Prunele uscate ar putea reduce riscul de a dezvolta cancer de colon

Cancerul colorectal include atat cazurile de cancer de colon si rect si este al treilea cel mai frecvent cancer.

 

Ca si in cele mai multe tipuri de cancer, dieta joaca un rol important in riscul de a face cancer de colon. Este cunoscut, de exemplu, ca o dieta bogata in carne procesata, cum ar fi hot-dog si anumite tipuri de carne cresc riscul, in timp ce o dieta bogata in alimente integrale, cum ar fi legume si fructe, scad riscul de cancer de colon.

prune

In anul 2015, la o conferinta din Boston cercetatorii da la Texas A&M, au confirmat ca persoanele consumatoare de prune uscate in mod regulat ar putea juca un rol important in reducerea riscului de cancer de colon.

Prunele uscate pot reduce riscul de cancer de colon prin formarea de bacterii bune.

Acestea sunt bogate in potasiu, fibre, fitochimicale si antioxidanti, inclusiv, toate acestea pot ajuta la reducea riscului de boli cronice.

Intr-un studiu pe animale, cercetatorii au hranit o parte din sobolani cu prune uscate iar cealalta parte din sobolani a avut o dieta fara prune. Cei hraniti cu prune uscate au avut cresteri semnificative ale numarului de bacterii bune din intestine, de asemenea au avut redus numarul de cripte aberante, care sunt semne de leziuni precanceroase si care pot fi un indicator pentru dezvoltarea cancerului in viitor.

Un alt studiu din 2005 a aratat ca in mod similar prunele uscate au un rol favorabil in reducerea riscului de a dezvolta cancer de colon probabil din cauza continutului lor ridicat de fibre alimentare si polyphenolics.

 

Prunele uscate sunt cel mai bine cunoscute pentru rolul lor de a ajuta sistemul digestiv (inclusiv cu efect usor laxativ). Sunt utile pentru ca acestea contin atat fibre solubile si insolubile, dar si din cauza continutului lor ridicat sorbitol.

 

Sorbitol este un zahar nefermentabil uneori descris ca un prebiotic, ce presupune ca actioneaza ca „un mediu bun pentru productia de microorganisme intestinale dezirabile”.

Prunele uscate contin aproximativ 6,1 g de fibre dietetice la 100 g, in timp ce sucul de prune este lipsit de fibre din cauza filtrari inainte de imbuteliere. Prunele uscate contin cantitati mari de compusi fenolici (184 mg / 100 g), in principal ca acizi neochlorogenic si clorogenic, care pot fi de ajutor in actiunea laxativa.

Acestea au sursa importanta de bor, care joaca un rol imortant in prevenirea osteoporozei. O portie de prune (100 g) contin bor 2-3 mg, necesara pentru o zi.

 

Prunele uscate pot fi benefice pentru obezitate, diabet zaharat, boli de inima.

 

Gustarile de prune uscate pot creste satietate si reduc aportul ulterior de alimente, ajuta la controlul obezitatatii, diabet si boli cardiovasculare. In ciuda gustului lor dulce, prunele uscate nu provoaca cresterea glicemiei si a insulinei.

 

Efectele directe in tractul gastrointestinal includ prevenirea constipatiei si, eventual, a cancerului de colon. Compusii fenolici actioneaza, de asemenea, ca agenti antibacterieni in tractul gastro-intestinale si urinar.

 

In ciuda acestor beneficii impresionante, este important sa manancati prune uscate cu moderatie din cauza continutului ridicat de fructoza.

 

(Visited 52 times, 1 visits today)

No Comments Yet

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ia-ți doza zilnică de sănătate

Cele mai recente articole