Remedii naturiste pentru sindromul de tunel carpian (STC)

Sindromul de tunel carpian (STC) este o boala care afecteaza mainile si provoaca senzatia de furnicaturi si amorteala la etapa initiala.

Dupa cum progreseaza la stadii avansate, acesta poate duce la durere severa si slabiciune in maini si chiar provoaca leziuni ale nervilor. STC poate aparea la una sau la ambele maini si este, in general mai frecvent la femei decat la barbati.

Cauzele aparitiei STC sunt necunoscute, cu toate acestea, este, de obicei din cauza presiunii excesive asupra nervului median care trece prin incheietura mainii la tunelul carpian.

O serie de factori pot contribui la STC, cum ar fi anatomia incheietura mainii, utilizarea repetata a incheieturii mainii, o accidentare, factori de la locul de munca si deficientele nutritionale. Anumite conditii medicale pot creste de asemenea riscul.

Astfel de afectiuni medicale includ diabetul zaharat, disfunctii tiroidiene, retentia de lichide, hipertensiune arteriala, obezitate, sarcina, insuficienta renala, menopauza si boli autoimune, cum ar fi artrita reumatoida.

Stadiile avansate ale acestei afectiuni poat necesita asistenta medicala. Cu toate acestea, exista cateva remedii care pot reduce simptomele si ajuta la restabilirea functiei mainii in cazurile usoare de STC.

tunel carpian

Iata 10 remedii pentru sindromul de tunel carpian.

Compresa rece

Pentru un ajutor temporar si rapid de a reduce inflamatia si amorteala cauzata de STC, puteti folosi o compresa rece. Temperatura rece va ajuta la ameliorarea durerii de amorteala in zona afectata.

Puneti cateva cuburi de gheata intr-o punga de plastic sigilabila.

Punga cu gheata puneti intr-un prosop si aplicati pe zona afectata.

Se tine pe zona afectata pentru aproximativ 10 minute.

Repetati din ora in ora, dupa cum este necesar.

Nota: Nu se aplica gheata direct pe piele.

Terapie prin Masaj

Masajul mainilor si incheieturilor este un alt mod eficient de a atenua unele simptome ale STC. Aceasta va activa punctele de presiune pe maini, ceea ce va creste fluxul sanguin, relaxeaza muschii rigizi, imbunatateste mobilitatatea si reduce durerea.

Frecati cu cocos cald sau ulei de masline mainile si incheieturile.

Faceti acest lucru de 2 sau 3 ori pe zi, pana cand observati imbunatatire in starea dumneavoastra.

Puteti obtine ajutor de la maseur, de asemenea.

Nota: Nu masati articulatiile daca simtiti durere.

 

Sarea Epsom

Sarea Epsom este un relaxant muscular natural si anti-inflamator, datorita continutului sau de magneziu. Se poate relaxa in mod eficient muschii inaspriti ale mainilor.

Se amesteca o ceasca de sare Epsom intr-o vana cu apa calda.

Relaxati-va mainile si incheieturile in ea timp de aproximativ 20 de minute.

Utilizati acest remediu de 2 sau 3 ori pe saptamana pana cand veti obtine ajutor in amaliorarea durerilor si rigiditate.

 

Ulei de ricin

Uleiul de ricin este un alt remediu bun pentru tratarea STC. Aceasta poate ajuta la reducerea inflamatiei, suprima durerea si a restabileste functionarea normala in incheieturile.

Cateva picaturi de ulei de ricin se aplica pe maini si degete.

Masati incheieturile, degetele si partea din spate a mainilor timp de 15 minute.

Faceti acest lucru o data pe zi, timp de o saptamana sau pana cand nu exista o imbunatatire.

 

Acupunctura

Terapia cu presopunctura si acupunctura poate ajuta, de asemenea, in tratamentul natural al sindromului de tunel carpian. Acesta ajuta la restabilirea functionarii normale a nervilor si amelioreaza durerea.

