Aceste alimente de ajuta sa tii nivelul de zahar din sange sub control

  • 146
  • 4
  •  
  •  
  •  
  •  
    150
    Shares

Cu totii stim ca o alimentatie sanatoasa este vitala in ceea ce priveste controlul nivelului de zahar din sange si prevenirea diabetului de tip 2. In general, sfaturile oferite diabeticilor sunt relevante si pentru populatia generala: consumati legume, fructe, leguminoase, cereale integrale, produse lactate cu continut scazut de grasimi, pasari de curte si peste si mai putine dulciuri si alimente bogate in grasimi si sare.

Este posibil sa controlezi nivelul de zahar din sange in mod natural

Este cunoscut faptul ca pacientii care urmeaza sfaturile profesionale ale medicilor si nutritionistilor au sanse mult mai bune de a mentine niveluri echilibrate de zahar si de a evita complicatiile bolii.

Diabeticii ar trebui sa mentina, de asemenea, mesele la ore obisnuite pe tot parcursul zilei, pentru a evita cresterea accentuata a nivelului de zahar din sange.

Deci care sunt cele mai bune alimente pentru a controla diabetul si nivelul glicemiei? S-ar putea sa fii surprins sa afli ca deja ai multe dintre aceste alimente in bucatarie.

Despre simptomele diabetului gasiti mai multe informatii aici https://www.sanatatedefier.ro/simptome-diabet/

Cum sa controlezi nivelul zaharului din sange in mod natural: cele mai bune alimente pentru diabetici

Ulei de masline

Un studiu publicat in revista stiintifica Diabetes Care a indicat ca orice dieta mediteraneana care contine ulei de masline este capabila sa reduca diabetul de tip II cu peste 50%. Acest lucru se datoreaza faptului ca uleiul contine grasimi monoinsaturate precum cele care se gasesc in seminte si nuci. Aceste grasimi sunt esentiale pentru reducerea riscurilor de boli cronice, precum diabetul si cancerul.

Scortisoara

Cercetarile au aratat capacitatea scortisoarei de a scadea rezistenta organismului la insulina si de a scadea nivelul colesterolului global in cadrul persoanelor care au diabet de tip 2.

O revizuire a studiilor medicale a concluzionat ca „consumul de scortisoara este asociat cu o scadere semnificativa din punct de vedere statistic a nivelului de glucoza plasmatica in conditii de repaus alimentar, a colesterolului total, a LDL-C si a nivelurilor de trigliceride.”

Scortisoara poate fi ingerata sub forma de pudra sau luata ca supliment (consultati medicul inainte de a lua scortisoara, sau alta planta, intr-o forma suplimentara).

Scortisoara Ceylon („scortisoara adevarata”) este cea mai buna alegere, deoarece acest tip de scortisoara este mai strans asociat cu beneficiile potentiale pentru sanatate care implica reglarea zaharului din sange.

Datorita nivelului mai scazut de zahar in timp ce se utilizeaza scortisoara, unii medici recomanda evitarea altor suplimente de pe lista, cum ar fi ardeiul, usturoiul, pepene amar si ginsengul.

Ceai verde

Ceaiul verde contine EGCG antioxidant, care ajuta la mentinerea flexibilitatii vaselor de sange si la stabilizarea nivelului glicemiei.

Studiile medicale au descoperit ca polifenolii din ceai verde au un efect antidiabetic. Cercetatorii au descoperit ca consumul de ceai verde stimuleaza metabolismul glucozei la om si poate ajuta la controlul nivelului glicemiei dupa mancare.

Un studiu stiintific publicat in Journal of Nephropharmacology conform caruia ceaiul verde are efect antidiabetic.

Leguminoase

Leguminoasele, cum ar fi lintea, mazarea, fasolea si nautul sunt sarace in grasimi si calorii si, de asemenea, bogate in fibre si proteine.

Fibra dietetica incetineste rata absorbtiei de zahar in sange si reduce incarcarea glicemica. Sunt un plus excelent la supe, salate si o varietate de alte feluri de mancare.

