Inversarea rezistentei la insulina

Rezistenta la insulina este o afectiune care se caracterizeaza prin incapacitatea organismului de a utiliza eficient insulina. Este posibil sa se inverseze aceasta conditie.

Insulina este un hormon care este produs de pancreas. Acesta indeplineste functia esentiala de a reglementa nivelul de glucoza in sange. Dupa ce mancati, nivelul de glucoza din sange creste si in acest moment, insulina permite celulelor de a absorbi glucoza din sange. In cazul persoanelor afectate de rezistenta la insulina, celulele devin rezistente la efectele insulinei. Ca raspuns la aceasta conditie, pancreasul produce mai multa insulina. Acest lucru duce la o crestere a nivelului de glucoza din sange. In absenta tratamentului, aceasta conditie ar putea duce la diabet de tip-2.

Cu toate acestea, rezistenta la insulina poate fi inversata prin unele modificari legate de stilul de viata. Acesta poate fi inversat, urmand o dieta adecvata, care este scazuta in zahar si cu activitate fizica.

fibre

Fibrele

Cercetarile au dovedit ca alimentele cu continut de fibre sunt foarte eficiente in reducerea nivelului de zahar si, astfel, ajuta la prevenirea diabetului zaharat. Momentul ideal pentru consumul fibrelor este la micul dejun.

fructe-si-legume

Fructe si legume

Leguminoase avand un indice glicemic scazut, cum ar fi lintea, nautul, soia, etc., este un alt mod de rectificare a rezistentei la insulina. Aceste produse alimentare sunt cunoscute pentru a incetini eliberarea de zaharuri in sange, prevenind excesul, ceea ce poate duce la alte probleme de sanatate. Fructele si legumele proaspete, in special citricele, cum ar fi portocalele si lamaile, ajuta la reducerea rezistentei organismului la insulina. Legumele galbene si verzi ajuta, de asemenea, in aceasta problema. Toate fructele si legumele care au culoarea proeminenta, sunt bune pentru ca acestea sunt incarcate cu antioxidanti.

acizi omega 3

Acizi omega-3

Alimentele care sunt bogate in acizi omega-3 si proteine ​​pot face minuni pentru sanatatea. Fasole, mazare, oua si iaurt sunt surse bune de proteine. Migdalele sunt un alt plus fata de lista de produse alimentare, care au grasimi bune. Proteinele si fibrele atunci cand sunt consumate in tandem, furnizeaza calorii cu ardere lenta pentru reducerea rezistentei de insulina.

condimente

Condimentele

Condimente cum ar fi scortisoara, turmeric si piper negru, de asemenea, ajuta in reglementarea acestei probleme. Acestea ofera mai multe beneficii pentru sanatate.

De evitat

Alimentele procesate trebuie sa fie complet evitate, daca vreti sa imbunatati sanatatea si sa preveniti diabetul. Evitati cartofi prajiti, prajiturile, bomboanele, biscuitii, gogosi, si branza topita. De asemenea, inactivitatea fizica va poate pune la un risc mai mare. Deci, urmati stil de viata activ. Evitati toate bauturile alcoolice. Este dificil de spus in cat timp puteti inversa rezistenta la insulina, deoarece depinde de starea generala de sanatate a unei persoane.

(Visited 113 times, 1 visits today)
Similar posts
  • De ce este bun sportul de dimineata Un nou studiu sugereaza ca sportul de dimineata, inainte de micul dejun, poate reduce semnificativ efectele negative ale unei diete defectuoase (cu multe grasimi si calorii). Cercetatorii au recrutat tineri sanatosi, activi si au fost hraniti cu alimente pline de calorii timp de 6 saptamani. O parte din ei, au facut sport inainte de micul [...]

No Comments Yet

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ia-ți doza zilnică de sănătate

Cele mai recente articole