Remedii naturiste pentru picioare reci

Sindromul picioarelor reci este o problema comuna la persoanele cu circulatie proasta. In cazul in care circulatia se imbunatateste, problema dispare.

Cu toate acestea, extremitatile reci persistente pot fi, de asemenea, un simptom al altor probleme de sanatate, cum ar fi anemia, sindromul de oboseala cronica, sindromul picioarelor nelinistite, neuropatie periferica sau leziuni ale nervilor, boli vasculare periferice, diabet, hipotiroidism, boala Raynaud si hipotermie.

Iata 10 remedii naturale pentru picioarele reci.

masaj picioare

  1. Masaj cu ulei cald

Masajul picioarele este un mod simplu si terapeutic pentru a restabili caldura. Acesta stimuleaza fluxul de sange de la extremitati. Plus, masajul regulat la picioare va ajuta la mentinerea picioarelor sanatoase.

Incalziti niste ulei de masline, cocos sau de susan in cuptorul cu microunde timp de cateva secunde.

Aplicati acest ulei cald pe unul dintre picioare reci.

Masati usor, dar ferm cu degetele incepand de la glezna timp de 10 minute.

Repetati cu celalalt picior.

Dupa masaj, puneti sosete din bumbac.

Faceti acest lucru zi de zi inainte de a merge la culcare si, daca este necesar, inca o data in timpul zilei.

hidroterapia

  1. Hidroterapia

Hidroterapia este una dintre cele mai simple optiuni pe care le puteti incerca la domiciliu pentru a va incalzi picioarele. Apa calda ajuta la imbunatatirea circulatiei, in timp ce apa rece ajuta la reducerea simptomelor.

Umpleti 2 vase – unul cu apa rece si altul cu apa calda.

Stati intr-o pozitie confortabila, si introduceti picioarele in apa rece timp de 2 minute.

Apoi, treceti la vasul cu apa calda timp de 1 minut.

Continuati alternativ intre cele doua recipiente de la 15 pana la 20 minute.

Se usuca imediat si se pun sosete calde.

Repetati de cateva ori pe zi, pana cand veti obtine ameliorare.

Nota: Puteti amesteca cateva picaturi de ghimbir, rozmarin, menta sau ulei esential de chiparos in apa.

vaerf degete

  1. Miscarea picioarelor

Exercitarea picioarele este esentiala pentru a mentine sangele in continua miscare si sa se pastreze picioarele calde. Miscarea picioarelor, de asemenea, ajuta la intarirea vaselor de sange.

Stati drept pe varfurile degetelor de la picioare timp de 1 minut, apoi incet coboarti. Repetati procedura timp de 10 minute.

Miscati alternativ degetele de la picioare timp de 10 pana la 15 minute.

Folositi degetele de la picioare pentru a ridica o bucata de panza sau un alt obiect de pe podea.

Efectuati oricare dintre aceste exercitii pentru a restabili caldura atunci cand va simtiti picioarele reci.

sare-epsom

  1. Sare Epsom

Un alt mod simplu de a face picioarele calde este sarea Epsom. Caldura din apa calda va avea un efect de incalzire, in timp ce sulfatul de magneziu prezent in sarea Epsom va oferi magneziu pentru organism. Deficitul de magneziu este una din cauzele picioarelor reci, precum si a mainilor.

Se amesteca ½ ceasca de sare Epsom intr-o cada mica plina cu apa calda.

Se amesteca pana cand sarea este dizolvata.

Se inmoaie picioarele in ea timp de la 15 la 20 de minute.

Repetati acest remediu de doua ori pe saptamana.

ceai ghimbir

  1. Ghimbirul

Ghimburul este eficient in restabilirea circulatiei sangelui si poate ajuta la combaterea extremitatilor reci. Acesta contine compusi, cum ar fi gingerol si zingerone care au un efect de incalzire asupra organismului. In plus, poate reduce riscul de formare a cheagurilor in sange.

Fierbeti 1 lingura de ghimbir razuit in 2 cesti de apa timp de 10 minute. Cand sa racit putin, se adauga putina miere si se bea de 2 sau 3 ori pe zi.

Se fierbe o oala de apa cu o mana de ghimbir felii. Se lasa sa se raceasca, apoi inmuiati picioarele in aceasta solutie timp de 15 minute, de doua ori pe zi.

