Moduri naturale de a stimula pofta de mancare

Cauzele scaderii poftei de mancare

 

Modificari ale apetitului pot fi cauzate de o serie de factori care afecteaza fizic dvs., precum si de sanatate psihologica. O scadere a apetitului poate fi un semn de o afectiune grava cum ar fi anorexia nervosa, boli de inima, sau chiar cancer.

cresterea poftei de mancare

Cu toate acestea, este de asemenea considerat ca e o parte normala a procesului de imbatranire, atunci cand simtul mirosului si gustului tind sa diminueze.

Pierderea apetitului este caracterizat prin simptome ca o scadere a foamei sau dorinta de a manca si este adesea insotita de oboseala, greata, varsaturi, sau de stomac deranjat. Aceasta poate duce in cele din urma la pierderea in greutate nesanatoase.

Problema poate fi cauzata de tulburari digestive, infectii, si deficiente nutritionale (de exemplu, deficit de zinc). Plus, starea de spirit, de asemenea, tinde sa afecteze apetitul.

Astfel, tulburarea de anxietate, nervozitate, stres, depresie, dementa, si alti factori emotionali, boli neurologice, de asemenea, poate duce la pierderea brusca a poftei de mancare.

In plus, ar fi, de asemenea, un efect secundar al anumitor medicamente, cum ar fi antibiotice, antihistaminice, analgezice narcotice, baza de prescriptie medicala si medicamente pentru raceala si gripa, medicamente chimioterapie, etc. diabet insipid si cetoacidoza sunt susceptibile de a provoca scaderea poftei de mancare.

In plus, raceala, gripa, pneumonia, hepatita, ciroza hepatica, infectii renale cronice, hipotiroidism, si viermi intestinali contribuie cauzand un apetit scazut.

Mai mult decat atat, inflamatia tractului gastro-intestinal datorate bolilor digestive, cum ar fi colita, sindromul de intestin iritabil, boala Crohn, gastroenterita virala, si asa mai departe pot reduce, de asemenea, apetitul unui individ.

Hrana este un aspect important al vietii sanatoase, este esential sa avem un apetit bun, astfel incat sa avem o dieta echilibrata.

Prin urmare, s-ar putea lua in considerare luarea unor alimente de stimulare poftei de mancare si urmati masuri creative pentru a spori dorinta de a manca.

Sfaturi generale privind cresterea poftei de mancare

 

Cea mai evidenta sugestie pentru imbunatatirea apetitul este de a manca alimentele preferate, pentru a stimula apetitul. In plus, incercati alimente noi. Fiti indulgenti cu alimentele nesanatoase, desi, nu este recomandat.

Optati pentru alimente, care sunt delicioase insa sanatoase. Milkshake-uri, briose, piureuri, sandwich-uri, unt de arahide cu biscuiti, branza, branza de vaci, fructe uscate, supa crema, inghetata cu fructe proaspete, etc sunt considerate bune in aceasta privinta.

In afara de gust si miros, prezentarea produselor alimentare joaca un rol important in incurajarea cuiva de a manca.

Puteti lua suplimente de enzime digestive sustine buna digestie si de a imbunatatesc capacitatea organismului de a evalua nutrienti din alimente.

Includeti alimente bogate in acid folic si vitamine B, mai ales vitamina B12, in dieta. Puteti lua acestea in forme injectabile pentru o asimilare mai buna.

Incercati sa luati masa in fiecare zi la aceeasi ore. In acest fel, corpul si creierul se obisnuieste cu o rutina speciala a mesei, cauzand astfel foame la orele pe care le-ati alocat pentru mese.

Asigurati-va ca va luati mese frecvente mici (4-5 ori pe zi) pentru a creste aportul de calorii

Includeti o cantitate moderata de fibre in dieta dumneavoastra, atunci cand depuneti eforturi pentru a imbunatati un apetit scazut.

Plimbati-va inainte de o masa pentru a stimula pofta de mancare. Ideea este, sa faceti exercitii fizice moderate.

Evitati stresul in timp ce mancati. Creati o atmosfera placuta, cu muzica si iluminat placut in camera.

S-a observat ca cei care au un apetit scazut sunt de obicei deranjati de mirosurile puternice.

Lista de alimente care ajuta la imbunatatirea apetitului

 

  • Coacaze rosii
  • Piersici
  • Caise
  • Mustar rosu / verde
  • Varza
  • Macris
  • Seminte si muguri de lucerna
  • Ceai de papadie
  • Ierburi si condimente, cum ar fi fenicul, scortisoara, cardamom, ghimbir, menta, rozmarin, cimbru etc.

Se crede ca consumul de o banana piure, impreuna cu un pahar de lapte este benefica pentru cresterea apetitului si incurajarea cresterii in greutate.

(Visited 22 times, 1 visits today)

No Comments Yet

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ia-ți doza zilnică de sănătate

Arhive