Beneficiile pentru sanatate ale laptelui de oaie

Laptele de oaie este o alternativa delicioasa pentru laptele de vaca, si ofera, de asemenea o serie de beneficii pentru sanatate, inclusiv capacitatea de a reduce nivelul de colesterol, intarirea oaselor, stimularea sistemului imunitar, stimuleaza cresterea si dezvoltarea, prevenirea defectelor congenitale, reduce inflamatia, lupta impotriva cancerului si scaderea tensiunii arteriale.

lapte de oaie beneficii

Laptele de oaie

Cand vine vorba de laptele de baza non-uman, exista doar cateva animale pe care se bazeaza populatia umana, cum ar fi vaci, capre, bivol si oi. Laptele de oaie a fost folosit de mii de ani, ca o forma de sustinere din intreaga lume, si in timp ce aceasta nu se aseamnana cu laptele de vaca, exista un motiv pentru popularitatea sa. Laptele de oaie este de fapt are un gust unic delicios , care a devenit un element de baza pentru bucatarii in anumite regiuni. Laptele de oaie provine din glanda mamara a oi (ovine femele) si este destinat sa suga puilor lor, dar oamenii au crescut si muls oi de generatii intregi.

Laptele de oaie este utilizat in producerea a numeroase branzeturi, inclusiv feta si Roquefort, si diverse iaurturi fiind baut ca bautura standard, desi acest lucru este mai putin frecvent. Atunci cand consumati lapte de oaie sau de produsele sale derivate, ati primiti un impuls impresionant de proteine, carbohidrati, grasimi benefice, minerale esentiale si vitamine importante.

Beneficiile laptelui de oaie

Intareste sistemul imunitar:  Cu o combinatie bogata de minerale si nutrienti gasit in laptele de oaie, inclusive vitaminele A si E, sistemul imunitar poate obtine un impuls sanatos. Vitaminele A si E, atat actioneaza ca antioxidanti in organism, cautand radicalii liberi si eliminarea lor din sistem, prevenind astfel debutul bolii cronice si oxidativ de stres. Acest tip de lapte este de asemenea foarte bun pentru a imbunatati sanatatea si aspectul pielii, prin vitamina E.

 

Crestere si dezvoltare:  Cand este vorba de continutul de proteine, laptele non-uman sunt surse excelente, dar laptele de oaie este considerat cel mai bun. Cu 5,4 grame de proteine la 100 de grame de lapte, laptele deoaie este mai buna decat laptele de vaca (3,2 grame), lapte de capra (3,1 grame) si lapte de bivolita (4,5 grame). Acest lucru il face ca  extrem de important pentru crestere si dezvoltare, fiind plin cu proteine esentiale pentru producerea de tesuturi, celule si materia osoasa in organism. In plus, proteina este o forma mare de energie utilizabila, usor accesibila, care va mentine activi si functioneaza normal.

 

Lupta impotriva cancerului: Nucleozidele si nucleotidele gasite in cantitati mari in laptele de oaie (cel putin 50 ori mai mare decat acele niveluri gasite in laptele de vaca) au fost legate de riscuri mai mici de cancer, de crestere a celulelor mai buna si stresul oxidativ in tot corpul. Acest lucru poate preveni stresul oxidativ al radicalilor liberi de a determina celulele sanatoase sa sufere mutatii, care este unul dintre modurile in care cancerul poate incepe sa se raspandeasca.

 

Malformatii la nastere:  laptele de oaie contine o serie de vitamine diferite din familia B, inclusiv un nivel ridicat de acid folic, care este extrem de important pentru sanatatea reproducerii feminine, precum si metabolismul nostru global. Deficit de folat este strans asociat cu defecte de tub neural, care pot avea un impact permanent asupra calitatii vietii pentru copilul dumneavoastra. Prin urmare, laptele de la o oaie poate fi o modalitate foarte buna de a echilibra nivelurile hormonale.

 

Probleme ale tensiunii arteriale:  Concentratia de aminoacizi cheie din laptele de oaie este mai mare decat nivelurile constatate la vaca, capra si lapte de bivol, iar acesti aminoacizi actioneaza intr-un mod similar cu anumite madicamente pentru tensiuna arteriala. Pentru cei care prefera o abordare naturala pentru sanatatea lor, acest tip de lapte poate fi o optiune buna pentru protejarea inimii prin reducerea presiunii asupra vaselor de sange si a arterelor.

 

Densitatea minerala osoasa:  Ca si in cazul tuturor soiurilor de lapte, laptela de oaie contine o gama impresionanta de minerale esentiale, inclusiv zinc, magneziu si calciu. Acestea sunt toate componentele importante pentru cresterea densitatii minerale osoase in organism, care tinde sa scada pe masura ce imbatranim. Pentru a preveni debutul osteoporozei si pentru a asigura un stil de viata activ sanatos la batranete, laptele de oaie sau produsele sale pot fi o optiune eficienta si delicioasa. Laptele de oaie contine aproximativ de doua ori mai mult calciu ca si laptele de vaca si de capra, protejarea oaselor si a dintilor!

 

Nivelurile de colesterol:  Este adevarat ca laptele de oaie contine aproape de doua ori multe grasimi decat laptele de vaca, dar trebuie sa ne amintim ca nu toate grasimile sunt rele. De fapt, grasimile mononesaturate, cum ar fi cele gasite in laptele de oaie, de fapt, pot ajuta la scaderea colesterolului total din organism. Acest lucru poate ajuta la prevenirea debutului unor afectiuni cardiovasculare, cum ar fi ateroscleroza, infarct miocardic si accident vascular cerebral, precum si boli cardiace coronariene.Trigliceridele cu lant mediu, de asemenea, constituie aproximativ 25% din continutul de grasime din lapte de oaie, iar acestea au fost conectate la reducerea depozitelor de grasime in organism si imbunatatind conversia de proteinei in energie.

 

Avertizare finala:  Dupa cum sa mentionat mai sus, laptele de oaie este destul de gras, deci daca suferiti in prezent de obezitate sau de alte conditii legate de greutate, folosind lapte de oaie, ca sursa de nutrienti poate sa nu fie cea mai inteleapta alegere. Nivelul mai ridicat de calorii in aceasta alternative poate face mai dificila pierderea in greutate daca nu sunteti constienti de aportul sau. Vorbiti cu un profesionist din domeniul medical sau cu un nutritionist pentru a va asigura ca schimbarea laptelui de oaie este cea mai buna alegere pentru dieta dumneavoastra personala.

Sursa: https://www.organicfacts.net/

(Visited 418 times, 1 visits today)

No Comments Yet

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ia-ți doza zilnică de sănătate

Cele mai recente articole