14 alimente nutritive in timpul sarcinii

Consumul de alimente sanatoase si nutrienti in timpul sarcinii este cele mai bun lucru ce se poate face pentru copil si pentru mamica insarcinata. La urma urmei, consumul de alimente este principala sursa de nutritie pentru copil. Deci, femeile gravide trebuie sa alege alimente care ajuta la buna crestere si dezvoltare a copilului.

Mai jos este o lista cu 14 alimente nutritive ce trebuiesc consumate in timpul sarcinii.

Cereale fortificate

top view of various kids cereals in colorful bowls on wooden table

Acidul folic este un nutrient vital care este esential inainte de conceptie si chiar dupa primele luni de sarcina. Cu toate acestea, nevoile de vitamine B sunt ridicate in timpul sarcinii. Expertii in nutritie recomanda obtinerea a cel putin 400 micrograme de acid folic pe zi, de la suplimente sau de a consuma o ceasca de cereale fortificate.

Broccoli

brokkoli

Broccoli este dotat cu calciu si acid folic, care sunt esentiale in timpul sarcinii. De asemenea, este bogata in fibre si are antioxidanti puternici care ajuta la combaterea infectiilor. Broccoli are cantitati bune de vitamina C, care ajuta organismul sa absoarba fierul atunci cand se mananca impreuna cu alimente bogate in fier, cum ar fi orezul brun sau boabe intregi de grau.

Carne slaba

carne slaba

Necesarul zilnic de fier va fi dublat in timpul sarcinii si, prin urmare, inclusiv produsele alimentare care sunt bogate in fier este recomandat sa se dubleze in timpul sarcinii. Atunci cand corpul nu va avea suficient fier, atunci sunt multe sanse sa obositi. Mai mult, carnea devine usor de absorbit de catre organism.

Fasole uscata si linte

fasole uscate linte

Femeile gravide au nevoie de 10 grame de proteine ​​suplimentare in fiecare zi. Lintea si fasolea uscata ofera o mare sursa de proteine ​​si au aproape 15 mg de proteine ​​pe ceasca. Acestea sunt bogate in fibre si ajuta la combaterea constipatiei. De asemenea, o ceasca de linte fierta poate satisface jumatate din cerinta de acid folic zilnica.

Banane

banane

Bananele ofera o doza buna de potasiu si pot oferi un impuls rapid de energie, contribuind astfel la combaterea oboselii din timpul sarcinii. Adaugati-le la castron dvs. de cereale sau faceti un piure alaturi de o ceasca de iaurt, fructe de padure etc.

Branza

branza cedar

Soiurile de branza, cum ar fi mozzarella, cheddar pot ajuta oferindu-va o cantitate sanatoasa de calciu. O portie de branza va poate furniza aproximativ 150-200 mg de calciu. De asemenea, branza este considerata o mare sursa de proteine, care este esentiala in timpul sarcinii.

Lapte degresat

Milk splashing into glass

Corpul absoarba de doua ori mai mult calciu din alimente, atunci cand sunteti gravida. Cu toate acestea, unii dintre noi consuma prea putin calciu si de asemenea bautul unui pahar de lapte degresat este o modalitate foarte buna pentru a incepe ziua. O portie de lapte poate oferi 30% din necesarul zilnic de 1000 mg.

Avocado

avocado

Avocado sunt bogate in potasiu, acid folic, vitamina C, vitamina B6 si contin nutrienti esentiali pentru cresterea si dezvoltarea tesutului copilului si a creierului. De asemenea, fructele de avocado, inclusiv in dieta dumneavoastra ofera corpului o doza mare de vitamine.

Oua

oua

Ouale sunt o mare sursa de proteine ​​si contin aminoacizi esentiali pentru corp. Mancati-le adaugand langa salate verzi. Puteti incerca mai multe retete, folosind ouale la micul dejun sau seara o gustare.

Frunze verzi

spanac

Spanacul fiert contine cantitati bune de fier si acid folic. Consumand nap verde si varza creata va poate oferi o doza buna de calciu. Deci, includr\eti o multime de legume cu frunze verzi sanatoase in dieta dumneavoastra, fie sub forma de supe sau salate.

 

Fulgi de ovaz

fulgi de ovaz

Incepeti ziua cu o ceasca de fulgi de ovaz, odata sau mai multe ori pe saptamana. Taratele de ovaz va poate ajuta la scaderea nivelului de colesterol. In loc de fulgi de ovaz preambalate, care au un continut ridicat de zahar mai bine gatiti fulgi de ovaz si stropiti-le sirop de artar sau miere.

Portocale

portocale

Portocalele sunt pline cu vitamina C, fibre, acid folic, si alte elemente nutritive, care pot satisface cele mai multe dintre cerintele dumneavoastra in fiecare zi. Beti un pahar de suc de portocale sau manancati pur si simplu.

Fructe cu coaja lemnoasa

nuci

Grasimile sanatoase sunt esentiale pentru dezvoltarea creierului copilului. Consumul zilnic de 100 gr de nuci va poate oferi energie si nutrienti in timpul sarcinii. Cu toate acestea, daca sunteti alergic la alune sau orice alte fructe cu coaja lemnoasa, atunci mai bine-l evitati.

Paine din cereale integrale

paine integrala

Painea din cereale integrale au un continut ridicat de fibre, impreuna cu cantitati mari de zinc si fier. Deci, mancati pentru micul dejun in loc de painea alba.

(Visited 94 times, 1 visits today)

No Comments Yet

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ia-ți doza zilnică de sănătate

Arhive