De fapt, aceasta este o optiune buna pentru cei care doresc sa evite o interventie chirurgicala mai devreme. Un studiu publicat in 2012 in revista Journal of Research in Medical Sciences, de asemenea, a constatat ca terapia prin acupunctura poate fi un ajutor in reducerea simptomelor de STC.

 

Exercitii de stretching

Rotiti si intindeti mainile, incheieturile si bratele de mai multe ori pe zi, atunci cand suferiti de STC. Acest lucru ajuta la circulatia sangelui si de asemenea poate atenua unele dintre simptome.

Exercitiile de stretching sunt usoare de facut si se pot face in timp ce stati la birou, asteaptand in statia de tranvai sau ori de cate ori aveti cateva minute pentru stretching.

 

Melasa

Melasa este o sursa buna de magneziu, care ajuta in relaxarea musculara.

Se amesteca 1 sau 2 linguri de melasa intr-o cana de lapte cald.

Beti o data sau de doua ori pe zi, pana cand observati imbunatatire in starea dumneavoastra.

Uleiul de in

Ulei de in, de asemenea, poate ajuta la atenuarea durerii si umflarea STC, in principal datorita efectelor anti-inflamatorii si anti-oxidare. Este extrem de bogat in omega-3 acizi grasi, care reduc inflamatia.

Consumati 1 pana la 3 linguri de ulei de in zi de zi.

Otetul de mere

Un alt remediu eficient este otetul de mere, care ajuta la reducerea inflamatiei si durerii, doua simptome comune ale STC.

In plus, este bogat in minerale, cum ar fi magneziu, calciu, potasiu si fosfor, care sunt esentiale pentru muschi puternici si oase.

Adaugati 1 lingura de otet de mere si un pic de miere organica la un pahar de apa calda. Consumati de doua ori pe zi.

Vitamina B6

Conform unui studiu din 2007 publicat in Canadian Family Physician,  utilizarea vitaminei B6 este recomandata ca parte de tratamente complementare pentru a amana o interventie chirurgicala la mana pentru cei care sufera de STC.

Vitamina B6 joaca un rol cheie in sinteza neurotransmitatorilor si in metabolismul aminoacizilor. Este esential sa se includa mai multe alimente bogate in vitamin B6 la dieta.

Alimentele bogate in vitamina B6 sunt taratele, fistic, somon, ton, seminte de susan, seminte de floarea soarelui, alune, usturoi crud, fulgi de ovaz, germeni de grau si orez brun.

Puteti lua, de asemenea suplimente de vitamina B6, 50 pana la 100 mg doua ori pe zi, dupa consultarea medicului dumneavoastra.

 

Sfaturi suplimentare

Manancati alimente bogate in antioxidanti, cum ar fi afine, cirese, rosii, suc de fructe si ardei.

Includeti turmeric in dieta dumneavoastra. Puteti, de asemenea lua sub forma de supliment, de 300 mg de 3 ori pe zi.

Utilizati uleiuri sanatoase, cum ar fi uleiul de masline pentru coacere sau prajire.

Evitati carnea rosie. Manancati carne mai slaba si peste de apa rece.

Purtati o atela la incheietura mainii pe timp de noapte, dar asigurati-va ca nu este foarte stransa.

Tineti bratele ridicate in timpul somnului. Evitati sa dormiti pe maini.

Renuntati la fumat, deoarece provoaca blocarea vaselor de sange inguste si agraveaza simptomele.

Opriti activitatile care pot fi cauza amorteala si durere.

Face exercitii de yoga, ajuta in consolidarea articulatiilor in partea superioara a corpului.

Tine-ti mainile calde prin purtarea de manusi, mai ales in zilele reci de iarna.

Sursa:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1949298/
https://umm.edu/health/medical/altmed/condition/carpal-tunnel-syndrome
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9343760
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4045922/
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3523426/

(Visited 446 times, 1 visits today)

No Comments Yet

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ia-ți doza zilnică de sănătate

Cele mai recente articole