Legume verzi

Conform unui studiu, frunzele de legume verzi proaspete, cum ar fi salata, varza, spanacul, telina si patrunjelul si alte legume verzi cum ar fi castravetele, conopida si fasolea verde contin carbohidrati care elibereaza hormoni in intestin care reduce pofta de mancare.

In plus, cercetatorii au descoperit ca aceste legume imbunatatesc sensibilitatea la insulina si astfel regleaza mai bine nivelul glicemiei. Consumul de legume precum sparanghel, usturoi si anghinare poate ajuta in cazurile de diabet si obezitate si poate reduce riscul de diabet de tip 2, deoarece legumele sunt bogate in magneziu si sunt cunoscute ca antioxidanti eficienti.

Mere rosii

Un studiu medical a descoperit ca barbatii care au mancat mere (si alte alimente bogate in quercetina) au avut cu 20% mai putine decese legate de diabet sau de complicatii cardiace.

Alte surse bune de quercetina sunt strugurii rosii, rosiile, ceapa, legumele verzi si fructele de padure.

Alimente bogate in vitamina C

Studiile arata ca persoanele cu diabet au un nivel mai scazut de vitamina C in corpul lor, astfel incat alimentele bogate in vitamina C, cum ar fi fructele de padure, citricele, ardeii, legumele cu frunze de culoare verde inchis, kiwi si rosiile sunt incarcate cu antioxidanti si sunt o alegere excelenta.

Peste cu apa rece

Cei care sufera de diabet au de doua ori mai multe sanse sa sufere si de boli de inima. O dieta bogata in acizi grasi omega-3 gasiti in pestele cu apa rece, poate ajuta la scaderea colesterolului „rau” si la cresterea colesterolului „bun”.

Fructele de mare sunt o sursa excelenta pentru omega 3, precum: halibut, hering, macrou, stridii, somon, sardine, pastrav, ton si cod.

Legumele, in special cele cu frunze verzi, cum ar fi: kale, patrunjel, menta, varza de Bruxelles si spanac sunt bogate in ALA, o forma de acizi grasi omega-3 (desi ALA nu este la fel de puternic ca celalalt gras omega 3). acizi, DHA si EPA).

Seminta de in este de asemenea o buna sursa de omega 3.

Pudra de cacao

Pudra de cacao provine din macinarea boabelor de cacao dupa indepartarea untului de cacao (grasime de cacao). Pulberea de cacao se pretinde a fi un superaliment, deoarece contine antioxidanti naturali, cu multe beneficii pentru sanatate.

Flavanolele din produsele care contin niveluri ridicate de cacao pot ajuta la gestionarea multor simptome ale diabetului.

Antioxidants a raportat ca flavonoidele din extractele de cacao au un efect anti-diabetic. Flavonoidele din cacao pot imbunatati sensibilitatea la insulina si pot reduce nivelul de grasimi din sange (lipide). Cercetatorii au sugerat ca consumul zilnic de pulbere de cacao neindulcit care contine niveluri ridicate de cacao ar putea ajuta la gestionarea diabetului de tip 2.

Cu toate acestea, alte studii nu au aratat dovezi concludente cu privire la consumul de produse pe baza de cacao cu flavanoli pentru a gestiona diabetul de tip 2.

Atunci cand utilizati pulbere de cacao cruda pentru a ajuta la prevenirea simptomelor diabetului, este important sa alegeti pudra de cacao neindulcit. Acest lucru va ajuta la prevenirea cresterii nivelului glicemiei.

Carne de vita

Exista si alti nutrienti in carnea de vita, in afara de proteine, fier si vitamina B. Exista un element care face parte din grasimea de vita, care se numeste CLA (acid linoleic conjugat). Cea mai abundenta sursa de CLA este carnea de vita de la vacile hranite cu iarba. Experimentele au aratat ca CLA functioneaza pentru a corecta utilizarea necorespunzatoare a glicemiei si ajuta la combaterea cancerului si a bolilor de inima.