O alta optiune este de a lua suplimente de ghimbir, dupa ce v-ati consultat cu medicul dumneavoastra.

piper

  1. Ardeiul iute

Ardei iuti contin un compus numit capsaicina, care ajuta la imbunatatirea fluxului sanguin prin tot corpul, inclusiv picioarele. Aceasta va ajuta la mentinerea picioarele calde si ofera ajutor de la simptome cum ar fi umflarea si senzatia de furnicaturi la picioare.

Distribuiti uniform 1 lingurita de ardei iute intr-o pereche de sosete groase. Puneti pe picioare o pereche de sosete subtiri, apoi puneti sosetele groase cu ardei iute peste ele.

Puteti, de asemenea, masa talpile picioarelor cu o crema care contine capsaicina.

O alta optiune este de a lua un supliment, dupa consultarea medicului dumneavoastra.

mers-descult

  1. Umblati descult

Mersul descult pe iarba dimineata este una dintre cele mai bune moduri de a stimula circulatia la picioare. Acest exercitiu simplu este foarte bun pentru tratarea picioarele reci. In plus, mersul pe jos intareste si intinde muschii, tendoanele si ligamentele la picioare si glezne.

In plus, atunci cand mergeti descult pe iarba la soare dimineata devreme, corpul absoarbe vitamina D. Daca aveti nivelul de vitamina D scazut, creste probabilitatea de a deveni anemic si sa aveti maini si picioare reci.

Incepeti ziua cu mersul descult pe iarba timp de 30 de minute.

 date

  1. Cresteti aportul de fier

Cei care sufera de anemie au adesea maini si picioare reci. Acest lucru se intampla pentru ca sangele cu un nivel scazut de hemoglobina nu poate oferi destul oxigen la diferitele organe si tesuturi.

Femeile cu varste cuprinse intre 19 si 50 au nevoie 18 mg de fier pe zi, in timp ce barbatii din aceeasi categorie de varsta au nevoie de 8 mg pe zi.

Daca aveti deficit de fier, mancati alimente bogate in fier, cum ar fi curmale, mere, linte, ficat, carne rosie, spanac, faina de soia, tofu, migdale, caise uscate, masline, cereale pentru micul dejun, macris, stridii si sparanghel.

Puteti opta pentru a lua un supliment de fier, dupa consultarea medicului dumneavoastra. Dozele mari de fier pot fi daunatoare pentru corp.

avocado

  1. Manancati alimente bogate in magneziu

Magneziul este un alt nutrient necesar pentru buna circulatie si de absorbtie a vitaminei D. Fara suficient magneziu, aveti mai multe sanse sa suferiti de picioare si maini reci.

Organismul nu poate stoca magneziu pentru foarte mult timp, de aceea este esential sa se includa in dieta alimente bogate in magneziu.

Femeile adulte au nevoie de pana la 300 mg de magneziu pe zi, si barbatii au nevoie de pana la 400 mg pe zi.

Magneziu gasiti in alimente cum este spanacul, napi, mustar, broccoli, alge marine, avocado, castraveti, fasole verde, cartofi la cuptor, cereale integrale, seminte de dovleac, seminte de susan si migdale.

Puteti opta pentru a lua suplimente, dupa consultarea medicului dumneavoastra.

 

Sfaturi suplimentare

In timp ce stati pe un scaun, nu lasati picioarele fara sprijin. Puneti un scaun sub picioare pentru a se odihni

Faceti multa miscare, cum ar fi alergarea, drumetii montane si ciclism, pentru a reface circulatia si pentru a preveni picioarele reci.

In timpul lunilor de iarna, purtati sosete calde pentru a mentine picioarele confortabile si calde.

Daca fumati, renuntati la fumat, deoarece poate provoca o circulatie proasta.

Manancati alimente bogate in omega-3 acizi grasi, cum ar fi somon, nuci si seminte de dovleac.

Terapii alternative, cum ar fi yoga si acupunctura sunt, de asemenea, de ajutor.

Mentineti nivelul colesterolului, a tensiunii arteriale si a glicemiei sub control.

(Visited 127 times, 1 visits today)

No Comments Yet

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ia-ți doza zilnică de sănătate

Cele mai recente articole