5 moduri de a creste serotonina in creier

Produsele chimice care transmit semnale de la o zana la alta a creierului afecteaza diferite functii ale corpului, precum si celulele legate de dorinta sexuala, apetitul, starea de spirit, de somn, schimbarea de comportament, capacitatea de invatare, reglarea temperaturii si memoria.

Serotonina este adesea legata de depresie, dar unele dintre celelalte functii ale sale nu sunt cunoscute de cei mai multi oameni.

Astfel, ei cred ca pot reproduce aceasta substanta chimica a creierului prin utilizarea anumitor medicamente prescrise, care, la randul lor, pot provoca diferite efecte adverse. Pe de alta parte, reducerea nivelul serotoninei poate fi cauzata de diferite boli cronice si acute.

Din fericire, exista un mod natural de a creste nivelul de serotonina din creier, cu scopul de a imbunatati sanatatea fizica si mentala, iar acest articol le va dezvalui!

cresterea serotoninei

Aici sunt 5 moduri de a ridica nivelul de serotonina din creier:

Vitaminele B

Vitamina B6 este extrem de utila, deoarece stimuleaza functia si dezvoltarea serotoninei. Ea are efecte semnificative asupra creierului, astfel oameni predispusi la stres sunt sfatuiti sa ia produse din complexul B.

In plus, vitamina B6 si B12 amelioreaza simptomele de depresie si previn activitatea neregulata a creierului neutru. Conform unui alt studiu publicat in American Journal of Clinical Nutrition, un regim alimentar suplimentat cu vitamina B este extrem de util in cazul depresiei la adultii in varsta.

De aceea, doza zilnica recomandata de suplimente complexul B este de 50 la 100 miligrame. Mai mult decat atat, in cazul stresului cronic, oboseala si epuizare, oamenii ar trebui sa ia acid pantotenic in fiecare zi, si vitamina B5 in doza de 250 mg, astfel se va imbunatati in mod eficient starea de sanatate.

5-HTP

Cunoscut initial ca 5-hidroxytriptofan, aceasta substanta stimuleaza producerea de serotonina, si a fost gasit eficient in tratarea insomniei, depresiei, hipertensiune, anxietate, si fibromialgie.

De asemenea, suprima pofta de mancare, de aceea este de asemenea utila in procesul de pierdere in greutate. Potrivit unui studiu italian care a inclus femei, cei care au consumat 5-HTP au slabit 2 kg in plus in 2 saptamani, comparativ cu grupul placebo, care a pierdut doar 2 kg in aceeasi perioada.

Se recomanda sa fie luate in doze multiple pe parcursul zilei, intre 100 si 400 mg. Dupa 4-6 saptamani, efectele utilizarii vor fi vizibile.

Lumina soarelui

Ati observat cu siguranta pana acum ca oamenii, in general, sunt intr-o stare de spirit mai buna intr-o zi insorita, deoarece creierul elibereaza serotonina. Un pic de soare afecteaza in mod pozitiv starea de spirit, chiar si in zilele innorate si reci.

Astfel, 15-20 minute de mers pe jos, o data sau de doua ori pe zi, va imbunatati in mod semnificativ sanatatea.

Prin urmare, o plimbare in dimineata va stimula producerea de serotonina din creier.

Meditatia

Meditatia a fost demonstrat in numeroase studii stiintifice ca ofera numeroase beneficii fizice si psihologice, si stimuleaza eliberarea serotoninei.

Meditatia Transcedentala (TM), este cea mai eficienta si utila metoda de meditatie pentru stimularea serotoninei. Expertii sustin ca stimuleaza puternic nivelul de serotonina din cauza cresterii de 5-HIAA-, care este una dintre pietrele de temelie ale serotoninei.

Mai mult decat atat, oamenii de stiinta au descoperit ca nivelurile crescute de serotonina sunt direct legate de nivelurile crescute de 5-HIAA.

Mai mult decat atat, meditatia reduce nivelul de cortizol din creier, hormonul de stres, si conduce la un creier relaxat in timp.

In plus, reducerea stresului bazat pe mindfulness (MBSR) este o alta meditatie practica, care ridica nivelul de serotonina, si, in plus sensibilizeaza receptorii serotoninei.

Un fapt interesant este faptul ca aceasta tehnica meditativa este folosita de personalul militar expus la tulburarea de stres post-traumatic.

Masaj

Masajul este extrem de benefic pentru sanatate, dar numai putini stiu ca el afecteaza direct nivelul de serotonina. Mai exact, masajul reduce nivelurile de cortizol, care impiedica producerea de serotonina.

Numerosi cercetatori sustin ca masajele profesionale scad nivelurile de cortizol, cu 31%, ceea ce inseamna ca productia de serotonina este stimulata.

De asemenea, masajul stimuleaza productia de dopamina, care este o substanta chimica din creier.

Expertii sugereaza ca terapiile cu masaj sunt cele mai bune, pentru a ridica nivelul de serotonina si dopamina din creier, oferind in acelasi timp diverse alte beneficii pentru sanatate, in acelasi timp.

Surse:

 www.healthandlovepage.com
www.higherperspectives.com
www.powerofpositivity.com

 

(Visited 905 times, 1 visits today)
Similar posts
  • Raportul dintre serotonina si fericir... Neurotransmitatorii serotoninei se gasesc in diferite regiuni ale sistemului nervos central si au mult de-a face cu starea de spirit. Serotonina si fericirea Relatia dintre serotonina si fericire este testat si dovedit. Acestea sunt cele mai importante functii ale serotoninei: Principalele functii ale serotoninei este de a reglementa apetitul de satietate, echilibreaza dorinta sexuala, tine temperatura [...]

No Comments Yet

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ia-ți doza zilnică de sănătate

Arhive