Sfaturi inteligente pentru accelerarea metabolismului

Metabolismul este modul in care organismul transforma caloriile derivate din mancare in energie necesara pentru a mentine viata. Este un proces biochimic care determina capacitatea organismului de a efectua sarcini, mai ales cele care ard grasimi.

Astfel, rata metabolismului bazal (BMR) este printre cele mai frecvente factori care afecteaza numarul de calorii pe care le ardem intr-o zi. Este rata la care corpul arde energie in timp ce este la repaus.

Desi acest BMR, de obicei, depinde de gene, puteti lua anumite masuri pentru a imbunatati metabolismul. In plus, retineti ca metabolismul poate fi influentat de tulburari metabolice cauzate de functionarea anormala sau nivelurile de enzime sau hormoni care convertesc mancarea in combustibil pentru energie.

Prin urmare, conditiile cum ar fi hipotiroidism, hipertiroidism, diabet (ambele de tip 1 si de tip 2) boli metabolice, precum si alte mostenite pot afecta metabolismul negativ.

Oamenii dau vina de multe ori pe „metabolism lent” pentru ca se ingrasa. Metabolismul, cu toate acestea, nu este singura cauza de a fi supraponderali sau obezi. Cel mai adesea, aceste probleme sunt rezultatul unui dezechilibru energetic.

Unele dintre cele mai comune simptome ale metabolismului lent sunt de joasa presiune arteriala, puls lent, oboseala, constipatie, piele uscata, si sensibilitate crescuta la frig. Barbatii au in cea mai mare parte un metabolism mai rapid decat femeile.

sfaturi pentru cresterea metabolismului

Sfaturi pentru cresterea metabolismului pentru a avea o greutatea sanatoasa

 

Determinati cantitatea de calorii de care aveti nevoie zilnic.

Acest lucru poate ajuta foarte mult in stabilirea nevoilor de energie ale corpului, astfel incat sa puteti modifica stilul de viata pentru a reduce excesul de greutate intr-un mod sanatos.

Pentru a determina cerintele dumneavoastra de calorii, masurati corpul, compozitia (masa slaba sau raportul muschi-grasime), de asemeana sex si varsta se iau in considerare.

Puteti calcula cerintele dumneavoastra zilnice de calorii cu ajutorul urmatoarei formule:

BMR pentru barbati = 66 + (13,7 x greutate in kg) + (5 x inaltime in cm) – (6,8 x varsta in ani)

BMR pentru femei = 655 + (9,6 x greutate in kg) + (1,8 x inaltime in cm) – (4.7 x varsta in ani)

Mai mult, va trebui inmultiti BMR cu factorul de activitate pentru a obtine o estimare a valorii de calorii de care aveti nevoie zilnic.

Astfel, daca sunteti sedentar, atunci multiplicati doar valoarea BMR cu 1,2. In mod similar, utilizati BMR x 1,375, BMR x 1.55. BMR x 1.725, si BMR x 1.9, respectiv, pentru usor activ, moderat activ, foarte activ, si in plus activ.

Se sugereaza sa luati mese frecvente, dar mai mici, in loc de mai putine, dar mai mari mese in scopul de a accelera metabolismul si de a arde mai multe calorii.

Mai mult decat atat, consumul de mese mai mici, la intervale regulate, regleaza nivelul de zahar din sange si previne arsurile la stomac. Prin urmare, luati in considerare consumul de cantitati mici de alimente de la trei pana la sase ori intr-o zi.

Exercitii fizice

Activitatea fizica, in special o combinatie de aerobic (de exemplu, mersul pe jos, jogging, alergare, inot, ciclism, sarit coarda, patinaj, aerobic de apa, etc.) si exercitii anaerobe sunt dovedite a fi utile in imbunatatirea metabolismului.

De fapt, se recomanda sa faceti exercitii fizice de aproximativ cinci ori intr-o saptamana. Mergand intr-o sauna, de asemenea, poate contribui la cresterea metabolismul si arderea de grasime.

In plus, pentru cei care doresc sa castige in greutate, se recomanda de a creste masa musculara, mai degraba decat de grasime.

In consecinta, s-a observat ca persoanele cu o compozitie musculara au un metabolism mai ridicat. Formare de rezistenta, cum ar fi ridicarea de greutati este extrem de benefic in aceasta privinta.

Somn adecvat

Somnul adecvat asemenea, joaca un rol important in mentinerea metabolismului sanatos, deoarece scade nivelul de hormoni (leptina), care controleaza apetitul, astfel conducand la supraalimentare si cresterea in greutate.

Acesti hormoni pot fi modificati atat de somn excesiv, precum si insuficient. Prin urmare, incercati sa urmati un program de somn consistent si sa aveti de la sase pana la opt ore de somn pe noapte. Tineti minte ca cerintele de somn au tendinta de a varia de la un individ la altul.

Alimentele care cresc metabolismul

Se crede ca alimentele condimentate si proteinele ​​sunt utile in accelerarea metabolismului, intr-o anumita masura. Plus, optati pentru fructe proaspete, legume si cereale integrale in loc de produse alimentare ambalate.

Lapte, iaurt, branza de vaci, zer, peste, carne de pasare, friptura, produse din soia, nuci, seminte, fasole, si legume sunt considerate surse bune de proteine.

In plus, ardei iuti si condimentele, cum ar fi ardei iute, piper negru, chili, scortisoara, usturoi, seminte de mustar, etc. ajuta la mentinerea ratei metabolice mari si arde mai multe calorii. Mai mult decat atat, grapefruit, mere, pere, fulgi de ovaz, broccoli, spanac si sunt benefice pentru un metabolism mai bun.

In plus, beti suficienta apa pe tot parcursul zilei pentru a mentine metabolismul sanatos ca organismul necesita apa pentru a procesa calorii. Acesta functioneaza ca un detoxifiant natural, de asemenea.

Stimulente, cum ar fi bauturi cu cofeina si energizantele pot stimula, de asemenea metabolismul. Ca si dezavantaj, ele sunt susceptibile de a perturba somnul, si cauzeaza probleme cum ar fi anxietate, neliniste, iritabilitate, stomac deranjat, etc.

(Visited 48 times, 1 visits today)
Similar posts
  • 4 alimente care ajuta la stimularea m... Metabolismul este foarte important, deoarece acest lucru asigura faptul ca organismul dumneavoastra are energie pentru a efectua activitatile obisnuite. Acest proces nu se intampla doar in mod automat. Organismul are nevoie sa fie hranit cu alimente care va initia acest proces si, de asemenea, stimula procesul pe termen lung. Alimentele cu continut scazut de grasime, combinate cu [...]
  • 6 ritualuri pentru accelerarea metabo... Acest articol va prezenta 9 moduri simple de a accelera metabolismul si pentra a va pastra invigorati toata ziua. Secretul este de a incorpora aceste noi obiceiuri, unul cate unul, pana cand veti simti ca totul este natutal si se incadreaza in rutina de dimineata. Setati-va alarma cu 30 de minute mai devreme Trezirea mai [...]

No Comments Yet

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ia-ți doza zilnică de sănătate

Arhive

Close