Intr-un studiu recent realizat in Norvegia, oamenii de stiinta au adaugat cateva grame de CLA la dieta zilnica a 180 de persoane. Ei au raportat ca au pierdut 9% din greutatea lor corporala intr-un an. Asigurati-va ca carnea de vita este procesata cat mai putin, deoarece contine mai mult CLA. Alte surse alimentare de CLA in cantitati mai mici includ laptele si ouale.

Otet de mere

Potrivit site-ului webMD, efectul otetului de mere asupra nivelului de zahar din sange este unul dintre cele mai cercetate si cele mai promitatoare. Mai multe studii au descoperit ca otetul poate ajuta la scaderea nivelului de glucoza.

European Journal of Clinical Nutrition a publicat un studiu pe un grup mic de oameni. S-a constatat ca acidul acetic are un efect pozitiv asupra glicemiei si impiedicat aparitia glicemiei dupa mese.

De asemenea, Asociatia Americana pentru Diabet a raportat ca administrarea otetului de mere inainte de culcare poate ajuta la controlul nivelului de glucoza care alimenteaza cu sange. S-a constatat ca otetul de mere are un efect antiglicemic si poate ajuta la controlul simptomelor diabetului de tip 2.

Okra

Deosebit de interesanta este cercetarea potentialului okra (cunoscut si sub denumirea degetelor doamnei, bamia, bhindi sau gumbo) in tratamentul diabetului. Studiile au fost facute doar pe modele de animale pana acum si este prea devreme pentru a trage concluzii, dar rezultatele preliminare sunt promitatoare.

Un studiu medical din 2011 a aratat ca okra a ajutat la reducerea absorbtiei glucozei si a scazut nivelul de zahar din sange la sobolani. Un alt studiu asupra sobolanilor a fost realizat in 2011 si a oferit rezultate similar.

Pepene amar

Pepenele amar, cunoscut si sub numele de castraveti salbatici sau mar amar, creste in Asia, Africa de Est, America de Sud si Caraibe.

Este consumat ca aliment si are, de asemenea, multe efecte medicinale. Are un aspect ciudat, aproape ca o banana verde si contine trei proprietati diferite, care s-au dovedit a ajuta diabeticii.

Studiile clinice continua sa evalueze charantina si polipeptida-p, care au demonstrat capacitatea de a scadea glicemia.

Turmeric

Aceasta recoltata in sudul Indiei, explicand prevalenta sa in bucataria indiana. In timp ce este apreciat ca aliment pentru atributele picante, cercetari recente sugereaza eficacitatea turmericului in tratarea diabetului de tip 2.

Un studiu medical s-a concentrat pe utilizarea ingredientului activ al turmericului, cunoscut sub numele de curcumina, pentru a preveni dezvoltarea diabetului, precum si pentru a oferi un impuls considerabil functiei hepatice.

Un alt studiu publicat intr-un jurnal international de nutritie detaliaza modul in care administrarea de curcuma si curcumina a dat un avantaj surprinzator in scaderea nivelului de zahar din sange si a hemoglobinei la sobolani.

Ghimbir

Un studiu din 2012 a descoperit ca radacina de ghimbir poate ajuta la controlul zaharului din sange, producand glucoza fara a se baza pe insulina.

Radacina de ghimbir poate fi consumata cruda, pudrata, extrasa in ulei si lichide si intr-o forma suplimentara extrasa. De asemenea, a fost sugerat sa ajute la greata, arsuri la stomac, bronsita si simptome menstruale.

Usturoi

Luand regulat suplimente de extract de usturoi pot ajuta la scaderea nivelului glicemiei. Consumul de usturoi va poate ajuta, de asemenea, sa gestionati simptomele diabetului de tip 2.

O comparatie a studiilor privind efectul antidiabetic al usturoiului a constatat ca suplimentarea usturoiului ajuta la reducerea nivelului glicemiei. A lua suplimente de usturoi de pana la 1,5 g zilnic a ajutat la scaderea glicemiei in post in 1-2 saptamani.

Unele studii au descoperit ca comprimatele de pudra uscata de usturoi au fost eficiente in combaterea simptomelor diabetului. Alte studii au descoperit ca capsulele de usturoi imbunatatite cu alicina au fost, de asemenea, eficiente in gestionarea diabetului de tip 2.

