti o cantitate mai mare si sa il pastrati intr-un borcan de sticla la frigider.

Surse

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12587686

http://www.hindawi.com/journals/btri/2012/976203/

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11710709

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24613207

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4487614/

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16117603

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23768180

http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/ptr.4639/abstract

http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/art.22180/abstract

http://umm.edu/health/medical/altmed/supplement/vitamin-c-ascorbic-acid

(Visited 666 times, 2 visits today)

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Related posts

Leave a Comment