Cum sa recunoastem deficientele de nutrienti

Deficitul nutritional apare in situatia in care organismul nostru nu dispune de suficiente substante nutritive pentru a functiona normal. Deficientele de nutritie pot sa dauneze sanatatii si pot afecta una sau mai multe functii corporale.

O carenta de substante nutritive poate fi observata destul de usor, ea manifestandu-se mai ales la nivelul gurii, pielii si a parului. De asemenea, ea se poate instala cu simptome de ameteala, oboseala, slabiciune si lipsa puterii de concentrare.

Care sunt indiciile ca aveti o deficienta nutritionala si ce e de facut?

 

par

In continuare gasiti 5 semne care ar trebui sa va puna pe ganduri si sa va determine sa va schimbati regimul alimentar:

Colturile gurii crapate

Acest lucru poate fi un semn datorita deficientei de fier, zinc si vitamin B (niacina, riboflavina, si B12), sau ca nu consumati destule proteine. Sursele alimentare pentru aceste substante nutritive includ pasari si oua organice, somon salbatic, stridii, scoici (recoltate din apele nepoluate).

Deoarece absorbtia fierului este sporita de vitamina C, asigurati-va ca dieta dumneavoastra include, de asemenea, o multime de vitamina C pe care le gasiti in legume, cum ar fi broccoli, ardei gras rosu, varza si conopida.

 

Caderea parului, eruptii cutanate (mai ales pe fata)

Acest lucru poate fi un semn de deficit de biotina (vitamina B7). Corpul are nevoie de biotina pentru metabolizarea grasimilor, carbohidratilor, si aminoacizilor, dar este cel mai bine cunoscut pentru rolul sau in intarirea parului si unghiilor dumneavoastra. Galbenusuri de oua sunt una dintre cele mai bune surse de biotina.

De asemenea, somonul, avocado, ciupercile, conopida, nucile, zmeura, si bananele contin  biotina.

 

Acneea

Acest lucru poate fi un semn de deficit de acizi grasi esentiali, cum ar fi omega-3, precum si deficitul de vitamina A sau vitamina D. Cresteti aportul de grasimi omega-3 prin consumul de mai multe de sardine, hamsii sau somon.

Puteti gasi vitamina A in produsele alimentare, cum ar fi legumele cu frunze verzi, morcovi, cartofii dulci, si ardei rosu, in timp ce vitamina D este cel mai bine obtinuta prin expunerea la soare in conditii de siguranta sau utilizarea unui solar de inalta calitate.

 

Furnicaturi, intepaturi, si amorteala la nivelul mainilor si picioarelor

Acest lucru poate fi, de asemenea, un semn de deficit de vitamin B (mai ales acid folic, B6 si B12). Simptomul este legat de efectul de deficienta asupra nervilor periferici si pot fi combinate cu anxietate, depresie, anemie, oboseala, si dezechilibrele hormonale.

Cele mai bune surse de vitamine B includ spanac, sparanghel, sfecla, oua organice si pasari de curte, carne de vita.

 

Crampele musculare

Crampe musculare pot fi un semn de deficienta in magneziu, calciu, potasiu si, mai ales daca se intampla frecvent. Consumati mai multe migdale, alune, suc de fructe, verdeturi cu frunze verzi (varza, spanac, si papadie), broccoli si mere.

 

(Visited 42 times, 1 visits today)
Similar posts
  • 5 suplimente pentru depresie Depresia poate fi dificila de gestionat in mod eficient, chiar si atunci cand primiti ajutor de la profesionisti. In continuare, gasiti suplimente ce pot sprijini starea de spirit si amelioreaza simptomele dureroase de depresie. 1) Vitamina D Organismul sintetizeaza vitamina D in mod natural. Pentru a face acest lucru, avem nevoie de lumina soarelui. Niveluri [...]
  • 7 vitamine esentiale de care aveti ne... Vitaminele si substantele nutritive sunt ca o armata care lupta impotriva bolilor legate de varsta. Si cel mai bun mod de a construi aceasta armata este de a avea o dieta sanatoasa, spune Kristin Kirkpatrick, director de programe de nutritive si wellness de la Cleveland Clinic Wellness Institute. Intotdeauna este important sa manancati bine, dar, [...]

No Comments Yet

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

starshiners.ro%20

Cele mai recente articole

Ia-ți doza zilnică de sănătate

Close