Studiile efectuate pe sobolani au descoperit ca extractele de usturoi au un efect puternic antidiabetic. Oamenii de stiinta au remarcat ca extractul de usturoi a fost la fel de puternic ca usturoiul proaspat, contribuind la scaderea glicemiei.

Aloe Vera

Intr-un studiu din 2001 in fitoterapie de cercetare, extractul de aloe vera a aratat ca ajuta la scaderea nivelului de zahar din sange al sobolanilor. Studiul a concluzionat ca pulpa de frunze de aloe vera este un mod potential util de a trata diabetul.

Chimen

Un studiu realizat de cercetatorii de la Universitatea Mysore din India a explorat potentialele proprietati anti-diabetice ale semintelor de chimen. In acest studiu, publicat in 1998 in revista „Nutrition Research”, echipa de cercetare a hranit sobolani indusi in diabet cu o dieta de 1,25% chimen macinat timp de opt saptamani, cu rezultate pozitive.

Sobolanii au prezentat o reducere a hipoglicemiei sau a nivelului scazut de zahar din sange – o afectiune frecventa la diabetici – si glucozurie, in care urina contine prea multa glucoza.

O revizuire a studiilor stiintifice a confirmat ca o serie de condimente, inclusiv chimen, pot avea proprietati anti-diabetice. Discutati cu medicul dumneavoastra despre utilizarea chimenului pentru controlul glicemiei.

A lua chimen impreuna cu medicamente pentru diabet ar putea determina scaderea glicemiei prea scazute. Daca luati medicamente pentru diabet zaharat, asigurati-va mai intai sa va consultati cu medicul dumneavoastra.

Lamaie

Daca aveti diabet, si mancati una sau 2 lamai pe zi impreuna cu coaja poate reduce simptomele de diabet.

Cercetarile efectuate in 2013 au constatat ca compusii polifenolici din coaja de lamaie pot ajuta la reducerea rezistentei la insulina. Cercetarile au descoperit ca flavonoidele citrice ajuta la reducerea raspunsurilor inflamatorii si la cresterea sensibilitatii la insulina.

Datorita continutului sau de vitamina C, sucul de lamaie poate controla si nivelul glicemiei.

Ginseng

Conform expertilor Ayurvedici, ginsengul ajuta la cresterea performantei mintale, apararea sistemului imunitar si in tratamentul cancerului. Acestea fiind doar cateva dintre beneficiile radacinii si de asemenea ajuta la tratarea diabetului.

Cercetarile de la o universitate croata au aratat ca ginsengul a fost capabil sa reduca cantitatea de glucoza din fluxul sanguin, dand un impuls vital pentru diabetici. Poate fi ingerat in mai multe moduri diferite. Unii pasionati de sanatate naturala prefera sa amestece radacina cruda in ceaiurile lor cu alte plante si suplimente. Altii folosesc perfuzii, extracte, pastile si forme de pulbere ale radacinii.

Concluzie

Pe scurt, aceste alimente pentru a controla diabetul ar trebui sa fie adaugate in meniul dvs. zilnic. Puteti incepe ziua cu terci de faina de ovaz aromata cu scortisoara, mancati pentru pranz vita cu legume verzi, beti ceai verde dupa-amiaza alaturi de un mar rosu, iar seara manacati o ciorba de linte.

La culcare beti inca o cana de ceai verde pentru a scadea nivelul de zahar din sange si pentru a calma sistemul digestiv inainte de a dormi.

Surse medicale:

https://care.diabetesjournals.org/content/34/1/14.full

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3178946/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24019277

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3948786/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC517497/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5297589/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3257631/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2771510/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30157531

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26787402

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3254006/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29088075

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15447895

https://www.webmd.com/diet/apple-cider-vinegar-and-your-health

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3857752/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11855620

https://www.hindawi.com/journals/ecam/2012/516870/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5642189/

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1002/ptr.719

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23254473

(Visited 155 times, 2 visits today)

  • 146
  • 4
  •  
  •  
  •  
  •  
    150
    Shares

Related posts

Leave a Comment